dysan

RE: Spider 2a 81 Aanschafvragen

zo sep 23, 2007 13:17

zijn idd al met een magneetje het complete bodywork langsgeweest, deze magneet viel er nergens behalve achter bij de wielkast waar jullie wat plamuurresten zien zitten vanaf.
Het gaat mij om de APK waardigheid van het bodywork, niet zozeer om de strakheid.
Het moet een rijauto worden, geen showauto :)
Enigste discussiepunt wat nu de aankoop nog tegenhoud is de hoeveelheid werk aan de motor/remmerij/aandrijving omdat deze auto 8 jaar stil heeft gestaan.
kort door de bocht, moet de motor eruit en alles ervan af geschroeft worden of ga je eerst alle normale dingen vervangen (olies filters kapotte slangen e.d.), maak je de boel mooi schoon, stukje laten lopen en dan wel zien wat er nog meer niet goed is ?
Ik heb mijn avond gister al besteed om een lijstje te maken van dingen die zeker/eventueel vervangen dienen te worden.
ik kom daarmee op een kostenpost van rond de 1500,-

Gebruikersavatar
berlinista
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2815
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 12:57
Locatie: Utreg city
Contacteer: Website

RE: Spider 2a 81 Aanschafvragen

zo sep 30, 2007 00:40

kostenpost:
USA auto: invoerrechten!!! Tenzij al ingevoerd. Kosten ??
BPM bodemtarief (afhankelijk van leeftijd, ouder dan 25 jr kosten 0
Kosten kenteken zetten plm 150
kentekenplaten 50
Kap, afhankelijk van kwaliteit tussen 350 (regenjas) en 750 (double duck)
beurt motor: materialen 250
banden wegens vierkant: 250
apk werk, fuseekogels, stuurkogels, remleidingen, blokken,achterste draagarmbussen: 400,-
waarschijnlijk nog wat dingen als een uitlaatdeel, en zo nog wat grut. 250
afstellen Spica ??
kosten koplampen. (20 ps is gillend goedkoop: WAAR???????)


Vervolgens ga je je mateloos ergeren aan de bumpers. kosten europese bumpers, indien vindbaar: 1500 a 2000.
En aan de marker lights. En aan de Spica.
dit zijn allemaal materiaalprijzen., waarbij ik ervan uitga dat je de kennis en vaardigheden hebt alles zelf te doen.
Ik wens je vooral heel veel succes met het monteren, strak, van de kap.
Ik zeg niet dat rond de 1950 koopprijs te veel is, maar ik vind wel dat 4K , wat ie je straks uiteindelijk kost, weer wel te veel is voor een spica USA spider met gehobbiede dorpels en een USA paintjob.
Voor 4K vind je een leukere.
Maar evengoed,
SUCCES, en post m in projecten, wil ik graag volgen!
Rik
Political correctness is a doctrine fostered by the delusional, illogical, liberal minority, and rabidly
promoted by an unscrupulous mainstream media, wich holds forth the proposition that it is entirely
possible to pick up a turd by the clean end

Gebruikersavatar
Edspider85
Member
Member
Berichten: 197
Lid geworden op: wo nov 08, 2006 21:49
Locatie: Denderleeuw, Belgie

RE: Spider 2a 81 Aanschafvragen

za okt 06, 2007 20:30

Ben het eens , tis better hier een te zoeken, er zijn er genoeg te koop in Belgie, NL & Duitsland, heb die van mij (een S3) gekocht voor 3300€, heb hem door de keuring gezet door enkel de punten vermeld te herstellen.(was duitse import), Na enkele maanden heb ik het volgende vervangen , motor steunen in Maart, afstellen wagen & onderhoud, nieuwe uitlaat & 4x banden in Augustus. Nu enkel de Kap & zetels nog. Let op heb alles zelf gedaan dus geen kosten op uurloon.

Dan is zo iets wel te doen, anders onbetaalbaar. :lol: :lol:
Red Alfa Spider 2000 1985 model with Weber 45DCOEcarb's

Pinin 66
Alfaforum.nl lid

Gebruikersavatar
edwinvanpoeijer
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 851
Lid geworden op: zo sep 11, 2005 14:03
Locatie: Zevenbergen
Contacteer: Website

RE: Spider 2a 81 Aanschafvragen

zo okt 07, 2007 10:52

Gisteren even de rekeningen van de spider sinds de aanschaf in 2005 eens in een excel sheetje gezet.

Hier een globaal kosten overzicht van de afgelopen 2 jaar..
Aanschaf spider : € 3800,-
Spuiten spider : € 1500,- (let wel speciale prijs en veel zelf en met mijn pa voorbereid)
Onderdelen : € 2795,-
Totaal : € 8095,-

en dan ben ik er nog lang niet....voorwielophanging moet nog, chromen bumpers enz.

Tis maar even om je een idee van de kosten te geven, losse onderdelen lijken soms goedkoop maar het loopt in totaal toch
aardig in de kosten.
Nu : Alfasud Super 1.3 '79 Bianco Capodimonte
Nu : Giulietta 1.4TB Bianco
Vroeger: Mito, Giulia 1600 Super '67,Spider 2000 Veloce USA '81,156 SW 1.8TS,75 2.0 Twinspark ,146 1.4TS ,75 1.8 Indy ,46 1.6TS ,33 1.4 IE Imola

Gebruikersavatar
Edspider85
Member
Member
Berichten: 197
Lid geworden op: wo nov 08, 2006 21:49
Locatie: Denderleeuw, Belgie

RE: Spider 2a 81 Aanschafvragen

zo okt 07, 2007 23:01

Wel tot dus ver 2350,00€ uit gegeven aan de auto, De kap en zetels nog voor zo +- 750€ en dan na een paar jaar een nieuwe laagje verf.

Doe alles zelf behalve de lak werk dat zal ik door iemand laten doen
Red Alfa Spider 2000 1985 model with Weber 45DCOEcarb's

Pinin 66
Alfaforum.nl lid

dysan

RE: Spider 2a 81 Aanschafvragen

di okt 09, 2007 20:31

helaas, door het afzeggen van een sleutelplaats wat verlaat voor de aanschaf, zag net dat hij al verkocht was.
wachten is dus op een volgend project wat langskomt .....
helaas, maar er komt vast wel iets moois voorbij

Terug naar “Aankoop adviezen en aandachtspunten”