TS blok van een 75 is ook van aluminium.
Maar de V6 heeft meer olie en koelvloeistof dan de TS, dus leek het me logisch dat dat wat langer duurt.
Op het dashboard kan de auto dan al wel op temperatuur zijn, het gaat uiteindelijk om de olietemperatuur en niet om de koelwatertemperatuur.
Maar de v6 zet ook meer energie om in warmte als de TS... Uiteindelijk zal het verschil in olie-opwarm-tijd niet zo groot zijn.
Mijn voorkeur zou de v6 zijn, maar dan wel een QV. Een gewone 3.0 met de lange bak vind ik gewoon niet zo lekker rijden, hangt niet lekker aan het gas. Andere oplossing zou natuurlijk een kortere bak zijn.
TS is ook erg leuk en economisch verantwoorder, onderhoud en brandstof zijn duidelijk goedkoper als bij de v6. Geen distributieriem met spanner bv en de helft minder olie...
Kofferbakruimte is toch niet belangrijk? bak bier zet je gewoon op de achterbank en die is bij beide modellen even ruim.
"kan niet" ligt op het kerkhof....
Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.