Gebruikersavatar
Killer Kremp
Newbie
Newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: di feb 08, 2005 22:18
Locatie: Linne, Limburg

RE: Richtprijs Alfa Romeo Montreal

vr aug 03, 2007 23:02

Bedankt voor de info en houd ons op de hoogte.

Groet,
Richard
75 3.0 V6 America 1988
145 2.0 QV 1996

Gebruikersavatar
berlinista
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2815
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 12:57
Locatie: Utreg city
Contacteer: Website

RE: Richtprijs Alfa Romeo Montreal

za aug 04, 2007 08:24

Denk goed na OF je hem wilt starten. A ivm de staat van de techniek na al die jaren stilstaan, B, ivm de prijs van de auto....... Als ie straks loopt is ie gelijk duurder...

We hebben van de week een Maserati Ghibli na 20 jaar stilstand tot leven gewekt.
Bougies eruit.
Nieuwe erbij.
Brandstofleiding afgekoppeld, een nieuwe facet pomp tijdelijk aangelegd. Met een slang naar een jerrycan.
Olie ververst. Vlotterkamers carburateurs gereinigd.
Toen starten op oliedruk, dus zonder bougies.
Hij had na een paar minuten oliedruk. Dat was dus goed. We hadden een vonk, dat was dus ook goed .
Toen bougies erin, pomp aangesloten, en weer starten....
Na enige minuten pruttelen.....

VROAMMMMMMMMMMMM .
Maar toen waren we al met al alweer een dag verder.
Of je dit kan en wilt doen bij de verkoper thuis.....En met de Spica is het echt uitkijken voor je gaat pielen.
Rik
Political correctness is a doctrine fostered by the delusional, illogical, liberal minority, and rabidly
promoted by an unscrupulous mainstream media, wich holds forth the proposition that it is entirely
possible to pick up a turd by the clean end

Leo Veloce
Full Member
Full Member
Berichten: 314
Lid geworden op: zo feb 26, 2006 20:03
Locatie: 's-Gravendeel (ZH)

Re: RE: Richtprijs Alfa Romeo Montreal

za aug 04, 2007 19:42

Denk goed na OF je hem wilt starten. ... Olie ververst. ... Toen starten op oliedruk, dus zonder bougies.
Wat ik nog wil toevoegen om deze Montreal niet net als ik zelf mijn 2002 destijds de eerste de beste keer nadat ik hem had gekocht met jaren stilstand kon afschrijven: vergeet het oliefilter niet eerst te vervangen.
Bij mijn 02 bleek die achteraf totaal verstopt te zitten en na te lange tijd oliedruk-starten heeft dat zeer waarschijnlijk de lagerschalen de nek omgedraaid.

Probeer niet zomaar eventjes gauw die moter kostte wat kost te willen horen lopen, doe verstandig en zoals Rik adviseert: investeer eerst in een paar uurtjes voorbereiding met niet al te dure beurtspulletjes.

Succes, want mooi verhaal. Leo

Gebruikersavatar
berlinista
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2815
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 12:57
Locatie: Utreg city
Contacteer: Website

RE: Richtprijs Alfa Romeo Montreal

zo aug 05, 2007 00:50

inderdaad, want mooi verhaal, en het zou A zonde zijn als ie nu dan wel aan zou slaan, met als gevolg A dat de prijs vanzelfsprekend hoger wordt, en B het verhaal verlvolgens de wending neemt als in de topic hierboven beschreven. Met zeer dure kosten als gevolg.....
Idd ook oliefilter enz vervangen , brandstofleidingen schoon enzovoorts, gewoon thuis stapje voor stapje langzaamaan het torretje weer tot leven wekken. Zeker als de rst van de auto in de staat is zoals omschreven.
Ik zou het ECHT NIET gokken hem daar in de garage aan de praat te krijgen.
En indien je geen verstand van de Spica hebt, blijf er af, en laat voor je gaat starten de installatie nakijken. Een Spica inspuitpomp is een wonder van techniek, maar je wilt hem niet laten reviseren!
indien het verder allemaal weer schoon en netjes is dan kan het zijn dat je voor een bedrag onder de 10000 euro een GEWELDIGE Alfa hebt staan.
Ga je met de botte bijl, dan heb je een GEWELDIGE bonk oud ijzer staan.
Ik leef met je mee, en wens je alle succes en hoop dat je je kan inhouden!
Political correctness is a doctrine fostered by the delusional, illogical, liberal minority, and rabidly
promoted by an unscrupulous mainstream media, wich holds forth the proposition that it is entirely
possible to pick up a turd by the clean end

Noam Grootvriendt

RE: Richtprijs Alfa Romeo Montreal

do aug 16, 2007 18:40

...
Laatst gewijzigd door Noam Grootvriendt op ma sep 10, 2007 15:24, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Killer Kremp
Newbie
Newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: di feb 08, 2005 22:18
Locatie: Linne, Limburg

