Hoi allemaal,
Binnenkort zou ik graag een Alfa GT Junior kopen.
Bedoeling is om hier sporadisch (1x/week) mee te rijden. Hoofddoel is deze als investering te gebruiken en binnen 5 jaar met winst (hetzij een beetje) te verkopen.
Ikzelf woon in België, maar mijn oog is gevallen op een model uit Nederland. Betreft een oorspronkelijk rode GT Junior, dewelke enkele jaren geleden naar Alfa grijs is gespoten (originele alfa kleur uit die tijd).
Bouwjaar: 1974
15" GTA velgen. Wagen heeft onlangs een grote beurt gehad waarbij remmen zijn vernieuwd, cilinderkop afgevlakt en Weber carburateurs zijn gereviseerd. Wagen starte koud onmiddellijk zonder choke en draait mooi gelijkmatig.
Exterieur vertoont geen roest..wel imperfecties op de lak. Hier en daar krasjes en vegen. De vegen geven de indruk dat iemand perongeluk tegen de natte lak is gekomen. Je ziet dit niet vanop afstand. Daarnaast geen roest te bespeuren.
De wagen heeft Enkele jaren geleden wel een klein schadegeval gekend aan het portier. Hier heb ik op het eerste zicht niets van gezien. Chassis lijkt ook niet geraakt te zijn.
Interieur is ok: Geen scheuren in het zwarte leder. Wel verduring van het leder, maar lijkt mij normaal voor een wagen van deze leeftijd.
Ik heb ook meegereden. Wagen trekt vlot op, remt goed en er is geen afwijking van het traject als je remt zonder het stuur vast te houden.
Nu is het oldtimer gebeuren nieuw voor mij en heb ik enkele vragen/bedenkingen waarmee ik zit:
- De wagen rook bij het rijden naar uitlaatgassen en soms naar brandstof. Het was niet fel. Is dit normaal?
- Bij het uitbollen bokte de wagen af en toe. Bij terugschakelen niet meer.
- Er waren enkele druppels olie onder de wagen, afkomstig van de carterpan.
- De wagen heeft GEEN onderhoudshistoriek. Hooguit enkele facturen van het laatste onderhoud. In welke mate is dit belangrijk bij een wagen van deze leeftijd?
De eigenaar vraagt rond 24.000 Euro, wel bespreekbaar. Lijkt jullie dit een goede investering of helemaal niet?
Ik heb niet de bedoeling hier 1000-den Euro winst op te maken binnen 5 jaar. Als ik 500euro winst maak, vind ik dit ook al mooi meegenomen. Zolang het maar meer is dan een spaarboekje.
Verkoper is een zeer vermogend persoon, waardoor ik denk dat er niet bespaard is op het onderhoud. Verkoper is ook eerlijk in alles (vb. Ongeval)