ErwinV6

RE: Potentiële aankoop Giulia Sprint GT, doen of niet doen?

vr sep 18, 2009 09:06

Is idd. een allegaartje (of hoe schrijf je dat :lol: ) achterschermen kan ik slecht zien door de spiegeling maar als je toch nog geinteresseerd bent meet dan ff de van de bovenkant achterwielrand tot aan de kleine vouw op het achterscherm.
Heb hier een 1600 Veloce staan en een latere.
Diepte schermen kun je het beste zien recht van de zijkant!

ErwinV6

vr sep 18, 2009 09:11

Foto's nog eens bekeken maar zijn 99% zeker de latere achterschermen .
Nu is het wel zo dat bij restauraties vroeger vaak de diepere achterschermranden vervangen werden door latere omdat er heel lang geen vervangingsplaatwerk leverbaar was....(maar dat neemt niet weg dat ik van dit exemplaar niet zo erg gecharmeerd ben en dat is mild uitgedrukt :wink: )

GiuliaCorse
Guru Triplo
Guru Triplo

vr sep 18, 2009 09:43

Dan een stuk liever dit exemplaar. http://forum.alfaclub.nl/viewtopic.php?t=43131
=P~
"Not all those who wander are lost!" -J.R.R Tolkien-"
2000GTV TS 1972
Spider 916 1998
Fiorenzato Ducale compact

vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

vr sep 18, 2009 10:28

en we weten ineens waar ie staat.. :wink:

maar goed, komt idd over als samengeraapt, wat natuurlijk gezien de herkomst niet zo gek is (USA zijn ze daar erg goed in).

maar is wel latere type, interieur oogt volldeig onorigineel, raar bekleed dasgboard, betekent dat er een slechte basis onder zit. Veel te duur, voor 1000,= meer (zonder onderhandelen) heb je hetzelfde model in goede staat, zie andere forum (alfaspeed) staat een witte te koop voor uit mijn hoofd 11.500,- en goede auto!
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Beezztie
Full Member
Full Member
Contacteer: Website

Re: RE: Potentiële aankoop Giulia Sprint GT, doen of niet do

vr sep 18, 2009 21:23

en we weten ineens waar ie staat.. :wink:
Tja, die foto's in de kassen spreken boekdelen denk ik? Laat ik vooropstellen dat mij geen onzinverhaal op de mouw is gespeld hoor. Het enige dat me werd verteld is dat het voor zover bekeken een goede, harde, auto was met wat cosmetisch werk. Maar ik denk dat ik verder kijk naar een exemplaar waarbij alles matched. Ook al is mijn droom dat ik ooit nog eens een GTA replica zou willen maken, wil nu wel een compleet origineel exemplaar hebben.
Dank voor de tips allen, heb vandaag een mooie gezien, morgen nog een keer kijken met de vrouw en dan hopen dat ze (bijna) net zo verliefd is als ik.. :twisted:
Zoekende naar Scalino of Giulia Super

Gehad: 75 2.0 TS '92 Rosso, 75 3.0 America '89 Rosso, 75 2.0TS 1989 Grigio Medio, Giulia 1600 Super Biscione, Giulia GT Junior '67 Rosso to be GTA Junior Stradale Replica

SCARB nr. 4755

Beezztie
Full Member
Full Member

za sep 19, 2009 22:48

't is uiteindelijk deze geworden:

Giulia GT Junior 1967

Afbeelding

Een hele mooie vond ik, voor hetzelfde geld als de paarse die ik vd week ben gaan bekijken. De eerste stap naar een GTA Replica is gezet!

Gehad: 75 2.0 TS '92 Rosso, 75 3.0 America '89 Rosso, 75 2.0TS 1989 Grigio Medio, Giulia 1600 Super Biscione, Giulia GT Junior '67 Rosso to be GTA Junior Stradale Replica

SCARB nr. 4755

DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

zo sep 20, 2009 00:08

Ziet er goed uit zo op deze foto. Nette onverprutste auto?
Waarom niet lekker zo laten? Evt lekkere 1750 in het vooronder. Kan je altijd weer terug wisselen.
Volgens mij zijn er ondertussen meer gta replica's dan gewone brienvenbusjes. :shock:

Gr, DJ

La macchina
Full Member
Full Member

zo sep 20, 2009 11:03

Proficiat, ziet er een strak exemplaar uit. Al deel Ik de opinie van DJ, waarom niet origineel laten? (heeft altijd een hogere waarde in mijn ogen), een replica blijft maar een replica. Deze kan je evengoed erg potent en strak sturend maken.

Elk zn ding natuurlijk
GT 1300 Junior ('74)
scarb n°: 5812

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

zo sep 20, 2009 11:30

Als je een replica wilt bouwen, zou ik zo'n bak pakken die toch al niet meer origineel is en er ook niet zo fris meer uit ziet. Je hebt dan een goedkope(re) basis en je gaat geen "zeldzame" originele auto verprutsen.

Beezztie
Full Member
Full Member

Re: RE: Potentiële aankoop Giulia Sprint GT, doen of niet do

zo sep 20, 2009 11:32

Ziet er goed uit zo op deze foto. Nette onverprutste auto?
Waarom niet lekker zo laten? Evt lekkere 1750 in het vooronder. Kan je altijd weer terug wisselen.
Volgens mij zijn er ondertussen meer gta replica's dan gewone brienvenbusjes. :shock:

Gr, DJ
That's true, maar zo'n GTA ziet er zo cool uit! Enfin, eerst sowieso maar eens gaan rijden en dan zien wat we gaan doen. Misschien dat ik ervoor kies om alleen maar stealthy wijzigingen aan te brengen, wat mods aan onderstel, misschien een 2l Nord blok. En dan de originele spulletjes bewaren (een 1300 blokje kan ik thuis ook nog wel ergens stallen).
Zal een nieuwe topic starten bij Projecten en daar ook vragen om advies op dit gebied. Ben tot dusver eigenlijk alleen met de 75 bezig geweest, dit is weer onbekend terrein! (iemand nog tips voor goede boeken over de Giulia GT en / of 105 serie algemeen? (heb zelf al het Giulia Coupé GT & GTA boek van John Tipler maar mis daar vooral technische details / adviezen)

Heb er zin an! :D :D

SCARB nr. 4755

Terug naar “Aankoop adviezen en aandachtspunten”