Gebruikersavatar
Ron GS
Full Member
Full Member
Berichten: 444
Lid geworden op: ma sep 17, 2007 14:23

RE: Voorbereiding zoektocht Alfa

zo nov 18, 2007 15:00

Dit weekend eens op pad geweest en bij deze en gene een paar auto's bekeken. Door alle adviezen toch een beetje gaan twijfelen wat nu de goede keuze is wat betreft de auto voor dagelijks gebruik. De 75 zou een mooie oplossing zijn, maar dan gaat mijn voorkeur uit naar een perfect exemplaar, zonder roest. Nu zie ik hier op het forum een 155V6 staan. Gezien de vraagprijs is dat denk ik een heel leuk alternatief voor relatief weinig geld. Gisteren ook even bij Madeno in Oude Tonge langsgereden en daar staat (inmiddels al een jaar of 4 geloof ik) een hele mooie 156 TS in de showroom naar buiten te kijken. Helaas niemand aanwezig dus de auto niet van dichtbij kunnen bekijken

Deze dus Afbeelding

Maar goed die zit even in een andere prijsklasse............... (naar mijn mening belachelijke prijs, daar haal je ook een 156 Madeno met 275 PK voor op hier op het forum, en die heeft even wat minder gelopen.) Ik vroeg me trouwens af of deze auto ooit eerder is besproken op dit forum of van iemand hier is geweest (die 2.0 TS)

Gebruikersavatar
Ron GS
Full Member
Full Member
Berichten: 444
Lid geworden op: ma sep 17, 2007 14:23

RE: zoektocht Alfa

do mar 20, 2008 20:23

Honda is weg :D :D :D :D :D :D

Ga voor een 75 een harde roestvrije. Model en type maakt me niet uit als ie maar wit is. Ik wil de auto verder naar mijn zin opbouwen en derhalve niet origineel houden. Ben op het moment druk bezig, wanneer het wat wordt start ik wel een topic bij projecten........

Gebruikersavatar
Tom VDW
Guru
Guru
Berichten: 1806
Lid geworden op: za jan 19, 2008 12:30
Contacteer: Website

Re: RE: zoektocht Alfa

do mar 20, 2008 21:51

Honda is weg :D :D :D :D :D :D

Ga voor een 75 een harde roestvrije. Model en type maakt me niet uit als ie maar wit is. Ik wil de auto verder naar mijn zin opbouwen en derhalve niet origineel houden. Ben op het moment druk bezig, wanneer het wat wordt start ik wel een topic bij projecten........
75 is een prima keuze ;).. Gewoon voor gaan...

Gebruikersavatar
wims
Guru
Guru
Berichten: 1542
Lid geworden op: ma aug 22, 2005 14:33
Locatie: Flakkee

RE: zoektocht Alfa

vr mar 21, 2008 18:56

Die grijze 156 van de foto hierboven staat er nog steeds hoor. Maar daarnaast in de showroom bij Madeno staat een gruwelijk mooie witte race 75 waar ik iedere keer als ik er langs kom spontaan van in de remmen ga. Heb zelf het idee dat ie nauwelijks van wordt gebruikt maar ik rijd er niet iedere week langs dus kan me vergissen. Maar dat je voor een 75 ga is wijs; is ook de auto waar ik de meeste fun aan beleef, had ik al veel eerder moeten aanschaffen.

groetz, wims
Na regen schijnt de zon te komen. (mwah.nl)

Gebruikersavatar
Ron GS
Full Member
Full Member
Berichten: 444
Lid geworden op: ma sep 17, 2007 14:23

RE: zoektocht Alfa

zo apr 06, 2008 11:28

Eindelijk geslaagd, mooie rode 75 gevonden. Harde auto waar ik lekker mee "vooruit" kan. :D

spec: Alfa Romeo 75 TS , kleur rood, bwjr 91
- MoMo Corse sport stuur (met 'ABE' )
- Intrax RSA onderstel (hoogte EN demping instelbaar 42 standen hard-zacht)
- dikke stabi's voor EN achter het nieuwe verstelbare type met Aluminium hardware
- caster kogels
- watt stangen in unibolts aluminium center lager
- zgan nieuwe remblokken rondom (Pagid voor / Ferodo achter)
- ATE blue racing vloeistof
- gereviseerde versnellingsbak schakelt echt perfect.
- Sper 40%
- nieuwe radiator
- camber ringen voor-as
- centraal kogel uni-bolt
- PiperX luchtfilter
- Squadra Chip

Deze auto is op het forum bekend en is nog niet zo gek lang geleden opgebouwd voor de Nurburgring. Gisteren zo'n 150 km mee gereden alles doet het !! Met dit onderstel wordt rijden op een natte weg een stuk leuker. :)

Op een droge weg stuurt ie als een scheermes, hij is op dit moment ultralaag, staat erg mooi maar ik moet nog even zien of ik hem zo laag laat staan.

De komende periode wordt hel de auto onder handen genomen, bumpers, skirts eraf interieur eruit en dan alles inspecteren en indien nodig aanpakken. (drie kleine plekjes kunnen vinden) . Maak ik wel en topic van. Zo de zon schijnt, ik ben effe weg.................

gr Ron

Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
ebbr
Guru
Guru
Berichten: 1190
Lid geworden op: do dec 06, 2007 11:00
Locatie: Azewijn

RE: zoektocht Alfa

do apr 10, 2008 22:54

Wat een mooie bak blijft dat toch zo'n 75. Zeker in het rood nice, laag laten...zeker als je toch niet zo veel rijdt erg strak ogend.

Mooie keus.
4C Black Edition
Giulia 1300 super (2000 Nord)
Spider 3 2.0 QV
75 2.0 Twin Spark Squadra
Giulia 2.2D Squadra Veloce

Terug naar “Aankoop adviezen en aandachtspunten”