RE: Richtprijs Alfa Romeo Montreal

do aug 16, 2007 18:41

Gefeliciteerd :wink:
75 3.0 V6 America 1988
145 2.0 QV 1996

Gebruikersavatar
elio
Guru
Guru
Berichten: 1090
Lid geworden op: vr jun 10, 2005 18:11
Locatie: antwerpen (B)

RE: Richtprijs Alfa Romeo Montreal

do aug 16, 2007 19:17

Schitterend, zeker een topicje openen bij projecten he!
:thumbs:
166 3.2 v6 '04 - Spider 2.0 '91 - 75 1.8 ie '91 - gt 1300 junior '75 - fiat 500l '72 - grand espace 2.0 dci aut '10 - fiat 500 twin air '13

Gebruikersavatar
frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8026
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:34
Locatie: Koewacht (of all places!)

RE: Richtprijs Alfa Romeo Montreal

do aug 16, 2007 20:01

8) we zijn benieuwd...FOTOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOS!! :wink:
Grtz,fRank
Poetsen is voor mensen met patina-angst...

Gtvco
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2799
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 01:04

RE: Richtprijs Alfa Romeo Montreal

do aug 16, 2007 21:50

Feelsteert,errug benieuwd naar fotookes.En i.d.d. graag een nieuw topic in projecten 8)

Gebruikersavatar
Ton
Member
Member
Berichten: 175
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 19:29
Locatie: Answest

RE: Richtprijs Alfa Romeo Montreal

vr aug 17, 2007 21:52

Mooi verhaal , hopelijk heb jee een goeie te pakken . Aan het verhaal van Rik wil ik nog een paar punten toevoegen .
Als je filters gaat vervangen : brandstofsysteem : Behalve het filter op het rechter binnenscherm , zit er in de tank zelf
ook nog een filter . Dit is te bereiken via het deksel onderop de tank .

spica : links onder de spicapomp zit wellicht 1 van de belangrijkste filters , nl het oliefiltertje
van de spicapomp , te bereiken via de messing zeskant stop ( sleutel 32 ) .
Vaak wordt dit filter vergeten en als het verstopt raakt , wordt de spica pomp niet
meer gesmeerd .

Als je de motor gaat starten cq laat lopen , houdt dan 2 zaken heel goed in de gaten .

1 Wees er alert op dat er geen koelvloeistof in het smeersysteem terecht komt , Dit kan gebeuren langs de afdichting van
de waterpomp ( zie achilles heel op www.alfamontreal.info )
2 Wat ik zelf heb gehad is smeerolieverdunning door een veel te rijke afstelling van het brandstofsysteem . Dit is heel simpel te controleren door af en toe je neus in de dry-sump tank te steken en dan ruiken of er al dan niet een ( behoorlijke )
benzinegeur waar is te nemen .

Wat mij ook heel goed bevalt is de remconversie . Bij mijn auto zijn de 2 zuigerremklauwen vervangen door 4 zuigerklauwen afkomsig van een bmw 7 serie . De remslangen vervangen door een goodridge set slangen en Pagid blauw remblokken .

Voor verdere info , naast uiteraard Wil Mertens , raadpleeg ook www.alfamontreal.info . Hier staat heel veel input van montreal eigenaren wat de moeite meer dan waard is .

Gebruikersavatar
berlinista
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2815
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 12:57
Locatie: Utreg city
Contacteer: Website

RE: Richtprijs Alfa Romeo Montreal

zo aug 19, 2007 10:12

Cool, nu ook info van een echte montreal kenner. Voor mij ook nieuws, want montreals zijn voor mij onontgonnen gebied...Ik denk dat het moet gaan lukken om deze slapende schoonheid weer netjes tot leven te wekken. Ik ben HEEL ERG benieuwd......
Political correctness is a doctrine fostered by the delusional, illogical, liberal minority, and rabidly
promoted by an unscrupulous mainstream media, wich holds forth the proposition that it is entirely
possible to pick up a turd by the clean end

Gebruikersavatar
alfa155-v6
Member
Member
Berichten: 124
Lid geworden op: do dec 15, 2005 23:34
Locatie: Beringen
Contacteer: Website

Re: RE: Richtprijs Alfa Romeo Montreal

wo aug 22, 2007 22:18

Eindelijk zijn we tot een akkoord gekomen.

Binnen dit en twee weken haal ik hem op. :P

Greetz, Noam
Proficiat!!! Ik ben zaterdag ook een monti gaan halen, ik heb haar naar huis gereden en het bolde perfect!!!
Ik kan je vertellen, na 300km, dat het schitterende wagens zijn!
Nu haar nog door de keuring halen, en we zijn er :)
Alfa 33 1.3S - 1988
Alfa 155 2.5V6 - 1993 (verkocht.. (eigenlijk "weggegeven")
Alfa Montreal - 1973
Alfa 159 1.9 JTDm - 2007

Bezoek: www.cosa-nostra.be

Terug naar “Aankoop adviezen en aandachtspunten”