Project Giulia Nuova 1300 Super
Geplaatst: vr sep 08, 2017 16:35
Bij deze wil ik graag ook een project pagina aanmaken, over mijn Giulia Nuova 1300 super uit 1974.
Even voorstellen Linkje : viewtopic.php?f=4&t=80535
Hier een foto van het uiterlijk toen ik hem kocht.
Er zijn talloze dingen die veranderd/opgeknapt zullen worden.
De afgelopen tijd al enige energie in de auto gestoken.
Namelijk de carburateurs ultrasoon gecleand en een revisie setje gemonteerd. Super leuk werk moet ik zeggen.
Het ultrasoon bad doet echt wonderen ze zien er weer als nieuw uit.
Ik had ze gecleand omdat de auto nogal beroerd liep, echter heeft het niet veel geholpen op het einde.
Maar omdat ik graag een elektroniche ontsteking wil monteren ga ik er nog niet aan afstellen ik mis namelijk een vonk op mijn 4de cilinder.
Het goedlopend van de motor komt op een ander tijdstip wel in orde.
Nu dat de carburateurs blinken kan de roestige luchtfilter natuurlijk niet achter blijven.
Deze dus ook maar van een likje verf voorzien.
Ik vond het redelijk goed gelukt ondanks dat het is gespoten met een spuitbus.
Onder de motorkap laat ik het nu even zoals het is.
Het stuurwiel was ook in redelijk slechte staat, ik ben op internet gaan zoeken hoe en wat.
Een nieuw stuur vond ik voor mij geen optie en heb dus gekozen om het zelf op te knappen.
Zo zag het stuur er uit voor ik er aan begon.
Zoals je op deze foto ziet is de laklaag erg aangetast.
Toen heb ik alle spullen aangeschaft om hem te repareren.
Na een uur kwam ik er achter dat het een erg tijdverdrijvende klus is. De laklaag was er nog niet compleet af.
4,5 uur later had ik een goed beeld hoe het stuur er aan toe was.
Over het algemeen was het niet slecht. Op 1 scheur na. Deze was ook te diep om er uit te schuren.
zoals je ziet een erg diepe scheur.
De scheur heb ik opgevuld met vloeibaar hout. Dit heb ik een 48 uur laten uitharden, gladgeschuurt en het zag er redelijk strak uit.
Echter zat er wel een klein kleurverschil tussen het vloeibaar hout en het stuurwiel zelf. Liever een kleurverschilletje dan een scheur in het hout.
Eindelijk kon ik aan het lakken beginnen.
Het stuur goed stof vrij gemaakt en begonnen met de eerste laag erg dun aan te brengen.
De kleur kwam gelijk terug, deze heb ik 48 uur laten uitharden. En vervolgens de 2de laag aangebracht.
Zoals je ziet kwam de glans gelijk tevoorschijn.
In totaal heb ik 7 dunnen lagen lak aangebracht. De laatste laag heb ik een week uitlaten harden ( deels in de zon gezet).
Na deze week heb ik hem met de Polijstmachine behandeld, en ik moet zeggen het resultaat is zeer fraai geworden.
Ook het center kapje maar aangepakt met het geweldige spul Black WOW
Zo dat waren mijn kleine projectjes van de afgelopen 2 maanden.
Wat staat er nog te wachten:
Auto compleet bekijken zodat ik een lijstje op kan stellen welke spullen er allemaal aangeschaft kunnen worden.
Verder moet er nog veel gepoetst worden aan de auto.
Ik heb het geluk dat de auto thuis in de garage staat ik kan er dus zo aan beginnen als ik zin heb.
Tips en tricks zijn altijd welkom heb namelijk nog weinig verstand van de Giulia.
Even voorstellen Linkje : viewtopic.php?f=4&t=80535
Hier een foto van het uiterlijk toen ik hem kocht.
Er zijn talloze dingen die veranderd/opgeknapt zullen worden.
De afgelopen tijd al enige energie in de auto gestoken.
Namelijk de carburateurs ultrasoon gecleand en een revisie setje gemonteerd. Super leuk werk moet ik zeggen.
Het ultrasoon bad doet echt wonderen ze zien er weer als nieuw uit.
Ik had ze gecleand omdat de auto nogal beroerd liep, echter heeft het niet veel geholpen op het einde.
Maar omdat ik graag een elektroniche ontsteking wil monteren ga ik er nog niet aan afstellen ik mis namelijk een vonk op mijn 4de cilinder.
Het goedlopend van de motor komt op een ander tijdstip wel in orde.
Nu dat de carburateurs blinken kan de roestige luchtfilter natuurlijk niet achter blijven.
Deze dus ook maar van een likje verf voorzien.
Ik vond het redelijk goed gelukt ondanks dat het is gespoten met een spuitbus.
Onder de motorkap laat ik het nu even zoals het is.
Het stuurwiel was ook in redelijk slechte staat, ik ben op internet gaan zoeken hoe en wat.
Een nieuw stuur vond ik voor mij geen optie en heb dus gekozen om het zelf op te knappen.
Zo zag het stuur er uit voor ik er aan begon.
Zoals je op deze foto ziet is de laklaag erg aangetast.
Toen heb ik alle spullen aangeschaft om hem te repareren.
Na een uur kwam ik er achter dat het een erg tijdverdrijvende klus is. De laklaag was er nog niet compleet af.
4,5 uur later had ik een goed beeld hoe het stuur er aan toe was.
Over het algemeen was het niet slecht. Op 1 scheur na. Deze was ook te diep om er uit te schuren.
zoals je ziet een erg diepe scheur.
De scheur heb ik opgevuld met vloeibaar hout. Dit heb ik een 48 uur laten uitharden, gladgeschuurt en het zag er redelijk strak uit.
Echter zat er wel een klein kleurverschil tussen het vloeibaar hout en het stuurwiel zelf. Liever een kleurverschilletje dan een scheur in het hout.
Eindelijk kon ik aan het lakken beginnen.
Het stuur goed stof vrij gemaakt en begonnen met de eerste laag erg dun aan te brengen.
De kleur kwam gelijk terug, deze heb ik 48 uur laten uitharden. En vervolgens de 2de laag aangebracht.
Zoals je ziet kwam de glans gelijk tevoorschijn.
In totaal heb ik 7 dunnen lagen lak aangebracht. De laatste laag heb ik een week uitlaten harden ( deels in de zon gezet).
Na deze week heb ik hem met de Polijstmachine behandeld, en ik moet zeggen het resultaat is zeer fraai geworden.
Ook het center kapje maar aangepakt met het geweldige spul Black WOW
Zo dat waren mijn kleine projectjes van de afgelopen 2 maanden.
Wat staat er nog te wachten:
Auto compleet bekijken zodat ik een lijstje op kan stellen welke spullen er allemaal aangeschaft kunnen worden.
Verder moet er nog veel gepoetst worden aan de auto.
Ik heb het geluk dat de auto thuis in de garage staat ik kan er dus zo aan beginnen als ik zin heb.
Tips en tricks zijn altijd welkom heb namelijk nog weinig verstand van de Giulia.