Mee eens, maar van de carburateurversies vond ik de 1.8 het beste blok.Heb zelf o.a. een 1.8 gehad (Alfetta) en een 2.0 (90); en gereden met een 75 TwinSpark, dan is het voor mij (maar dat hoeft voor jou niet zo te zijn) erg duidelijk: de twinspark !
Blok loopt mooi en klinkt ook lekker ! (en als bonus meer power, en makkelijker te tunen binnen beperkt budget)
Jouw 1.8 is zekers een Nord, to the bone (dat is dan dus de euh... krukas denk ik ?Is 'mijn' 1.8 carbs bijvoorbeeld een 'nord-blok'? Maar is een TwinSpark dat ook, of juist niet?
Maar op basis waarvan bepaal je dat dan? Waar het gefabriceerd is? Of is het gewoon een soort gevoel? Nostalgie of zo?Jouw 1.8 is zekers een Nord, to the bone (dat is dan dus de euh... krukas denk ik ?Is 'mijn' 1.8 carbs bijvoorbeeld een 'nord-blok'? Maar is een TwinSpark dat ook, of juist niet?) !
Mijn TS.... tja, wel lichtmetaal, wel een ketting, maar dubbele bougies. Kleppendeksel wat er niet echt op lijkt... Maar wel uit het noorden. Ik denk van wel. Eigenlijk alle 4-cylinder in lijns voor de gietijzeren blokken vind ik Nords.
En de 6 in lijns dan ? Mmmm