Giulia 2100 TI
Geplaatst: di nov 15, 2016 20:56
Na een tijdje op zoek geweest te zijn en een aantal Giulia's te hebben bekeken ben ik afgelopen zondag bij de Giulia gaan kijken die ik altijd erg mooi heb gevonden. Voordat ik mijn ex-Giulia op liet bouwen heb ik nog overwogen een poging te wagen maar ik voelde toen goed aan dat toen een no go was. Leo moest een tijdje nadenken voordat hij uiteindelijk instemde
De Giulia had duidelijk wat aandacht nodig, de basis was erg goed, nagenoeg geen roest, maar de auto moet gewoon weer terug gebracht worden naar een lage en vlotte rijdersauto. Geen concourswinnaar maar een lekkere Giulia waar ik van kan genieten.
Auto met de proefrit meteen naar mijn maat gereden. Remmen zaten vast dus dar reed niet geweldig. Auto op de brug en onderkant bekeken, die ziet er nog netjes uit, zit alleen veel zwarte smurrie op.
Auto gekocht en meteen achteruit de schuur in. We gaan hem hier gedurende de winter zelf ik orde maken.
Op de brug
In de schuur
begonnen !
Remmen zijn na 48 jaar wel een beetje op.
Zitten standaard 1300 remmen op, dus eerst een setje andere remmen. Worden of 2 liter remmen met RVS remleidingen en goede blokken of een andere verbetering. Moet nog even kijken waar ik tegenaan loop. Dempers voor vervangen door Bistein geel. Die dempen de ingaande slag, scheelt een centimeter inveren bij de drempels :tooth: Dikke stabilisator aan de voorkant en de uitlaat aanpakken. De voorste demper heeft een serieus zwaar leven gehad.
Probeer dit weekend het hele interieur eruit te krijgen.
Wat gaat er gebeuren:
Remmen, stabi, dempers, andere achteras met langere overbrenging en sper. Prettige verrassing was de staat van de rubbers, kogels van de ophanging. die kunnen nog wel even mee.
De remmen hebben even prio, dan kan ik hem de brug op en af rijden en is ie mobiel.
Motorruimte gaan we "clean" maken, zekeringkast uit de motorruimte naar binnen, meteen een moderne versie met moderne zekeringen. Bedrading nalopen, vervangen indien nodig, en netjes in de krimpkous uit het zicht. Rembekrachtiger is nieuw, radiator ook. Stuurhuis geen speling. Luchtfilterhuis wordt vervangen door open kelken. Accu is niet meer dus ook vervangen. Oude rembekrachtiger heeft gelekt en daar is de lak niet van opgeknapt. Vandaag adresje gevonden waar ze nog ouderwetse "sterke" autolak op kleur maken, daarmee voorzien we de motorruimte van een nieuwe laklaag.
Interieur ziet er nog netjes uit........... tenminste, de achterbank en deurpanelen. Vloerbedekking moet eens goed schoongemaakt worden, heb geen gaten gevonden. Hemeltje toont de hele geschiedenis van de auto...... 20 jaar Italiaanse nicotine, vette vingers, 20 jaar Nederlandse vochtplekken in 7 tinten, schoenafdrukken....... :tooth: (nee Leo, duidelijk Italiaans maatje..... ) maar niet gescheurd. We gaan eens met de zwarte HG verf aan de slag. Lukt het niet bestel ik een nieuwe.
Er komen twee classic bucket seats in en een mooi stuur met deze keer de goede maat naaf...... de vorige paste niet zo goed, dus zijn de kunstof kappen van de stuurkolom op maat gemaakt.......... ben dus op zoek naar nieuwe kapjes voor de stuurkolom.
Cosmetisch wil ik de Giulia ook weer netjes laten maken nadat we klaar zijn met sleutelen. Achterdeuren wil ik goed sluitend laten maken, wijken iets aan de onderkant. Kleur is relatief makkelijk bij te spuiten dus deukjes en krassen laat ik er dan uithalen. Klein plekje op de kofferklep laat ik dan ook meenemen.
Velgen ? Ik vind de GB's geniaal. Past mooi bij de auto, kleur en uitstraling.
Motorisch doe ik even niets, dat wil ik als laatste doen voor de rollenbank.
