wo aug 08, 2007 22:56
Allereerst, welkom hier!
Zie ook het Alfetta-GT forum, staat een hoop info op.
Zoals je al hebt gelezen is de GTV echt een roestbak (sorry hoor mensen), maar wel een hele mooie roestbak!
Form over function, italiaans design op zijn puurst, en helaas is er bij het ontwerp van de koets totaal niet nagedacht over eventuele roestvorming.
Alles zit gelasd, en de nare plekken (links en rechts onder de parafan, binnenkant kokers onder je achterzijramen) kunnen totaal weg zijn zonder dat je iets kan zien, omdat de rot van binnenuit komt. Voor een volledige lijst, zie de 75 aandachtspunten, en ga dan nog maar even door.
Omdat alles zo moeilijk bereikbaar is, hebben mensen de neiging tot dichtsmeren ipv lassen.
Ik heb een originele NL '79 GTV racer, en er is al gigantisch veel aan gelasd door vorige eigenaren. Toch is niet alle ellende verdwenen, en zijn er in mijn bezit nog wat plaatjes gelasd, 1 in de koker onder de B stijl, 1 bij de aanhechting van de stabi, en 1 in de motorklepafwatering / voorscherm.
En er is een hoop ellende die ik met Owatrol heb kunnen inperken, en hier en daar maar zo laat omdat ik niet wil weten hoe erg het is. Dat is het voordeel van een racer, het hoeft niet snaarstrak. Foto's staan in de Race Corner, Racen - Technisch.
Maar er zijn zeker goede exemplaren te koop, maar ga voor die goede carrosserie. Overige reparaties zijn ook duur, maar een rotte koets betekent einde oefening.
Groeten, Pieter
SCARB # 4710