Woestijnbak: welke Alfa is geschikt?

164 2.0 TS
6%
4
164 2.5 TD
29%
19
155 1.8 TS
6%
4
75 2.0 TS
34%
22
155 1.9 TD
25%
16

Totaal aantal stemmen: 65
Knopjes

RE: Met welke Alfa de woestijn in? Amsterdam-Dakar

do apr 20, 2006 00:50

Misschien een gek idee, maar waarom geen oude Citroën BX diesel? Goedkoop, comfortabel en die hydropneumatische vering is wel handig op die slechte wegen.... ik weet dat Citroëns niet het toppunt van kwaliteit zijn, maar die diesel-motoren gaan niet gauw stuk. Een maat van me gaat ook meedoen, in een Nissan Patrol.

Crossroads

do apr 20, 2006 11:13

Zo'n Q4 is vast wel te vinden voor E. 500,- euries :D
We kijken nu serieus naar een 155 2.0 TD met 178.000 km op de teller (!) uit 1995...

In de maand mei moeten we de auto hebben want we hebben nogal wat tijd nodig denk ik om er nog wat aan te sleutelen e.d.

alfa6
Member
Member

do apr 20, 2006 13:26

Ik meen me ter herinneren dat wijlen Ben Hendriks (de oprichter van ons clubje) zonder al te veel problemen de Sahara heeft doorkruist met een Spider .... met caravan!

Staat geloof ik ook een foto van in een (heel) oud Klaverblaadje.

Chris
Wijsheid komt met de jaren, maar vaak komen alleen de jaren.

Ezin Rossi
Full Member
Full Member

Re: RE: Met welke Alfa de woestijn in? Amsterdam-Dakar

do apr 20, 2006 14:17

Misschien een gek idee, maar waarom geen oude Citroën BX diesel? Goedkoop, comfortabel en die hydropneumatische vering is wel handig op die slechte wegen.... ik weet dat Citroëns niet het toppunt van kwaliteit zijn, maar die diesel-motoren gaan niet gauw stuk. Een maat van me gaat ook meedoen, in een Nissan Patrol.
Omdat het geen Alfa is? ;)

Is een Alfa 33 4x4 een optie??? (indien te vinden binnen budget)

Crossroads

do apr 20, 2006 14:19

Het moet idd een Alfa zijn. Een 33 4x4 is niet makkelijk te vinden maar als het met een spider met caravan kan dan kan het ook met een 155 of 164 o.i.d.!
En als alles te warm wordt: dan gaan we lekker in de zon liggen en rijden we 's nachts gewoon verder :lol:

*****5Sterren*(6)

do apr 27, 2006 11:23

De wagen die je makkelijkst hoog op z'n poten kan zetten en die het minste weegt ?

De 164 lijkt me niet echt ideaal.

Daarom doen die Eendjes het ook zo goed altijd in het zand. Ander geheim is smalle bandjes i.c.m. weinig gewicht.
Laatst gewijzigd door *****5Sterren*(6) op do apr 27, 2006 11:26, 1 keer totaal gewijzigd.

Crossroads

do apr 27, 2006 11:25

We dachten erover na om een lelijke eend op het dak mee te nemen voor de zekerheid.
Bleek alleen met de daklast niet te kunnen, jammer :)

*****5Sterren*(6)

do apr 27, 2006 11:33

Het moet idd een Alfa zijn. Een 33 4x4 is niet makkelijk te vinden maar als het met een spider met caravan kan dan kan het ook met een 155 of 164 o.i.d.!

En als alles te warm wordt: dan gaan we lekker in de zon liggen en rijden we 's nachts gewoon verder :lol:
Ooit gereden daar? Je kent de bevolking?

Succes! :oops:

Crossroads

do apr 27, 2006 11:36

We hebben daar nog nooit gereden en we kennen de bevolking ook niet. Heb jij er weleens gereden? Nog nuttige tips?
Het is sowieso een spannend avontuur!

Of heb je zin om mee te gaan? Schrijf je in op www.amsterdamdakar.com dan kunnen we als Alfaclub-team gaan :)

Zijn er trouwens stickers van de Alfaclub te krijgen? Dan kan ik die op de auto plakken!

*****5Sterren*(6)

do apr 27, 2006 11:50

Ja, ik heb Marokko gereden van noord naar zuid en dwars door het zand ook. En op de weg is het na zonsondergang misse boel: De vrachtwagenchauffeurs hangen daar nogal aan versnaperingen van diverse aard: Maar vooral kauwen ze een goedje waarvan ze 'wakker' blijven... Dat geeft ook een heel spanned verkeersbeeld.

In Tunesie ben ik ook eens zo'n rit tegengekomen met twee dames in een 2CV. Dat ging perfect met die auto, maar de dames hadden veel klachten.

Ach, als je je goed hebt voorbereid kom je geen problemen tegen.. 8)

Maar pak in ieder geval een diesel als je de kans krijgt.

Thomas

do apr 27, 2006 12:43

Er zijn wel stickers van de club te verkrijgen. Deze kun je bestellen uit het klaverblaadje geloof ik. Ook t-shirts enzo.
Weet niet of je lid bent van het SCARB? Zo ja dan heb je vast nog wel een klaverblaadje liggen.
Zo niet dan wil ik wel voor je opzoeken hoe en waar je ze kan bestellen.

Crossroads

do apr 27, 2006 14:46

Ik ben SCARB lid (dubbel zelf) en heb nog een lidnummer wat is overgenomen van mijn ouders! Lid sinds het begin (1976?)
We zijn bezig met een 155 diesel. (De zoveelste auto waarmee we bezig zijn).
Er komt vaak iets tussen, of er is iets kapot enzovoort.

Thomas

vr apr 28, 2006 16:42

Dubbel lid goed bezig :thumbs: .

Als je in het laatste clubblaadje (nr. 113) kijkt dan moet je op bladzijde 97 kijken. Dat is de clubwinkel, daar kan je een hele berg stickers bestellen.
Dus ik zou zeggen: Plak maar vol die auto!

Rogier156
Full Member
Full Member

vr apr 28, 2006 16:44

wordt toch wel gedoneerd door de club hoop ik??? :wink:

Terug naar “Aankoop adviezen en aandachtspunten”