Uiteindelijk toch voor deze Giulia gekozen, terwijl ik er eerst van overtuigd was een Giulia echt helemaal op te laten bouwen , maar ik zag er uiteindelijk toch niet overheen. Maar deze babyblauwe stond al een jaar op 10 op de verlanglijst.
Keep you posted
De Giulia had duidelijk wat aandacht nodig, de basis was erg goed, nagenoeg geen roest, maar de auto moet gewoon weer terug gebracht worden naar een lage en vlotte rijdersauto. Geen concourswinnaar maar een lekkere Giulia waar ik van kan genieten.
Auto met de proefrit meteen naar mijn maat gereden. Remmen zaten vast dus dar reed niet geweldig. Auto op de brug en onderkant bekeken, die ziet er nog netjes uit, zit alleen veel zwarte smurrie op.
Auto gekocht en meteen achteruit de schuur in. We gaan hem hier gedurende de winter zelf ik orde maken.
Op de brug
In de schuur
begonnen !
Remmen zijn na 48 jaar wel een beetje op.
Zitten standaard 1300 remmen op, dus eerst een setje andere remmen. Worden of 2 liter remmen met RVS remleidingen en goede blokken of een andere verbetering. Moet nog even kijken waar ik tegenaan loop. Dempers voor vervangen door Bistein geel. Die dempen de ingaande slag, scheelt een centimeter inveren bij de drempels :tooth: Dikke stabilisator aan de voorkant en de uitlaat aanpakken. De voorste demper heeft een serieus zwaar leven gehad.
Probeer dit weekend het hele interieur eruit te krijgen.
Wat gaat er gebeuren:
Remmen, stabi, dempers, andere achteras met langere overbrenging en sper. Prettige verrassing was de staat van de rubbers, kogels van de ophanging. die kunnen nog wel even mee.
De remmen hebben even prio, dan kan ik hem de brug op en af rijden en is ie mobiel.
Motorruimte gaan we "clean" maken, zekeringkast uit de motorruimte naar binnen, meteen een moderne versie met moderne zekeringen. Bedrading nalopen, vervangen indien nodig, en netjes in de krimpkous uit het zicht. Rembekrachtiger is nieuw, radiator ook. Stuurhuis geen speling. Luchtfilterhuis wordt vervangen door open kelken. Accu is niet meer dus ook vervangen. Oude rembekrachtiger heeft gelekt en daar is de lak niet van opgeknapt. Vandaag adresje gevonden waar ze nog ouderwetse "sterke" autolak op kleur maken, daarmee voorzien we de motorruimte van een nieuwe laklaag.
Interieur ziet er nog netjes uit........... tenminste, de achterbank en deurpanelen. Vloerbedekking moet eens goed schoongemaakt worden, heb geen gaten gevonden. Hemeltje toont de hele geschiedenis van de auto...... 20 jaar Italiaanse nicotine, vette vingers, 20 jaar Nederlandse vochtplekken in 7 tinten, schoenafdrukken....... :tooth: (nee Leo, duidelijk Italiaans maatje..... ) maar niet gescheurd. We gaan eens met de zwarte HG verf aan de slag. Lukt het niet bestel ik een nieuwe.
Er komen twee classic bucket seats in en een mooi stuur met deze keer de goede maat naaf...... de vorige paste niet zo goed, dus zijn de kunstof kappen van de stuurkolom op maat gemaakt.......... ben dus op zoek naar nieuwe kapjes voor de stuurkolom.
Cosmetisch wil ik de Giulia ook weer netjes laten maken nadat we klaar zijn met sleutelen. Achterdeuren wil ik goed sluitend laten maken, wijken iets aan de onderkant. Kleur is relatief makkelijk bij te spuiten dus deukjes en krassen laat ik er dan uithalen. Klein plekje op de kofferklep laat ik dan ook meenemen.
Velgen ? Ik vind de GB's geniaal. Past mooi bij de auto, kleur en uitstraling.
Motorisch doe ik even niets, dat wil ik als laatste doen voor de rollenbank.
Uiteindelijk toch voor deze Giulia gekozen, terwijl ik er eerst van overtuigd was een Giulia echt helemaal op te laten bouwen , maar ik zag er uiteindelijk toch niet overheen. Maar deze babyblauwe stond al een jaar op 10 op de verlanglijst.
Keep you posted