We willen een alfa stelvio 2.0 T aanschaffen
Dus alle tips zijn welkom

Gr Dennis
Waarom zou je voor de 280pk versie gaan als je de 200pk-variant met simpele softwaretuning op het zelfde niveau (300pk+) krijgt? Qua hardware zijn de 200pk en 280pk gewoon 100% identiek.Stelvio tips kan ik je niet geven, ik weet wel dat het een prachtige auto is, ik zou wel voor de 280 PK versie gaan, ik heb een paar keer de 200PK mee gehad maar vondt deze niet veel beleving hebben kwa vermogen.
Heeft in iedere geval meer ruimte als een Giulia als je uit een 159 SW komt.
ik heb een paar keer de 200PK mee gehad maar vondt deze niet veel beleving hebben kwa vermogen.
Die 200pk zijn in feite al 230pk als ik de info van Squadra lees.ik heb een paar keer de 200PK mee gehad maar vondt deze niet veel beleving hebben kwa vermogen.
Hier kan ik mij echt niet in vinden. Ik rijd in een Giulia 2.0T met 200 pk en zelfs met zo'n "basismotortje" levert die al geweldige prestaties, vind ik. Topsnelheid 235 km/h en 0-100 in 6,7 seconden. (En dat kan hij ook werkelijk en makkelijk iedere dag doen, het is niet zoals in vroegere jaren een soort van theoretische folder-prestatie.)
Natuurlijk weet ik dat deze versie eigenlijk "gedowntuned" is en dat hij met een chipkuurtje van 600 euro ook 280 pk kan leveren. En meer voor weinig is natuurlijk altijd lekkerder. Maar om nou te zeggen dat deze versie "niet veel beleving heeft qua vermogen"? Uit welke wereld ben je dan afkomstig als ik vragen mag?
Voor dagelijks gebruik ben ik er i.i.g. dik en dik tevreden mee. Voor tweedehandskopers misschien een goede tip om juist die 200 pk te nemen. Want als meer mensen daar bij voorbaat een beetje de neus voor optrekken, dan zal die versie qua aankoopprijs zeker een stuk gunstiger zijn. Mijn ervaring in het gebruik is dat je dan toch al heel tevreden zult zijn. En calculeer dan meteen 600 euro extra in voor zo'n chippie, maar je kunt ook achteraf nog beslissen of je dat echt nodig vindt.
.
Die 200pk zijn in feite al 230pk als ik de info van Squadra lees.
Motor levert meer pk dan Alfa zelft opgeeft. Beetje de Porsche gedachte.