Wat een positiviteit over de redding van Alfa Romeo!
Zoals eerder gesteld, een 33 is een heerlijk wagen om mee te rijden, mits goed onderhouden. Gelukkig geldt dat voor alle types. Dure storingen zoals airbagproblemen, startonderbrekingsproblemen en weigerende ABS-systemen ontbeert de 33. Dat heeft ze namelijk doorgaans niet.
Voordelen van de 33:
- lichter van gewicht, dus voordeliger in wegenbelasting en verzekering;
- lichter van gewicht, dus een prettigere wegligging (tevens agv het lage zwaartepunt);
- heerlijk rijdersauto, die de sfeer van de jaren 90 uitademt;
- de geluid van de geweldige Boxer motor hoor je zoveel mooier in een 33!
Aandachtspunten van de 33:
- staat van de carosserie, netzoals de modernere auto's, roest plaatwerk na verloop van tijd, tenzij goed behandeld/geconserveerd;
- regelmatig onderhoud, maar dit is eigenlijk geen specifiek punt van de 33, maar weer van elke auto op leeftijd.
Ik geniet met volle teugen van mijn 1e serie 33, zorg ervoor dat de motor netjes warm is voordat ik meer vermogen vraag, maar durf best alles te vragen op bijvoorbeeld een circuit. Naast deze 33 heb ik diverse andere 33's gehad waar ik veel lol van heb gehad. Een SW is ideaal als je veel spullen mee wil nemen, maar heeft geen praktische laadopening, een kinderwagen reed ik overigens gewoon naar binnen, geen 155 voor nodig
Mocht je nog meer vragen hebben, itt bovengenoemd is het mailadres 33 @ alfaclub . nl (spaties tegen spambots).
Groeten, Hylke
Il silenzio notturno è stato disturbato bruttamente dalla musica del mio cuore sportivo!
1290 SD '14
Giulia 2.0 ‘18