Pagina 1 van 3
mijn volgende GTV6
Geplaatst: wo jun 15, 2016 18:18
door gtv1981
nu mijn gtv op enkele details na klaar is
toch maar aan de volgende begonnen
het is de bedoeling deze op dezelfde manier aan te pakken als de vorige
deze keer heb ik wel hulp ingeschakeld
Re: mijn volgende GTV6
Geplaatst: zo jun 26, 2016 11:58
door gtv1981
de auto strippen verloopt goed
mijn hulpjes zijn ongeduldig en willen dat hij al kan rijden :--:
maar ben blij dat ze interesse hebben voor de bella
even een update
er is wel nog veel werk aan de winkel
Re: mijn volgende GTV6
Geplaatst: zo jun 26, 2016 12:30
door kees artc6
Mooi project, veel plezier!
Re: mijn volgende GTV6
Geplaatst: zo okt 09, 2016 00:43
door gtv1981
hier nog niet zoveel gedaan
enkel verder aan het afbreken geweest
alle ramen zijn er uit
de auto is leeg vanbinnen
nu nog de ophanging voor en achter en dan is het helemaal kaal
en kunnen we beginnen lassen
Re: mijn volgende GTV6
Geplaatst: do okt 20, 2016 17:48
door gtv1981
nog wat verder gedemonteerd
zoals aandrijfas
maar dit is ook een manier om een as uit te balanceren
maar ik denk dat dit de reden is van de onbalans
dan de achter trein er onderuit
en dan het chassis omhoog
nu verder met de achter remmen
maar hoe krijg je deze bouten los zonder de koppen er af te moeten slijpen
ben al een week bezig met elke dag DW40 op te spuiten en te verwarmen met een butaanbrandertje maar niets helpt tot nu toe augenreib.gif
weet iemand nog oplossingen hiervoor
Re: mijn volgende GTV6
Geplaatst: do okt 20, 2016 19:18
door Dirk-33
Innotec deblock oil gebruiken ipv wd40 en een hele grote pijp over een wringijzer met een goede 6 kant dop? Daar kunnen weinig bouten tegenop
Re: mijn volgende GTV6
Geplaatst: zo okt 23, 2016 00:46
door gtv1981
alle bouten los gekregen
een paar dagen elke avond met kruipolie ingespoten
en alle bouten met een ringsleutel los gekregen
behalve 1 (waarom is er altijd 1 die niet wil meewerken
)
na een uur vanalles geprobeerd te hebben toch de slijpschijf bovengehaald en met een dun schijfje (1mm dik ) het rondsel tussen remschijf en bout zoveel mogelijk weg geslepen
zonder in de bout te slijpen
en
))
)) zo kreeg ik de laatste ook los
hop naar het volgende
Re: mijn volgende GTV6
Geplaatst: ma okt 24, 2016 10:47
door DJ
Leuk dat je die foto van cardanas hebt geplaatst.
Over transaxle cardan lees je regelmatig problemen en mensen komen dan met de exotisch oplossingen aan (laser uitlijning bijvoorbeeld, alsof motor en bak netjes op een plekje blijven liggen tijdens belasting....
) en uiteindelijk blijkt 9 van de 10 keer dat er een basic oorzaak is zoals dit.
Of gewoon montage fouten.
Ook hier is er iemand lekker aan het hobbyen geweest zonder naar echte oorzaak te zoeken.
Gr
DJ
Re: mijn volgende GTV6
Geplaatst: ma nov 21, 2016 17:58
door gtv1981
Nu ben ik met de versnellingsbak bezig
Er zit een ts 75 koppeling op
Is dit beter dan de dubbele koppeling van een gtv6?
Maar het kan ook zijn dat het een hele versnellingsbak is van een 75
Kan ik dit ergens nakijken?
Heb wel gezien dat er een nummer is in geslagen
Ben ik daar iets mee?
