Pagina 1 van 1
155 (evt op gas)
Geplaatst: za apr 08, 2006 14:53
door MightyMarcel
zijn er specifieke punten om op te letten bij een 155 ? (ik zit te denken aan een 2-liter t.spark op gas).
RE: 155 (evt op gas)
Geplaatst: ma apr 10, 2006 01:50
door martin
Ik heb een 155 1.6 ts 16v op g3, nu 5 jaar mee gereden en nooit problemen gehad met de gasinstallatie.
vooor maar 62 euro per maand belasting dus veel plezier zelfs met het tanken.
Gaat met pijn in het hart weg doordat ik een 166 gekocht heb. je ziet hem binnenkort wel op marktplaats
RE: 155 (evt op gas)
Geplaatst: ma apr 10, 2006 08:16
door elio
Is het een 8-klepper of een 16-klepper die je op het oog hebt?
De 8-kleppers hebben meer koppel onderin maar trekken minder hard eens je in de hoge toeren zit (rijden dus relaxter), groot voordeel is dat ze een distributieketting hebben ipv riemen, en dat die dus niet regelmatig moet vervangen worden. De 16-kleppers zijn krachtiger (zijn hoge-toeren-motortjes), en moeten om de 3 jaar of 60000 km een nieuwe distributieriem (check dus zeker of deze nog vers is). Als je een dieselachtig geluid hoort bij het stationair draaien, is de nokkenasversteller versleten, om deze te vervangen moet ook de distributieriem eraf. Verder moeten er om de 100 000 km nieuwe bougies in (250 euro per set) dus het scheelt als ook deze nog vers zijn.
Verdere aandachtspunten zijn oa de draagarmen die vrij snel de geest geven, de voorruit die ontzettend snel vol krassen staat, en de ruitenwissers die houterig over de voorruit bewegen (dat is eenvoudig zelf op te lossen, er staat een uitgebreid topic over op
www.artc155.nl). Ik denk dat je op die website trouwens nog wel een schat aan info kan vinden over de do's en don'ts ivm een 155...
RE: 155 (evt op gas)
Geplaatst: ma apr 10, 2006 08:18
door MightyMarcel
ik heb nog niet echt een specifiek exemplaar op het oog; in september ongeveer wil ik dr een hebben, liefst een 2-liter, maar meer staat nog niet vast.
wat ik vooral wil weten, is of ze goed op gas lopen. (en waarom een 2-liter ? ach, je bent jong en je wilt wat, zullen we maar zeggen
)
Re: RE: 155 (evt op gas)
Geplaatst: zo mei 28, 2006 22:47
door M00rtje
Ik heb een 155 1.6 ts 16v op g3, nu 5 jaar mee gereden en nooit problemen gehad met de gasinstallatie.
vooor maar 62 euro per maand belasting dus veel plezier zelfs met het tanken.
Gaat met pijn in het hart weg doordat ik een 166 gekocht heb. je ziet hem binnenkort wel op marktplaats
Hallo Martin, ff een vraagje....die 166 van jou, rijdt die ook op gas? Ik zelf ben aant rondkijken en aant orienteren qua kosten e.d. Mooie bak zo'n 166 en voor relatief weinig geld
Zou jij een 2.0 TS kunnen aanraden als ie meer dan 180000 heeft gelopen op gas? Ik ga dan uit van een niet gereviseerde kop en zo....want dat veranderd de zaken natuurlijk... Misschien een beetje een 'open' vraag, maar ik probeer gewoon mensen te spreken die er ervaring mee hebben, alvast bedankt
RE: 155 (evt op gas)
Geplaatst: ma mei 29, 2006 13:58
door kees artc6
Koop als het kan een G3 versie, de oude G2 versies van Vialle zijn wat kwetsbaarder
RE: 155 (evt op gas)
Geplaatst: ma mei 29, 2006 14:02
door Andretti Molletti
ik heb 2 stuks 155 1.8TS 16V op G3 gehad, beide tegen de 300000km gelopen, eentje had een defecte klep bij 200.000 en een beetje..
Voor de rest gewoon goed!!!
Re: RE: 155 (evt op gas)
Geplaatst: wo nov 01, 2006 10:13
door Artc35
ik heb nog niet echt een specifiek exemplaar op het oog; in september ongeveer wil ik dr een hebben, liefst een 2-liter, maar meer staat nog niet vast.
wat ik vooral wil weten, is of ze goed op gas lopen. (en waarom een 2-liter ? ach, je bent jong en je wilt wat, zullen we maar zeggen
)
Geven op de rollenbank zelfs meer pk's dan op benzine,plus dat de motor veel schoner blijft.
Groeten,
Stefan
RE: 155 (evt op gas)
Geplaatst: zo nov 05, 2006 11:27
door Gtvco
Iemand nog meer tips waar ik op moet letten bij een 155,niet op gas?Ik heb een 155 2.0 16v WB op het oog,maar ik ben een beetje huiverig voor de multi-kleppers.
RE: 155 (evt op gas)
Geplaatst: zo nov 05, 2006 19:05
door Aernoudt
RE: 155 (evt op gas)
Geplaatst: do nov 09, 2006 19:13
door jdejager
Hoi,
Heb zelf ook een 155 2.0 16V op LPi G3 gehad. Nooit problemen op gas. Echt een fantastische motor die 2 liter 16V. Heerlijk soepel. Door het LPi systeem merk je geen verschil meer tussen gas en benzine. Dit was bij mijn 33's vooral onderin toeren goed te merken. Die van mij heb ik met 240000 km verkocht. Heb de warmtewisselaar voorin een keer laten vervangen daar deze flink roestig was en ik niet het risico wou lopen dat een leiding zou springen. Verder normale zaken zoals schijven, uitlaatdelen etc.
Groetjes Johannes