do feb 25, 2010 15:24
Goh, dat verhaal doet me een beetje denken aan mijn eerste Alfa Romeo. Ik kocht in Groningen bij een dubieus handelaartje een 145 1.4 TS Junior waar bij aanschaf nieuwe APK zou worden verzorgd. Niet teveel voor betaald, en toch een net auto' tje. Na een weekje rijden hoorde ik steeds harder een soort van "KLOENK" rechts voorin. Uiteindelijk ik naar een Alfa dealer in de buurt, die me vertelde dat de draagarm/naaf allemaal maar halfbakken vast zat, en NOOIT door had gemogen voor APK een week geleden. Dat was al fijn om te horen.
ong. 1000km verder, knapte mijn distributieriem eraf, en kleppen krom. Toen was ik helemaal flauw, en dus die kerel opgebeld, en netjes gevraagd of hij hier misschien een oplossing voor had, en hij heeft mij een nieuwe 2ehandse cilinderkop aangeboden voor niets. Deze gemonteerd met alles eromheen, en klaar is kees.
Ik heb geen keuring ondergaan, omdat ik voor mijn eerste auto ging kijken, en eigenlijk met oogkleppen op en oordoppen in te overhaast een besluit had genomen. Maar ik heb gewoon heel beleefd gebeld naar de persoon/bedrijf in kwestie, en die begreep het allemaal wel, en heeft mij uiteindelijk toch netjes geholpen.
Zo kan het dus ook.
Harry Tijssen
Heb: 166 2.4 JTD 20v "03, 156 1.8 16v "03
Had: 75 2.0 carb. "86, 155 1.8 8v "93, 33 1.7 16v QV "92, 155 2.5 V6 12v EVO "95,145 1.4 16v "00, 155 2.0 16v "97,166 2.4 JTD "00