Tsja,.... ik ben het wel eens met de vorige posters. Ikzelf rij in een GT Junior 1975 en dat geeft me een rijk gevoel (en veel jaloerse blikken onderweg).
De kosten die je aan de auto hebt hangen helemaal af van de staat van de auto bij aanschaf. Koop je een sleutel exemplaar dan weet je dat je in de buidel moet tasten. Koop je een net en goed exemplaar dan mag je verwachten geen gekke dingen tegen te komen. Maar laten we eerlijk blijven, het zijn "oude" auto's en er kan dus wat kapot gaan. ook bij een exemplaar wat de nodige euro's heeft gekost. Zo trok ik van de week mijn motorkap openingskabel kapot. Kost niks maar is wel ff een werkje. Kan gebeuren..... Daarna begaf de benzinepomp het. Ook dat kan gebeuren bij een auto van meer dan 30 jaar oud.
Maar ik denk dat je je wel moet beseffen dat je een oldtimer koopt en dat die nou eenmaal duurder in onderhoud zijn dan een modern Japans koekblik. Ik vind persoonlijk dat de onderdelen heel erg meevallen in prijs en dat als je zelf sleutelt het dus best te doen is. Maar als je voor iedere klus naar de garage moet dan zal je zien dat vaak het arbeidsloon meer kost dan het te vervangen onderdeeltje zelf.
En ga je de auto weing gebruiken? Of wordt het een daily driver? En staat hij binnen of buiten? Allemaal factoren die van invloed zijn op de kosten.
Ik wens je alle wijsheid!