Amen.Zonder twijfel de 916:
- tijdloos model wat hoofden blijft draaien;
- zeer goede wegligging;
- heerlijk sportieve zitpositie, aangezien je toch merendeel kortere stukken rijdt;
- voelt erg solide aan, weinig rammeltjes.
Minpunten:
- weinig ruimte, met reservewiel thuis past er wél een kratje bier achterin (meerdere zelfs);
- overzicht rondom is minder, mja, met een sportwagen kijk je met name vooruit;
- gewicht, een 916 is net zo zwaar als een 155;
- let op de achterwielophanging, als de draagarmen vervangen moeten worden, ben je meer kwijt dan voor de distributie.
Over de motoren:
- let op olieverbruik;
- distributie incl spanrollen en nokkenasversteller, blijft een prijzige grap.
Alleen wat betreft de draagarmen achter en voor.
Als ze aan vervanging toe zijn, deze niet vervangen. Maar de rubbers (uitstoken) vervangen door powerflex oid.
Dat is veel goedkoper, blijft langer heel en stuurt daarna nog beter.
Distributieriem vervangen moet door deskundig iemand worden gedaan. Ik heb al twee keer meegemaakt dat het niet goed was gedaan er er deze er een tandje naast zat.
Dan heb je 120 pk ipv 155!