Pagina 1 van 2
spider 3.0 v6 24v
Geplaatst: za mar 19, 2005 20:10
door jojo
Na lange tijd ook al een spider uit '62 te bezitten ben ik op zoek gegaan naar een nieuwe model vanaf bouwjaar 2000.
Kan iemand mij vertellen waar ik op moet letten bij aanschaf van zo'n auto?
RE: spider 3.0 v6 24v
Geplaatst: ma mar 28, 2005 19:19
door Romeo
Blijkbaar is de ervaring dun met dit type auto op dit forum. Of er zijn gewoon geen dingen om speciaal op te letten, natuurlijk!
Qua motor kan ik wel iets adviseren: Neem een 3.0 12v!!!!!!!!!!
De 24v is iets minder soepel onderin en de 12v klinkt onderin veel warmer, ofwel typisch een spider motor, wat mij betreft. Het is bovendien de meest uitontwikkelde V6 en kent erg weinig problemen.
Mario
RE: spider 3.0 v6 24v
Geplaatst: ma mar 28, 2005 20:38
door jan bert
zelf zou ik ook voor de 12 V gaan... heb ik nu ook in mijn auto hangen: niets te wensen over. het warme geluid is naar mijn smaak bovenin toeren (ik ga trouwens nooit verder dan 4500) juist sterk aanwezig.
zou ook wat voor mij zijn zo'n spider
RE: spider 3.0 v6 24v
Geplaatst: ma mar 28, 2005 21:24
door gino
Volgens mij is er nooit een 24V geleverd in de spider of vergis ik me nu.
Re: RE: spider 3.0 v6 24v
Geplaatst: ma mar 28, 2005 21:51
door psillen
Volgens mij is er nooit een 24V geleverd in de spider of vergis ik me nu.
De 3.0 is idd alleen als 12v geleverd. Vanaf 2003? is er een 3.2 24V geleverd.
Denk dat de spoeling dun is aan Spiders V6. Ik heb zo'n vermoeden dat je er in Duitsland veel meer kunt vinden en met lagera kilometerstanden (als 2e auto gebruikt).
RE: spider 3.0 v6 24v
Geplaatst: di mar 29, 2005 00:16
door Alexromeo
Mijn broer heeft een 2003 3.2-24V Sportivo gehad (nieuw gekocht). In oktober ingeruild voor een GT 3.2. Hij heeft er weliswaar niet heel veel km's mee gereden, maar was er altijd uitermate tevreden over. Geen problemen, etc. En de motor; die was perfect !
Staat/stond te koop bij Alfadealer Peka te Zeist.
Succes met de speurtocht.
RE: spider 3.0 v6 24v
Geplaatst: di mar 29, 2005 09:42
door Romeo
De 3.0 is idd alleen als 12v geleverd. Vanaf 2003? is er een 3.2 24V geleverd.
Als ik Autovisie mag geloven is er vanaf 2001 een 3.0 24v in de spider geleverd en vanaf 2004 een 3.2 24v. (of kijk op autoscout24.nl in duitsland om het bevestigd te zien, want de aangeboden spiders vanaf 2001 hebben vaak al een 3.0 24v)
Zie
www.squadra-tuning.com voor de verschillen van de spider 12v en de 164 12v.
Mario
RE: spider 3.0 v6 24v
Geplaatst: di mar 29, 2005 11:18
door bert
Neme een GTV. De Spider is inderdaad een zeer fijne auto maar maar scuttle shake verpest het rijplezier. De voorruit ziet men heen-en weer bewegen op wat mindere wegen en
dat zijn met name de wegen die zich goed lenen om open te rijden.
De oudere modellen hebben het natuurlijk ook maar in mindere mate. De nieuwe GTV is 70% stijver. De 3.0 liter is een heerlijke motor maar al het gewicht op de voorzijde en scuttle shake
doen afbreuk aan rijplezier. De GTV rijdt vele malen prettiger.
RE: spider 3.0 v6 24v
Geplaatst: di mar 29, 2005 21:08
door psillen
@Bert
Technisch gezien heb je gelijk, maar ik neem aan dat hij een "topless" Alfa wil rijden, dus...Spider.
@Romeo
Volgens mij moet je Autovisie niet geloven en is er geen 3.0 24v in de Spider geweest. Maar ik kan me vergissen. Wat in advertenties wordt geschreven zegt niet alles. Ik zag laatst een 75 TS QV geadverteerd staan. Bestaat niet. Evenmin een Ferrari-rode Alfa, tenzij hij is overgespoten
RE: spider 3.0 v6 24v
Geplaatst: di mar 29, 2005 21:41
door LENZ
Bestaat gewoon hoor de 3.0 24V in de spider, heeft de niet eobd 3 12V V6 vervangen, maar is vrij snel vervangen door de 3.2
Is echter nooit zo lang geleverd als in de gtv.
Is nog sneller dan de 12V 3.0, maar iets duurder in het onderhoud , is nog probleemlozer dan de 12V en met 6 bak.
Re: RE: spider 3.0 v6 24v
Geplaatst: di mar 29, 2005 21:55
door psillen
Bestaat gewoon hoor de 3.0 24V in de spider, heeft de niet eobd 3 12V V6 vervangen, maar is vrij snel vervangen door de 3.2
Is echter nooit zo lang geleverd als in de gtv.
Is nog sneller dan de 12V 3.0, maar iets duurder in het onderhoud , is nog probleemlozer dan de 12V en met 6 bak.
Mijn grote excuses dan.
Waarom is de 24V duurder in onderhoud? Theoretisch zou het goedkoper moeten zijn, nl. geen kleppen stellen.
RE: spider 3.0 v6 24v
Geplaatst: di mar 29, 2005 22:54
door LENZ
Onderhoud zal inderdaad weinig schelen, distributie is duurder wat onderdelen en tijd betreft, echter zal kleppenstellen dit weer compenseren.
12V met brandstoffilter 24V geen, zal dus weinig schelen inderdaad.
RE: spider 3.0 v6 24v
Geplaatst: wo mar 30, 2005 02:53
door 164 Shark
Of stel je vraag eens op
www.pininfarinaregister.nl
daar ziitten vele 916 spider rijders
RE: spider 3.0 v6 24v
Geplaatst: wo mar 30, 2005 14:04
door Romeo
Waarom is de 24V duurder in onderhoud? Theoretisch zou het goedkoper moeten zijn, nl. geen kleppen stellen.
Tja, ik heb de speling netjes gecontroleerd bij de voorgeschreven kilometerstanden maar in 210000 km pak ´em beet twee uitlaat kleppen moeten stellen. Bij de 24v is het niet ongebruikelijk dat de hydraulische stoters na 200tkm of soms al eerder vervangen moetem worden, al heb ik dat zelf niet gehad in de 160tkm die ik die gehad heb.
Ik dank dat daar dus geen voordeel voor de 24v zit.
Mario
Re: RE: spider 3.0 v6 24v
Geplaatst: vr apr 01, 2005 15:50
door sudman1500
Volgens mij moet je Autovisie niet geloven en is er geen 3.0 24v in de Spider geweest.
Echt wel!
Groet Sudman