Tijd voor tussenstand over mijn zoektocht en ik wil heel graag van jullie horen wat jullie zouden kiezen. Ook al is het natuurlijk allemaal een kwestie van smaak. Maar toch...
Op dit moment zijn er drie serieuze opties. Ik zet ze hieronder even kort op een rij.
'67 1300 TI in Auzzurro Spazzio.
Auto staat bij een particulier die er zeven mille voor vraagt. Vorig jaar nieuwe onderkanten in drie deuren gelast, plus de - zo noem ik het maar - eindstukken van de achterspatborden die aansluiten op de achterdeuren vernieuwd met nieuwe inzetstukken. Daarna ook gespoten, dus op het oog allemaal erg fraai. Interieur heel mooi met kastagnekleurig skai, originele Alfa rubbermatten en bekleding eronder. Oude revisie, maar motor loopt zo te horen mooi. Bak soepel en kraakvrij.
Vraagteken bij deze auto: Hoe goed is het laswerk gedaan? Komt er over een jaar geen ellende onder vandaan. Wat is de mechanishe stand van zaken? Op het apk-rapport van anderhalf jaar terug staat een aantekening over zichtbare slijtage aan de remmen en tijdens proefrit bleef het lampje van de dynamo branden. Dus is die toe aan revisie/vervanging of is het accu/spanningsregelaar? Of allemaal? Ik probeer zo veel mogelijk duidelijkheid te krijgen door auto te laten checken bij Louk Termijtelen van Autoservice Doorwerth. Staat ie vlakbij in de buurt.
'71 1300 Super bij Bella Machina, Blue Ollandese
http://www.bellamacchina.nl/
Ietsje duurder, maar hopelijk gaat er nog wat van de vraagprijs van 9750 af. Op het oog voor mij eerlijke auto. Wel paar krasjes etc, maar niks bijzonders voor deze leeftijd. Volgens verkoper hard en nooit aan gelast. Onderhoudshistorie voor laatste zeven jaar gedocumenteerd. Heeft bovendien tweeliterblok Alleen nog een beetje lager en autootje ziet er heel fraai uit met zijn bruine skai-interieur.
En tot slot
'67 1600 Super Bollino d'Oro, pino groen
http://www.105workshop.nl/Aanbod/AlfaRo ... fault.aspx
Auto is nu een tamelijk vermoeide krijger, maar Barend heeft me een heel mooi aanbod gedaan om de auto weer fris te krijgen. Dat zou betekeken het Savali blok eruit - ik hoef geen getunede motor - frisse 1600 erin. Bak nakijken, nieuwe isolatie voor het interieur en tapijt. Interieur terugplaatsen, zelf de body schoonmaken, schuren en roestvrij maken, roestige achterspatborden vervangen en lassen, opnieuw spuiten en holle ruimten in de ML. Prijs: Grofweg vier meer dan optie nummer 1 kost. Dus rond de 11.
Ik zeg verder niks, ben heel benieuwd wat jullie zouden doen...