Mijn naam is Raymond en ik kom uit Limburg.
A.s. zaterdag 29 mei ben ik de trotse bezitter van een mooie GT 1300 junior uit 1968.
Ik was altijd al op zoek naar een Bertone brievenbus. (Ik was hier 3 jaar geleden ook al eens op het forum).
De Alfa is "gerestaureerd" de carrosserie is zover ik kan zien echt goed hersteld. Ik heb er ook een aantal fotos van maar zoals zo vaak ben ik nog aan het achterhalen wanneer precies deze foto's zijn gemaakt. Ook foto's van de motor cilinderwand. Maar ik weet nog niet hoeveel kilometer de motor precies heeft gereden na revisie. De verkoper zegt 500km maar ik twijfel daaraan. Zoals logisch is zijn deze oude auto's meerdere malen gerestaureerd dus ik ben nu aan het achterhalen hoe het zit. Feit is wat mij betreft dat de auto er wel top uitziet ook van onderen.
Na 1x wassen heb ik wel geconstateerd dat ie een beetje een vergiet is. Er licht op diverse plekken in de auto een plasje water...
![Shocked :shock:](./images/smilies/icon_eek.gif)
Een aantal vragen:
- Zijn er specifieke dingen waar ik op moet letten/aanpassen bij de 1300 junior?
- Waar kan ik een handleiding downloaden voor dit specifieke model uit 1968 (en andere technische info)?
- Waar kan ik de juiste stickers krijgen voor aan de binnenkant van de motorkap en het luchtfilter zijn die te krijgen voor het luchtfilter? (Zoals de kenners weten heeft deze het verticale filter bij de accu.)
- Waar zijn de beste krik-punten bij deze auto? (de standaard of andere punten?)
- De motor is gereviseerd en heeft net 500km gereden. Hoe het beste inrijden en wat nog te doen na de inrijd periode?
- Is het voor de importkeuring nodig dat de accu vast zit?
![Afbeelding](https://i.imgur.com/9zGpkSg.jpg)
![Afbeelding](https://i.imgur.com/AgJsXzU.jpg)
![Afbeelding](https://i.imgur.com/QsIjKGA.jpg)
![Afbeelding](https://i.imgur.com/MbRY45A.jpg)
![Afbeelding](https://i.imgur.com/ERHXH9k.jpg)
Twee Italiaanse dames.
![Afbeelding](https://i.imgur.com/Cgl7mW2.jpg)
Groet,
Raymond