Antares

RE: Alfa GT JTD versus 159 JTD

za nov 25, 2006 20:54

Leuk dat jullie allemaal zo meeleven.
Bedankt voor alle reakties. 8)
Ik zal tzt wel wat rijervaringen vermelden. Maar dat moet vast in een andere rubriek.

PEEDEETEE

Re: RE: Alfa GT JTD versus 159 JTD

zo jan 28, 2007 23:04

Leuk dat jullie allemaal zo meeleven.
Bedankt voor alle reakties. 8)
Ik zal tzt wel wat rijervaringen vermelden. Maar dat moet vast in een andere rubriek.
<inmiddels wat ervaringen die je kan posten ? :?

Gebruikersavatar
Jacqz
Newbie
Newbie
Berichten: 49
Lid geworden op: di mar 06, 2007 12:41
Locatie: Odijk
Contacteer: Website

RE: Alfa GT JTD versus 159 JTD

wo mar 14, 2007 09:27

Hoi Antares, toch nog even terugkomend op je ingebouwd navigatiesysteem versus een TomTom. In mijn 166 zat ook 'zo'n navigatiesysteem, weliswaar een wat ouder type, maar à la. Ik weet niet hoe het nieuwe type is, maar in de mijne werkte het telefoongedeelte alleen op 900 GHz, met ander woorden, alleen met kpn en Vodafone. En had ik er niets aan met mijn T-Mobile abonnement. Om de telefoon toch te kunnen gebruiken heb ik maar zo'n pre-paid kaartje van Vodafone gekocht, maar dan is bellen toch wel duur.

Ik heb de 166 ingeruild voor een 3,0 V6 spider, geweldige maschien, maar daar zat verder niks in. Ik heb toen een TomTom aangeschaft, ook al omdat die een ingebouwde Bluetooth telefoonverbinding heeft. In combinatie met een carkit (aanwijzingen en telefoon over radioluidsprekers) en een extern microfoontje prima. Alleen werkt niet alles met elke telefoon (met name downloaden adresboek uit je telefoon en SMS'en, zie TomTom site).

Vergelijk ik het ingebouwde navigatiesysteem van Alfa (nou ja, van wie zij het betrekken) en TomTom en dergelijke, dan is TomTom véél geavanceerder, met ook duidelijker kaarten (zolang je het niet in die vreselijke 3D mode zet), met mogelijkheden om zelf adequate informatie over flitspalen, specifieke POI's (points of interests) van Internet te donwloaden en in je TomTom te zetten, etc, etc. Ik heb laatst weer eens bij anderen in hun auto (onder andere Audi) gezeten met hun zeer uitgebreide navigatiesystemen, maar ik wil toch niet meer ruilen voor mijn TomTommetje. Alleen het beeldscherm van de ingebouwde navigatisystemen is groter.

Die verhalen van het feit dat een zuignap alleen al voldoende zou zijn om in te breken in de auto ken ik ook. Ik hoorde zelfs dat het verwijderen alleen al van de zuignap niet voldoende zou zijn, omdat er dan altijd wel een afdruk op de voorruit zichtbaar is, die zou je dan ook moeten wegpoetsen. HOAX! Ik heb er nooit last van gehad. Tja, je loopt wel altijd met zo'n TomTommetje te zeulen, da's wel lastig. De TomTom is nog relatief groot, er zijn andere navigatiesystemen de platter zijn, da's dan ook wel weer gemakkelijker. En TomTom en dergelijke zijn natuurlijk wel de poor man's Opel Astra navigator....

Veel plezier met je GT! Dat dieselen kan ik goed begrijpen. Het rijdt relaxed, je hoort zo'n tegenwoordige Diesel echt niet meer nagelen (als ik dat vergelijk met mijn Volvo 240 met een Volskwagen LT dieselmotor van heel lang geleden, wat een traktor was dat!) en het grote koppel rijdt echt heel fijn.

Ik veronderstel dat de Brera een beetje boven budget lag? Wat een geweldig mooie auto is dat!
Alfa Romeo 147 1,6 Veloce

Gebruikersavatar
Raimon
Guru
Guru
Berichten: 1316
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:14
Locatie: Nieuwegein

Re: RE: Alfa GT JTD versus 159 JTD

wo mar 14, 2007 16:36

Die verhalen van het feit dat een zuignap alleen al voldoende zou zijn om in te breken in de auto ken ik ook. Ik hoorde zelfs dat het verwijderen alleen al van de zuignap niet voldoende zou zijn, omdat er dan altijd wel een afdruk op de voorruit zichtbaar is, die zou je dan ook moeten wegpoetsen. HOAX! Ik heb er nooit last van gehad.
Dat is misschien jouw ervaring, maar die van mij van is compleet anders. Ik werk in een wegrestaurant en maak het dagelijks mee dat auto's opengebroken worden om (onder andere) zuignap-afdrukken... Ze raggen eerst je raam eruit en dan kijken ze wel of er wat in het dashboardkastje ligt... Daarnaast heb ik het privé ook meegemaakt: de 206 van een neef van me werd eveneens opengebroken vanwege een dergelijke afdruk... Verder lag er werkelijk niets in het zicht en de radio was er uiteraard ook uit.

Om zoiets af te doen als 'hoax' is dus misschien wat kort door de bocht.
156 SW 1.9 JTD

Gebruikersavatar
Jacqz
Newbie
Newbie
Berichten: 49
Lid geworden op: di mar 06, 2007 12:41
Locatie: Odijk
Contacteer: Website

RE: Alfa GT JTD versus 159 JTD

do mar 15, 2007 09:18

... hoor! :evil: Tja, dashboardkastje openlaten helpt dan waarschijnlijk ook weinig. Ik vrees dat ook voor mijn Ghia. Die gebruik ik als rallyauto voor het rijden van historische rally's en daar zit een elektronisch kompas tegen de voorruit. Met een beetje fantasie - weten die junks veel - kun je dat aanzien voor een navigatiesysteem, zeker wanneer je bedenkt dat het merk "Wayfinder" is. Als ze het ding eruit jatten is dat jammer, maar och, zo'n kompasje kost iets van 80 Euri, daar is nog overheen te komen. Maar de eventuele schade aan de Ghia! Daar zijn er destijds 800 van gebouwd; ik ben de enige rijdende in Nederland, er staan er nog drie niet rijdend in Nederland (waarvan twee in de kas bij Joop Stolze). Daar vind je niet zo gauw even een nieuwe ruit voor. :(
Alfa Romeo 147 1,6 Veloce

Terug naar “Aankoop adviezen en aandachtspunten”