Beste Alfisten,
Laat ik mij ook maar eens voorstellen op dit topic, sinds een twee weken ben ik de trotse eigenaar van een Alfa Romeo GT 3.2 V6 van het bouwjaar 2008 en met nog geen 70.000 km op de klok! Een genot om in te rijden en de grootste vriend zal het tankstation worden, maar dat hebben we er allemaal voor over. De complete onderhoudshistorie is bekend en het is een GT geleverd door Kroymans destijds !
Ik heb hem bij Zeeuw te Zwijndrecht gekocht en zij hebben er nog een aantal dingen aan gedaan voordat ik hem in bezit kreeg. Zo hebben zij de distributieriem + waterpomp, logo voor, knipperlichtjes vervangen. Zij hebben ook de remklauwen weer een mooie rode laklaag gegeven. Na nog geen week de auto te hebben, zag ik dat er een grote plas olie onder de auto. Natuurlijk even ruiken en de geur kwam mij bekend voor, de welbekende stinkende bakolie geur. Ik heb dus gebeld met Zeeuw en aangezien ik in het mooie Friesland woon en zij in Zwijndrecht zitten, heb ik de auto met wederzijdse goedkeuring naar Jelle Talsma te Drachten gebracht (super goede zaak) . Hier kwamen zij tot de conclusie dat de aandrijfas uit de bak was geschoten, dit kwam omdat de naafmoer o.i.d. los zat en de aandrijfas hierdoor kon bewegen. Nadat zij dit alles weer vast hadden gezet en de bakolie hadden bijgevuld was het weer klaar.
Genoeg geluld dacht ik zo, eerst maar eens laten zien hoe het beest eruit ziet:
Afgelopen weekend heb ik de auto volledig gedetailed en in de Gyeon MOHS coating gezet (glasharde coating die meer dan een jaar lang een goede bescherming geeft). Foto's na de detailbeurt.
Tijdens het detailen:
En natuurlijk een foto van mijn vorige auto, een MiTo 1.4 TB Distinctive met de nodige aanpassingen (Raggazon van voor naar achter, Squadra gechipt en Novitec verlaagd).
Groeten,
Gerke Boomsma