Gebruikersavatar
bralfa
Guru
Guru
Berichten: 1837
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 16:57
Locatie: Lobith
Contacteer: Website

RE: Spider 2a 81/ 22-09 bezichtiging bij groningen wie helpt

di sep 11, 2007 19:28

Volgens mij is er een overzetdorpel gebruikt. Die naad hoort daar niet te zitten!!!
Als het echt een overzetdorpel is dan wordt het een werkhok....
Shut up and ride!

dysan

RE: Spider 2a 81/ 22-09 bezichtiging bij groningen wie helpt

di sep 11, 2007 21:02

Bedankt voor de input,
Ik had al een soort lijstje samengesteld met dingen die vervangen zouden moeten worden.
Ik ga er zeker niet vantui dat ik na een weekendje klussen klaar zou zijn.
Mijn lijstje is grofweg:
Kap, Verlichting, alle filters, alle vloeistoffen, remmen checken, luchtfilter, koppakking, bogies/kabels banden.
Het hoeft ook weer niet een show auto te gaan worden.
Natuurlijk heb ik wel een beperkt budget, ander zou ik niet met deze bezig zijn maar een spider in betere staat kopen.
De bedoeling is om ongeveer het aanschaf budget te reserveren voor 'start' kosten.
Ik ben van plan, als ik een werkplaats handleiding / sleutelen met... boek kan vinden het meeste zelf te doen.
Het afstellen van de Spica injectie en motor laat ik wel bij een bevriend tuning bedrijf doen, mocht de motor niet lekker lopen.

Kijk dat verhaal van die overzet dorpel maakt mij alweer bang.
toch wel lastig zo'n auto kopen...... geen kat in de zak maar een spin in de zak, daar ben ik bang voor .

Kan iemand mij trouwens vertellen wat die poelie is boven de rode radiateur knop(zie foto) , hier zit namelijk geen snaar op?

Gebruikersavatar
KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6020
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 19:16
Locatie: Drenthe

Re: RE: Spider 2a 81/ 22-09 bezichtiging bij groningen wie h

di sep 11, 2007 21:07

Kan iemand mij trouwens vertellen wat die poelie is boven de rode radiateur knop(zie foto) , hier zit namelijk geen snaar op?
Ik kan het niet goed zien maar het lijkt op een aircocompressor. Kan ook de stuurbekrachtigingspomp zijn. Geen snaar betekend geen werking.

Gebruikersavatar
edwinvanpoeijer
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 851
Lid geworden op: zo sep 11, 2005 14:03
Locatie: Zevenbergen
Contacteer: Website

RE: Spider 2a 81/ 22-09 bezichtiging bij groningen wie helpt

di sep 11, 2007 21:25

Zal wel van de aircocompressor zijn (die wordt er meestal vanaf gehaald, werkt niet meer, onderdelen onverkrijgbaar).
Stuurbekrachtiging zit er niet op, zelfs niet op de amerikaanse spiders van rond die tijd.

Kijk eens op www.alfetta.nl , hier kun je de hele cd bestellen
met alle manuals van de spider. Heb ik ook , echt een aanrader.
Nu : Alfasud Super 1.3 '79 Bianco Capodimonte
Nu : Giulietta 1.4TB Bianco
Vroeger: Mito, Giulia 1600 Super '67,Spider 2000 Veloce USA '81,156 SW 1.8TS,75 2.0 Twinspark ,146 1.4TS ,75 1.8 Indy ,46 1.6TS ,33 1.4 IE Imola

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5492
Lid geworden op: zo jun 04, 2006 21:54
Locatie: Almerika

Re: RE: Spider 2a 81/ 22-09 bezichtiging bij groningen wie h

di sep 11, 2007 22:35

Het afstellen van de Spica injectie en motor laat ik wel bij een bevriend tuning bedrijf doen, mocht de motor niet lekker lopen.
Jij kent mensen die spica's kunnen afstellen? die kan je namelijk op de vingers van 1 hand tellen in nederland, heb ik begrepen. Of geld dit alleen voor oudere spicas?

dysan

RE: Spider 2a 81/ 22-09 bezichtiging bij groningen wie helpt

di sep 11, 2007 23:10

Jep, ik kan met mijn spica naar rica :)
rica tuning is een tuning bedrijf, die zag geen problemen met spica injecties.
Wist wel te melden dat er weinig onderdelen voor zijn, maar zolang er niets kapot was geen probleem

Gebruikersavatar
@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5998
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:09
Locatie: Nabij Friesland
Contacteer: Website

RE: Spider 2a 81/ 22-09 bezichtiging bij groningen wie helpt

wo sep 12, 2007 07:41

Idd overzet dorpels, verwacht niet dat je met wat lampjes, een flesje was en een nieuw kapje klaar bent. Deze auto heeft een serieuze restauratie nodig, maar is wel een leuke basis daarvoor. Bedenk dat de aankoopprijs nog met een veelvoud vermeerderd wordt voordat je een goede auto op de straat hebt staan. Hij staat bij Homan in Bedum toch?? Die is zeer betrouwbaar en hij weet ook wel wat een harde spider waard is. Ik absoluut zou voor die rode gaan die daar nog staat. Is niet 100% strak, maar voor +- 7000 euro een echt verantwoorde harde aankoop, echt goed rijklaar op de bak na en een veel betere basis als dit groene ding. Alles heeft zn prijs he... :wink:
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

dysan

RE: Spider 2a 81/ 22-09 bezichtiging bij groningen wie helpt

wo sep 12, 2007 08:34

Deze auto staat niet bij de dealer die jij bedoelt, hij staat in groningen.
Ik had ook niet gezegd dat ik met een flesje was, wat lampjes en een kap klaar zou zijn.
Belangrijk is wel dat hij helemaal hard is.
de bedragen die jij noemt (7000,-) vallen helaas niet binnen mijn budget.
De grote vraag is dus wat er onder die overzet dorpels verstopt zit?
Is dat te zien of moet dan de complete dorpel eraf gehaald worden ?

