Om maar even in stijl te blijven voor wat betreft het onderwerp
Leuk om hier een en ander bij te houden en de vorderingen weer te geven!
Ook maar even een projectpagina starten met een leuk verhaaltje. Tis wel wat anders als de andere projecten die hier staan maar kom daar gaan we....
Toen de kadett waar ik in mijn studententijd de beschikking over had gejat was en met gare koppeling en nog wat schade teruggevonden werd had ik een probleem. Ik moest gaan afstuderen en wilde deze keer zelf een auto kopen. Het moest een alfa worden hoe dan ook, want daar had ik tot die tijd al heel wat gare nekspieren aan overgehouden (nastaren enzo ) Na 6 weken lang zo’n 55 uur per week in een spijkermakerij gewerkt te hebben kon ik wat serieuzer gaan rondkijken. Het budget zou een 33 toelaten en na enig zoeken een proefrit gemaakt in een 33 1,4. Multirosso wastie met halfleder interieur. Niet vooruit te branden was mijn conclusie. Verder gaan zoeken en ik kwam een betaalbare 145 1.4ie tegen met weinig km’s. Zoals verwacht ook niet vooruit te branden dus laten staan. Mijn voorkeur was altijd een 146 en wat blijkt: vind er 1 te koop “wegens omstandigheden”. Dus doe een bod en ik mag komen proefrijden.
Zo zagie er toen uit:
kwas meteen verkocht en de 146 dus ook!
Toen begonnen de modificaties. Dus ik demonteerde de demontabele trekhaak
Verder ging het nog redelijk onschuldig: 15”lmv:
en in een creatieve bui heb ik het alfa hart uitgedremeld en er gaas achter gemaakt.
Ook zit er gaas achter de spijlen van de voorbumper (stenen uit de radiator houden!)
Vervolgens heb ik zelf de koplampen aangepast om een GTA look te krijgen. Ook de knippers moesten er aangeloven. (was nog net voordat de gta-lampen rage begon)
toen heb ik de 15” 6 spaaks vervangen door 16” speedlines van de 155 2.0i 16v SPORT
Tevens kwam er een Squadrachip in en is de 146 35mm gezakt.
de trommels achter netjes zwart gespoten
De velgen en de GTA look brachten me op het TWO-tone idee.
Dus begon ik aan de achterlichten. Na de eerste keer was dit het resultaat:
Er kwam wat weinig licht af vond ik zelf ( en ook wat ongeruste vrouwen in mn leven ) waardoor ik opnieuw de achterlichten heb gedaan, zodat ze de carrosseriekleur benaderen!
Goed gelukt al zeg ik het zelf:
Nu de 146 wat meer gaat opvallen gaan mensen hem kritischer bekijken en het valt meerdere mensen op dat de kleur van de 146 een zeldzame is: 134A, ofwel Bordeauxrood Metallic.
Ter vergelijking heb ik op een meeting een vergelijking gemaakt: rosso, proteo en bordeaux:
Voor het geluid heb ik de bufferbak in het luchtaanzuigingstraject verwijderd en afgedopt en ging er een K&N vervangingsfilter in. Tevens voor de gein de letters op het inlaatspruitstuk in kleur geverfd en kwamen er zwarte knippers op de zijschermen:
CV op afstand met knipperaansturing toegevoegd:
In het kader van het twotone project kwamen er zwarte QV skirts en zijn handgrepen en spiegelkappen zwart gespoten. Inmiddels zijn er ook donkere zijwindschermen gekomen.
Voor prestaties en geluid wilde ik graag een open filter, maar koude luchtaanzuiging mocht daarbij niet voorkomen. Remco verkocht me zijn Green Twister:
Voor de wegligging kwam er de VPB van OMP dankzij de Biesheuvelactie.
Verder is ondertussen de CSC uitlaat (middenpijp en einddemper rond 90) gemonteerd (nog geen foto en matten van autopartsbrummen (alleen oude foto van vieze matten:oops: )
De laatste aanpassing waar foto’s van zijn is de laguna lip aan de bumper, waarvan ik nog wat vluchtige foto’s heb:
Vanavond haal ik de 146 op en dan zit deze erop:
verder is er dan nog een en ander zwart gespoten.
Op later punt worden de bumpers gedeeltelijk zwart gespoten. Ik twijfel nog steeds over booskijkers.
De soep van roy:
en wat prustwerk van mij:
(denk het logo op de klep weg = strakke klep8))
de zwarte lexus ja....(niet duidlijk op de soep)
als alle benodigde delen zo zwart zijn gespoten ziet dat er verwacht ik beter uit dan de huidige achterlichten.....
Zo daar laat ik het even bij. Vant weekend als het goed weer is komen er nieuwe foto’s!