Pagina 2 van 2

RE: 166................ 2,5 of 3.0

Geplaatst: di jun 03, 2008 22:17
door Bartolo
Dat is een mooie 166 die 2.5 met sportronic, genieten :!:

Ik zelf zit in orientatie op nieuwe gezinsauto. Onze gezinslease bak gaat er uit vanwege baanwisseling. Dan ligt ineens de hele autowereld voor je open wat je dan wilt :) Dat kost aardig wat hoofdbrekens om na 12 jaar leasen een auto te moeten kopen (2e hands). Wat moet het zijn? Het moet een gave auto zijn (dat is lastig bij gezinsauto) maar ook ruim en betaalbaar om te kopen en te rijden. Heel wat opties zijn de laatste weken voorbij gekomen : Renault Scenic, Laguna, Skoda Octavia, Peugeot 807, Lancia Lybra, Ford C-Max, Toyota Avensis, Peugeot 307SW, etc. Die zijn allemaal niet echt gaaf of voorbeelden om eens op een verjaardagsfeestje als gespreksonderwerp op te brengen.

Sinds dit weekeinde staan de 166 en V70 op de shortlist. Rationeel gezien moet ik eigenlijk een V70 nemen (kan je ook een aardig aantal keer het klokje mee rond) maar de 166 lonkt :P

Va het weekeinde maar een proefrit mee gaan maken en dan even langs huis om te kijken of spullen als kinderwagen + vakantiekoffer, 3 kinderzitjes, e.d. erin passen. Het is wel een gek gevoel om zo'n stijlvolle sedan te gaan "misbruiken" als gezinsbak met stoeltjes erin. Met vakantie natuurlijk skibox e.d. erop...............dat past beter bij een V70 :-k

De 166 die ik op oog heb is de volgende :

Afbeelding


Van binnen mooi wit/creme leer en een prachtig interieur. Het is een 2.0 TS uit 2003 met 60.000km erop. Daar kan je aardig mee vooruit.

Ik ben wel benieuwd naar de onderhoudskosten van de 166. Gewoon normaal of toch wel wat hoog of zijn er bekende gebreken :?:

RE: 166................ 2,5 of 3.0

Geplaatst: ma jun 30, 2008 16:17
door Ruviano
Als het de keus is 2.5 of 3.0 zou ik zeggen de 3.0, ik heb altijd met veel plezier in de 3.0 gereden. prima auto, verbruik ca 1:9-10 bij normaal gebruik en flink wat snelweg. bij veel stad ook wel 1:8-7. Daar werd ik persoon lijk niet vrolijk van, maa ik verwacht niet dat een 2.5 voordeliger is in gebruik... Dus de 3.0! ga dan ook wel voor een lusso uitvoering met alle opties! met name het audiio systeem met dpa versterker etc. Stel je niet te veel voor van de navigatie, die is continu de weg kwijt.... Bijzonder slechte ontvangst van satelieten en zelfs als de minimale 3 satelieten voorhanden zijn slechte performance. Overigens rij ik momenteel in een seer prettige bmw 523i die voor dagelijks gebruik eigenlijk heeeeeel erg lekker rijdt.....

RE: 166................ 2,5 of 3.0

Geplaatst: wo jul 02, 2008 21:59
door Bartolo
Het is niet de 166 geworden. Het thuisfront had toch een andere voorstelling bij een gezinsauto. Dit kwam meer als een directie auto over of een auto voor een belegen stel....................

Ik heb mijn lol al met mijn Spider dus ik heb maar niet te hard aangedrongen op een 166. Een station of MPV is natuurlijk 10x praktischer voor jong gezin met 3 kids.
Morgen heb ik de overdracht van de V70. Ik kijk er wel naar uit. Het is wel geen Alfa maar het is een mooie auto met een mooi klinke 5 cil. erin. Er zit zo´n beetje alles op cruise control, climate control, audio, carkit, navigatie, leer, LM velgen.......alleen xenon ontbreekt :)

Van mijn proefrit met de 166 heb ik wel geleerd dat het een super mooie auto is die als een klasse auto overkomt. Het model heeft een speciale plek bij me gekregen. Dit itt de 147 of 156

RE: 166................ 2,5 of 3.0

Geplaatst: do jul 03, 2008 08:06
door vV
Morgen heb ik de overdracht van de V70
en dat is geen auto voor een belegen stel... :wink: Nu ja blij dat ik bij de categorie ""belegen"" hoor inmiddels..

Re: RE: 166................ 2,5 of 3.0

Geplaatst: zo aug 17, 2008 13:04
door Animale Bianco
Het is niet de 166 geworden... directie auto over of een auto voor een belegen stel...
Vreselijk oneens :twisted:

En terugkomend op de oorspronkelijke vraag, om te beginnen is het allebei geen straf om mee te rijden maar als je de kans hebt zou ik adviseren om voor een 3.0 te gaan. Uiteraard geldt altijd, beter een goede 2.5 dan een slechte 3.0. Als je een Sporttronic kiest heb je maar 4 ipv 6 versnellingen, dus die trekt een 3.0 net even beter dan een 2.5. Niet dat je met de ene de klinkers uit het wegdek trekt en met de andere een stakker bent, maar neem het wel mee in je overwegingen. Zeker de 6-bak kan je altijd in het juiste toerenbereik houden, met de Sporttronic is dat soms net even niet het geval. In het dagelijks gebruik en stadsverkeer zal je nauwelijks effectief verschil hebben tussen beide versies, dat is vooral een kwestie van gevoel en papieren statistieken naast elkaar leggen. Als je 500 of 1000 euro meer hebt betaald voor een 3.0, dan wil je ook voelen dat hij sneller is (zou zijn) om het prijsverschil te rechtvaardigen.

Vergelijk het een beetje als je een auto chipt: als ik van 225 naar 235 pk, dan valt die 10 pk natuurlijk in het niet ten opzichte van het vermogen dat ik al had, maar ik wil natuurlijk wel aan iedereen vertellen dat ik echt een verschil bemerk met voorheen. Daar heb ik tenslotte voor betaald, ja toch? Is het verschil in vermogen tussen een 2.5 en 3.0 groter, maar ik neem aan dat mijn bedoeling duidelijk is?