Hallo allemaal,
Ook ik moet dan maar aan een project topic geloven.
De eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat ik mede schuldig ben aan de hier eerder beschreven Alfetta voor dagelijks gebruik.
Zelf ben ik sinds enkele weken trotse bezitter van een Giulietta 1.6 uit 1984.
Ik heb de afgelopen tijd zeer comfortabele moderne auto's gereden welke voorzien waren van alle gemakken.
Nu heb ik enkele jaren terug een poosje dagelijks in een Giulia Nuova gereden.
Het gevoel van een échte Alfa wilde ik toch graag weer dagelijks beleven.
Onlangs liep ik in mijn woonplaats in Friesland tegen een leuke Giulietta aan welke al geruime tijd te koop stond.
Eenmaal wezen kijken was ik er eigenlijk meteen uit, dit moest hem worden!
Natuurlijk is ook deze auto niet perfect, en moest er voor de APK wel een en ander gebeuren.
Een beetje laswerk aan de kofferbakbodem en de binnenkant van de wielkasten. De kachel werkte niet, en nog een paar kleine klusjes.
Inmiddels is de APK keuring geregeld en geniet ik al weer even van het rijden.
Er staan echter nog wel wat zaken op de planning.
Op korte termijn ga ik de rubbers van de Wattstangen vervangen.
Tevens de bodem en holle ruimtes behandelen gezien het feit dat ze straks ook door weer en wind zal moeten gaan.
Ook wil ik graag de centrale vergrendeling nog voorzien van afstandsbediening.
Op iets langere termijn wil ik LPG inbouwen, wellicht vloeken in de kerk maar het moet enigszins financieel verantwoord blijven.
Ook moet ik nog een versnellingsbak reviseren om die uit te wisselen met de huidige. De synchromeshring van de 2e versnelling is namelijk wel in deplorabele staat. Nu de techniek van de transaxle mij niet geheel onbekend is, omdat ik ook reeds ervaring heb met een alfetta GT, verwacht ik dat ook deze klus wel moet lukken.
Wellicht zal ik links en rechts nog wel eens om advies vragen