Is het een 8-klepper of een 16-klepper die je op het oog hebt?
De 8-kleppers hebben meer koppel onderin maar trekken minder hard eens je in de hoge toeren zit (rijden dus relaxter), groot voordeel is dat ze een distributieketting hebben ipv riemen, en dat die dus niet regelmatig moet vervangen worden. De 16-kleppers zijn krachtiger (zijn hoge-toeren-motortjes), en moeten om de 3 jaar of 60000 km een nieuwe distributieriem (check dus zeker of deze nog vers is). Als je een dieselachtig geluid hoort bij het stationair draaien, is de nokkenasversteller versleten, om deze te vervangen moet ook de distributieriem eraf. Verder moeten er om de 100 000 km nieuwe bougies in (250 euro per set) dus het scheelt als ook deze nog vers zijn.
Verdere aandachtspunten zijn oa de draagarmen die vrij snel de geest geven, de voorruit die ontzettend snel vol krassen staat, en de ruitenwissers die houterig over de voorruit bewegen (dat is eenvoudig zelf op te lossen, er staat een uitgebreid topic over op
www.artc155.nl). Ik denk dat je op die website trouwens nog wel een schat aan info kan vinden over de do's en don'ts ivm een 155...
166 3.2 v6 '04 - Spider 2.0 '91 - 75 1.8 ie '91 - gt 1300 junior '75 - fiat 500l '72 - grand espace 2.0 dci aut '10 - fiat 500 twin air '13