dysan

Re: RE: Spider 2a 81/ 22-09 bezichtiging bij groningen wie h

wo sep 12, 2007 22:00

Idd overzet dorpels,
Net kennisgemaakt met iemand die bij mij in de buurt woont, die heeft een Alfa compleet gerestaureerd vanaf 2a naar de europese versie, daar voel en zie ik ook dat die dorpel rand precies zo is al dat ik hem bij de auto gezien heb, dus zoals het voelt onder de dorpel 3 ribbels :)

dysan

RE: Spider 2a 81 Aanschafvragen

za sep 22, 2007 21:30

Net weer een bezichtiging gehad,
Bodywork is helemaal goed, weinig roest en helemaal hard.
Motor staat niet vast, dat is alvast lekker.
Echter zit ik nog met een paar kleine dingen, waarvan een ding is de knipperlichten/stadslichten combi.
Oranje stadslichten mag niet, echter lees ik her en der dat de RDW de combinatie stadslicht/knipperlicht wel weer toestaan als er een wit glaasje voorzit en geel/wit is.
hebben mensen hier ervaring mee ?

Gebruikersavatar
edwinvanpoeijer
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 851
Lid geworden op: zo sep 11, 2005 14:03
Locatie: Zevenbergen
Contacteer: Website

RE: Spider 2a 81 Aanschafvragen

za sep 22, 2007 22:20

Bij mij is het oranje stadlicht gewoon uitgezet en zit het in de koplampen. het oranje knipperstadslicht is nl 1 lamp dus een ander kleurtje
er voor zetten gaat niet helpen.
Nu : Alfasud Super 1.3 '79 Bianco Capodimonte
Nu : Giulietta 1.4TB Bianco
Vroeger: Mito, Giulia 1600 Super '67,Spider 2000 Veloce USA '81,156 SW 1.8TS,75 2.0 Twinspark ,146 1.4TS ,75 1.8 Indy ,46 1.6TS ,33 1.4 IE Imola

dysan

RE: Spider 2a 81 Aanschafvragen

za sep 22, 2007 22:33

nieuwe foto's staan trouwens op
http://dysan.fotopic.net/p45279535.html
kan je eventueel kijken, het is een originele dorpel, de 2 naden zitten er netjes op.
ik bedoelde op het stads/knipperlicht een wit glaasje, zodat het een stadslicht/knipper combi is, volgens mij is dat nl. normaal bij amerikaanse auto's en ik kom her en der op het internet tegen dat dit wel mag volgens de rdw.

Gebruikersavatar
@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5998
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:09
Locatie: Nabij Friesland
Contacteer: Website

RE: Spider 2a 81 Aanschafvragen

zo sep 23, 2007 09:20

Heb je de dorpel en de delen onder de bumpers al eens met een magneetje gecontroleerd?? Ik weet 100% zeker dat die auto niet zo hard is als ie lijkt. Want ik zie aan de achterzijde onder de bumper restanten van plamuurranden zitten. Verder zitten alle dorpels vet in de bodyschutz. Dat doe je niet als die dorpels verder goed hard en strak zijn. Ook de achterschermranden lijken mooi maar zijn bijgwerkt. Amerikanen zijn meesters met plamuur.(Ze kunnen niets anders) 2000 euro is geen gekke prijs, maar hou rekening met serieus restauratiewerk ! ! !.

Steek even je licht op bij een die-hard op het gebied van Spiders- en het restaureren daarvan, voordat je besluit door te pakken.(Rik Zuurbier??)
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Gebruikersavatar
KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6020
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 19:16
Locatie: Drenthe

Re: RE: Spider 2a 81 Aanschafvragen

zo sep 23, 2007 09:51

Bodywork is helemaal goed, weinig roest en helemaal hard.Echter zit ik nog met een paar kleine dingen, waarvan een ding is de knipperlichten/stadslichten combi.Oranje stadslichten mag niet, echter lees ik her en der dat de RDW de combinatie stadslicht/knipperlicht wel weer toestaan als er een wit glaasje voorzit en geel/wit is.hebben mensen hier ervaring mee ?
Gewoon kopen die auto. Knipperlichtencombi is wel het minste waar je je druk om moet maken. Adviezen en argumenten die hier gegeven worden slaan nergens op. Je beslissing is al gemaakt dus veel plezier ermee. 8)

Gebruikersavatar
@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5998
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:09
Locatie: Nabij Friesland
Contacteer: Website

RE: Spider 2a 81 Aanschafvragen

zo sep 23, 2007 11:27

Je hebt em zo te horen idd al gekocht.. :lol:

Niets mis mee en niet te duur. Hou echter rekening mee dat er nog heel wat kosten overheen zouden kunnen komen. Iedereen hier heeft daar zn leergeld in het verleden al eens voor betaald, vandaar de opmerkingen.

Veel plezier ermee. :wink:
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Terug naar “Aankoop adviezen en aandachtspunten”