Pagina 2 van 2

RE: 156 V6

Geplaatst: vr aug 10, 2007 11:53
door yana artc37
Ik bedoelde ook niet ivm de TS maar ivm ándere V6-en zoals vb die in de 155, mist de 156 V6(kennelijk) onderin wat.
Een 2.0 is als het goed is nauwelijks langzamer dan een standaard V6. De TS heeft wel minder pk's maar is óók lichter.
Ik rij zelf in een 3.1 V6 vd 155 en heb nu ook een 2.0 8v erbij (155). Ik vreesde eerst óók, nou dat wordt wat, groot gemis aan vermogen, maar dat valt écht reuze mee! Deze 2.0 is kennelijk super los, want hij gaat als de brandweer! En ik ben een 3.1 gewend dus dat zegt wel iets.Nog voor 3000 vóel je duidelijk dat de 2.0 méér wil, vooruit wil.
Misschien ligt het aan het 155 zijn vd TS, of het 8v zijn, ik reed hiervoor in een 1.8 Madeno 156 TS maar die is idd niet vooruit te branden voor m'n gevoel. Totaal gemis aan koppel wat ik bij de 155 8v 2.0 niet heb. Ff snel inhalen met 80 in z'n 5 is er niet bij. Boven de 4000tpm gaat het wel hoor, maar je moet écht roeren in de bak bij dat ding.

RE: 156 V6

Geplaatst: vr aug 10, 2007 13:43
door wims
Kan ik aardig beamen Yana, heb zelf ook 155 2.08V, 156 1.8 gehad, dat verhaal van je klopt (vind ik).
Maar die Madeno 1.8, was dat die van Piet, DB-GK of zo? (eilanders onder mekoarru eh).

groetz, wims

RE: 156 V6

Geplaatst: za aug 11, 2007 10:43
door yana artc37
He leuk, nóg een eilander! Heb je oók een zwarte 155 2.0 8v toevallig? Nee die 156 is een prteo rode, met kenteken met SJ, is van '97. Ik heb ook nog een proteo rode 155 V6 met Lester spoilerkit. Misschien heb je die wel eens zien rijden.

RE: 156 V6

Geplaatst: wo sep 12, 2007 09:56
door Romeo
Tja, het is er niet beter op geworden met die "moderne" fiat-rommel-Twin Spark.
De 8v is nog steeds een erg fijn en goed blok!

RE: 156 V6

Geplaatst: wo sep 12, 2007 11:29
door BugAlfa
Wij hebben onze 156 racer van een 2.0ts omgebouwd naar een 2.5V6 en daar heb ik nimmer spijt van gehad . Sinds de omschakeling heb ik telkens op't podium gestaan enkel nu met onze rentree heeft het kunststof schoepenwieltje van de waterpomp ons een kater bezorgd, maar iemand :wink: heeft me hier een tip gegeven om de waterpomp met metalen schoepenwiel van de Gtv 3.0 te bestellen...
Tot deze scheve schaats hebben we alleen maar plezier aan onze V6 beleefd : Olieverbruik is er niet, mechanisch noch electronisch is er ook niks stukgegaan . Distributie(mét waterpomp) is het enige wat je in de gaten moet houden...

Wat tuning aangaat hebben we ons beperkt tot de grotere kelken, Bmc CDA Airbox(onze batterij zit wel binnen in de cockpit)
en aangepast motormanagement en onze betrouwbaarheid en laag verbruik is een troef vergeleken met de concurrentie .

RE: 156 V6

Geplaatst: wo sep 12, 2007 13:03
door GiuliaCorse
http://www.alfaclub.nl/phpbb/viewtopic.php?t=23292 ze is geweldig :thumbs: Moet alleen nog eens een paar fotó's maken nu ze klaar is