Beste Forumleden,
Sinds kort ben ik in het bezit van 2x Alfa 90 2.5 V6 QO. Beide origineel NL
Door het gebrek aan kennis van de marktwaardes van deze Alfa's vraag ik om jullie hulp.
Ik zou graag een marktwaarde indicatie willen weten van de kenners hier op het forum. Ik snap dat je zonder een auto gezien te hebben geen exacte marktwaarde kunt geven maar ik zal ze zo goed en eerlijk mogelijk omschrijven waardoor ik hoop er toch een prijsrange gegeven kan worden.
Nummero uno
Altijd als Daily gebruikt. Is ook nog APK gekeurd tot ergens in 2019.
Minpunten:
Nokkenaskeering moet vervangen worden
Klein gaatje(2cm) in de bodem
Beginnende roest onder de tankklep.
Klein oppervlakkige roest bij wielkastrand
Uitlaat lek tussen middendemper en einddemper
Elektrische stoelen werken niet
Elektrisch raam links voor gaat langzaam
Ruitenwissers gaan langzaam
Waarschijnlijk een versleten synchromesh. Bij rustig schakelen is er niks aan de hand.
Verder is de algehele lakstaat vrij ruw. Voor het mooie zou een respray niet misstaan. Verder is hij helemaal compleet.
Plaatjes
Nummero due
Staat al sinds 2003 stil.
Carrosserie is in verrassend goede staat. Ik heb geen roest kunnen vinden. Hij heeft ook altijd gelopen tot hij stil gezet werd.
Auto is volledig compleet en de lak is onder de stoflaag, wat je op de foto's ziet, nog in aardig goede staat. Hier is nog heel veel herstel uit te halen.
Motor loopt dus niet. Ik ga ook niet proberen hem te starten ivm oude riemen etc. Hij rolt, remt en stuurt verder wel gewoon. Interieur liggen een aantal delen los maar zijn er wel bij.
Plaatjes
Nogmaals, ik begrijp dat het moeilijk is om er een prijskaartje aan te hangen op deze manier. Er is ook bijna geen vergelijkingsmateriaal en met wat er te koop staat is er ook geen goede inschatting te maken.
Alvast bedankt voor de reactie en is er nog aanvullende informatie nodig dan lever ik die graag.
Met vriendelijke groet,
Tom