project 33 1.4ie
Geplaatst: do feb 25, 2016 15:08
Hoi hoi,
na een tijdje wikken en wegen toch maar weer aan de 33 geslagen.
dit keer een 33 1.4 ie
nou ja 2 dan. dus de oprit is weer leuk gevuld.
Afgelopen dinsdag de 2 dames gekocht.
de jongste van het stel is uitgerust met een blokje die maar 86000 gelopen heeft.
2 jaar geleden nw distributieriem, bougies en bougie kabels gekregen.
Alleen de body is in erg slechte conditie. Heel veel roest overal en veel lasplekken voor de apk.
De andere dame heeft een body waar je u tegen kunt zeggen. Nergens een roestplekje te vinden en de lak is nog erg mooi.
Alleen van deze is de motor kapot gelopen.
de bedoeling is nu om van deze 2 dames weer 1 hele mooie te maken.
Gisteren begonnen met het demonteren van de kapotte motor.
Nog nooit eerder gedaan, dus was even zoeken hoe alles in elkaar steekt.
De bedoeling is om het blok na het weekend te verwijderen. Compleet met subframe en ophanging.
want ik wil graag alles van de auto over zetten die maar 86000 gelopen heeft. Dus je zou verwachten dat de draagarmen ed ook maar 86000 km geleden heeft.
Als het blok verwijdert is, ga ik eerst het complete motorcompartiment aanpakken. Alles eens flink schoonmaken en weer mooi in kleur spuiten.
Tevens dan ook de rubbers vervangen van het stuurhuis. Als alles toch los ligt, beter gewoon direct aanpakken, want dan kan ik er makkelijk bij.
Zoals ik al zei is dit voor mij allemaal de eerste keer.
Ik heb een goeie vriend die de 33ers van binnen en buiten kent, dus mij flink wat adviezen kan geven en helpen waar nodig is. Zoals het uitbouwen van het blok.
Beide interieurs zijn niet erg mooi meer, dus ben nog op zoek naar een mooi setje.
tevens wil ik ook een aantal dingen vervangen in het motorcompartiment waaronder het koelwater reservoir. Die is zo smerig aan de binnenkant.
Voor de rest weet ik het allemaal nog niet precies, maar dat wijst zich gaande weg wel.
Het plan is om haar weer zo te maken dat ze zeker nog weer 10 jaar mee kan en weer stuurt/rijd als nieuw.
ik hou jullie op de hoogte
groet rudolf
na een tijdje wikken en wegen toch maar weer aan de 33 geslagen.
dit keer een 33 1.4 ie
nou ja 2 dan. dus de oprit is weer leuk gevuld.
Afgelopen dinsdag de 2 dames gekocht.
de jongste van het stel is uitgerust met een blokje die maar 86000 gelopen heeft.
2 jaar geleden nw distributieriem, bougies en bougie kabels gekregen.
Alleen de body is in erg slechte conditie. Heel veel roest overal en veel lasplekken voor de apk.
De andere dame heeft een body waar je u tegen kunt zeggen. Nergens een roestplekje te vinden en de lak is nog erg mooi.
Alleen van deze is de motor kapot gelopen.
de bedoeling is nu om van deze 2 dames weer 1 hele mooie te maken.
Gisteren begonnen met het demonteren van de kapotte motor.
Nog nooit eerder gedaan, dus was even zoeken hoe alles in elkaar steekt.
De bedoeling is om het blok na het weekend te verwijderen. Compleet met subframe en ophanging.
want ik wil graag alles van de auto over zetten die maar 86000 gelopen heeft. Dus je zou verwachten dat de draagarmen ed ook maar 86000 km geleden heeft.
Als het blok verwijdert is, ga ik eerst het complete motorcompartiment aanpakken. Alles eens flink schoonmaken en weer mooi in kleur spuiten.
Tevens dan ook de rubbers vervangen van het stuurhuis. Als alles toch los ligt, beter gewoon direct aanpakken, want dan kan ik er makkelijk bij.
Zoals ik al zei is dit voor mij allemaal de eerste keer.
Ik heb een goeie vriend die de 33ers van binnen en buiten kent, dus mij flink wat adviezen kan geven en helpen waar nodig is. Zoals het uitbouwen van het blok.
Beide interieurs zijn niet erg mooi meer, dus ben nog op zoek naar een mooi setje.
tevens wil ik ook een aantal dingen vervangen in het motorcompartiment waaronder het koelwater reservoir. Die is zo smerig aan de binnenkant.
Voor de rest weet ik het allemaal nog niet precies, maar dat wijst zich gaande weg wel.
Het plan is om haar weer zo te maken dat ze zeker nog weer 10 jaar mee kan en weer stuurt/rijd als nieuw.
ik hou jullie op de hoogte
groet rudolf