e90330
Junior Member
Junior Member
Berichten: 78
Lid geworden op: ma mei 17, 2021 23:49

GTV1750 rollend chassis met papieren? Wat is het waard?

vr okt 04, 2024 10:44

Door wat te veel projecten en voorkeur voor '80-'90 Alfa's, ben ik aan het overwegen om mijn '71 GTV1750, rollend chassis MET alle documenten (homologatie & inschrijving) te verkopen. Auto is voor volledige opmaak maar het zal waarschijnlijk niet door mij gebeuren. Wat ik mij afvraag is eigenlijk wat een eerlijke prijs is voor zoiets. Je ziet deze auto's zonder papieren voor 8-9k te koop staan, wat mij een dromers prijs lijkt, maar ik heb geen idee voor hoeveel ze echt van eigenaar wisselen. Ik wil daar een faire prijs op plakken zodat beide partijen er wat aan hebben.
Iemand een idee of ervaring mee?
BMW 628 CSi / VW Polo G40 / BMW S1000R / AR 164 3.0 12V / AR GTV6 / AR 75 3.0 America / AR 155 Q4 WB / AR GTV 3.0 24V / AR 164 Q4 / BMW E46 330Ci cabrio

Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6933
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

Re: GTV1750 rollend chassis met papieren? Wat is het waard?

vr okt 04, 2024 14:13

Alles hangt af van de staat... Een harde koets betekent een besparing in plaatwerk en uren, tegenwoordig zijn dat hele flinke kostenposten bij deze auto's. Als je daar op kunt besparen is dat wel wat waard.

Laswerk hebben ze bijna allemaal wel maar er zit oa een groot verschil in origineel plaatwerk dat weggeroest is of andermans broddelwerk dat alweer weggeroest is.. andermans ellende oplappen is altijd meer werk.

En wat het waard is? Wat de gek er voor geeft...

Goede specialist kan je wel een indicatie geven maar zal het dan ook eerst zelf willen zien verwacht ik.
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

sebastiaan
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 850
Lid geworden op: wo jan 24, 2007 19:53
Locatie: Veen, NB

Re: GTV1750 rollend chassis met papieren? Wat is het waard?

vr okt 04, 2024 14:58

Wat Remco zegt, en daar bovenop komt nog hoe compleet het spulletje is. De tijden dat je al die 1000 kleine dingetjes die je nodig hebt om zo'n auto op te bouwen makkelijk kon vinden zijn voorbij. Van stoelen (zeker mk1 1750!) tot chroomwerk, dash, klokken, handgrepen, etc. Het is allemaal schaars(er) en duur(der).

Ik verkocht nu 12 jaar ofzo geleden een complete Bert met APK, een hoop roest en lagen plamuur + matzwarte verf ;-) voor 3k€. Das war einmal.

Terug naar “Aankoop adviezen en aandachtspunten”