Pagina 2 van 2

RE: Alfa 155

Geplaatst: zo aug 26, 2007 12:29
door WhizzMan
Veerschotels subframe achterkant zijn ook een punt inderdaad. Remdrukverdeler achter ook, nou we toch daar onder de auto hangen ;)
Aan de voorkant zijn die ophangpunten van de bumper inderdaad zwak, maar kosten weinig (ook in imitatie te verkrijgen) en zijn niet dragend. Balkje onder de radiator is er ook zo eentje...

RE: Alfa 155

Geplaatst: di aug 28, 2007 14:35
door alfa147man
extra voordeel van de 155 is dat hij zoveel gemeen had met andere modellen uit de Fiat groep. Hierdoor zijn slijtage onderdelen makkelijk te vinden en vrij goedkoop.
M'n 155 was 12 jaar oud en had toen nog maar heel weinig roest. Het was één van de eerste. Een eindereeks 155, Heeft reeds het dirrecte stuur zoals op de 156 en 147. Dit wil zeggen iets meer dan 2toeren van uiterst links naar uiterst rechts. Ideaal voor het snellere bochtenwerk :-)

RE: Alfa 155

Geplaatst: di aug 28, 2007 19:30
door yana artc37
Laatste 155's hebben idd Quickrack stuursysteem. Niet alle modellen trouwens.M'n 3.1 V6 heeft het wél, m'n 2.0 8v '94 DTM níet.
Sommige SB onderdelen gaan er af fabriek al uit, dan móet je 'ombouwen' naar WB..erg vervelend, maarja, 10jr onderdelen is verplicht, de oudste 155's zijn al 15jr!

RE: Alfa 155

Geplaatst: ma sep 10, 2007 00:43
door alfa mannetje
wat bedoel je met 2 toeren? Ik heb zelf een wb 96 2.016v heeft die dat ook dan?

Wil wel rap bochtje om idd maar weet niet of ik dat dan ook heb :o

Re: RE: Alfa 155

Geplaatst: ma sep 10, 2007 09:10
door Bert-155
wat bedoel je met 2 toeren? Ik heb zelf een wb 96 2.016v heeft die dat ook dan?

Wil wel rap bochtje om idd maar weet niet of ik dat dan ook heb :o
2x het stuur rond draaien om van helemaal links naar helemaal rechts te komen..

Jij hebt ook een Quick-rack stuurhuis, stuurt erg goed! 8)

RE: Alfa 155

Geplaatst: ma sep 10, 2007 09:11
door alfa147man
@alfa mannetje:

Een auto zonder stuurbekrachtiging vraagt veel van je armspieren. Om die inspanningen te verminderen gaf men die stuurhuizen een vrij grote reductie mee. Dit wil zeggen dat je soms tot 4 omwentelingen van het stuur nodig had om je wielen van links naar rechts te bewegen. Om een bocht te nemen moest je dus veel aan je stuur draaien.
Toen de stuurbekrachtiging zijn opmars maakte verkleinde dus ook de reductie, tot pakweg 3 omwentelingen.
De laatste versies van de 155 gingen nog een pak verder zodat je maar 2.3 toeren meer aan je stuur moest draaien.
Hierdoor kun je bvb een rond punt op en af rijden zonder je stuur te 'verpakken', snap je? Een 155 16V uit 1996 zou quickrack hebben ja. Mijn 155 uit 1992 had dat niet.

RE: Alfa 155

Geplaatst: di sep 11, 2007 08:04
door alfa mannetje
wauw quickrace stuurhuis, ik vond idd dat hij in bochten snel stuurd. Vooral in het begin was dit wennen dan stuurde ik te hard waardoor ik eerder tegen moest sturen :lol: Maar iig leuk weer te weten dat het een bochtenvretertje is

RE: Alfa 155

Geplaatst: wo okt 03, 2007 15:54
door yana artc37
Moet je eens een 156 proberen, das nóg erger! :lol: Daarmee zat ik steeds bekant op de stoep achter met insturen! :D Zowel m'n 8v zónder QR als de 3.1 mét vind ik érg fijn sturen en rijden. Soms heb ik zelfs het gevoel dat wat zwaarder sturen meer gevoel geeft van wegcontact, dat hij 'strakker' stuurt.