Zal deze week foto's plaatsen
Re: mijn volgende GTV6
Geplaatst: ma nov 21, 2016 18:03
door gtv1981
Re: mijn volgende GTV6
Geplaatst: ma nov 21, 2016 18:43
door DJ
Als ik naar foto kijk zie ik lange draadeinden in bakhuis aan de rechterkant. Daar zit normaal beugel mee vast tbv hulpkoppelingcilinder bij getrokken koppeling (=origineel)
Ik denk dus dat ze een 75 koppeling op originele gtv6 bak hebben gezet.
Dubbele getrokken koppeling tbv gtv6 is nieuw niet meer te koop, of ieder geval niet via normale kanalen tegen normale prijs.
Een 75TS koppeling koop je nog wel compleet nieuw A merk voor 200 euro ofzo bij elke automaterialenzaak.
Wat beter is kan ik niet te zeggen want nooit met gtv6 koppeling gereden.
Maar doet er ook niet zoveel toe, 75TS koppeling is enige wat nog goed verkrijgbaar is voor normaal geld.
En 75TS koppeling kan ruim voldoende nm's verwerken en is degelijk.
Gr
DJ
Re: mijn volgende GTV6
Geplaatst: ma nov 21, 2016 18:45
door DJ
Als ik naar foto kijk lijkt het alsof er ook 4 cilinder baksteunen opzitten ipv V6 baksteunen. Laatste zijn groter, zwaarder en wat hoger.
Gebruik van v6 baksteunen vind ik wel aanrader,
Gr
DJ
Re: mijn volgende GTV6
Geplaatst: ma nov 21, 2016 19:12
door Alessandro
Dubbele getrokken koppeling tbv gtv6 is nieuw niet meer te koop, of ieder geval niet via normale kanalen tegen normale prijs.
Een 75TS koppeling koop je nog wel compleet nieuw A merk voor 200 euro ofzo bij elke automaterialenzaak.
Wat beter is kan ik niet te zeggen want nooit met gtv6 koppeling gereden.
Maar doet er ook niet zoveel toe, 75TS koppeling is enige wat nog goed verkrijgbaar is voor normaal geld.
En 75TS koppeling kan ruim voldoende nm's verwerken en is degelijk.
Dubbel plaats koppeling is ook te reviseren voor om en nabij dat bedrag. (dan heb je 4 nieuwe voeringen, afgedraaide aanlegvlakken en gereviseerd treklager)
Ik heb wel met beide koppelingen ervaring en kan je vertellen, dat zo'n enkel plaats koppeling altijd fijner werkt. Zelfs een oude enkel plaats koppeling grijpt toch nog net wat fijner aan, dan een gereviseerde dubbele plaat koppeling. Laat staan, als je over een flink gebruikte dubbele plaat beschikt.
Volgens mij heeft een GTV6 dikke donuts en daar horen de hoge baksteunen en opvulstukken tussen dwarsbalk en koets bij....
Re: mijn volgende GTV6
Geplaatst: ma nov 21, 2016 19:51
door DJ
Dan vallen de kosten van die revisie mij nog mee.
Diafragma veer van drukgroep niet vervangen? Die schijnen niet best te zijn bij getrokken koppeling.
Zelf geen ervaring mee, van horen zeggen.
Cardanasdelen die ik op de foto's zie zijn V6 dus zullen idd grote donuts zijn,
En daar horen idd vulstukken tussen carrosserie en dwarsbalk en grote hoge baksteunen bij.
Ik ben overigens wel eens aan met meten geweest aan die vulstukken en hoogteverschil baksteunen.
Volgens was de uitkomst dat hartlijn koppelinas bij 4 cilinder en 6 cilinder gelijk is. Maar weet het niet zeker meer.
Maw vulringen en hoogte baksteun compenseren elkaar.
Gr
DJ
Re: mijn volgende GTV6
Geplaatst: za dec 03, 2016 21:09
door gtv1981
heb de bak open gegooid
hoe kun je zien aan de dif of het een bak is van een gtv6?
ik denk de tanden tellen maar hoeveel moeten dat er zijn
wordt vervolgd