Pagina 1 van 1

Alfetta GTV

Geplaatst: vr mar 23, 2007 12:23
door 147klaassie
Ben nieuw op de klassiekersmarkt en wil eigenlijk met een GTV van eind 70er begin 80er jaren een nieuwe hobby beginnen.
Wel handig dat er meer op zoek zijn.
Gelezen antwoorden helpen me al een beetje in de goede richting.

Nog een paar domme beginnersvragen:
Hoe zit het eigenlijk met het elektronisch systeem?
Hoe is het met het gebruik van lodvrije benzine, of moet ik er loodvervanger bij gooien?

RE: Alfetta GTV

Geplaatst: vr mar 23, 2007 13:36
door frankalfa
Hoi Klaas? (gokje :wink: )Allereerst welkom op dit gezellige forum!
Je vragen; in een alfetta gtv van de genoemde jaren zit qua electronica eigenlijk niks...Wel het normale electrische systeem uiteraard :lol: (verlichting ontsteking etc etc) maar geen computers of andere 'moeilijk zelf te fixen dingen' voor de hobbyist... :wink:
Storingen die opduiken zijn vaak met wat nadenken/wd40/schuurpapiertje en/of multimeter van de Aldi zelf op te lossen... 8)

Benzine; ik rijd momenteel zelf met een ouwe alfetta sedan afwisselend op ron95/ron98 en dat gaat prima zonder extra toevoegingen. Af en toe een busje carburateur reiniger maar da's meer preventief.
Ik neem aan dat je via de zoekfunctie al wat wijzer bent geworden?Nog ff ten overvloede dan: Álle Alfa's roesten, zeker de door jou gewenste types!
Vergewis je ervan dat de auto die je koopt geen dichtgesmeerd ding is met een verse laklaag voor een hoge prijs... :?
Suc6, ermee, grtz,fRank

RE: Alfetta GTV

Geplaatst: ma apr 30, 2007 13:23
door AlfettaOwner
En hier zijn nog meer mensen die in die bakjes rijden :wink:

RE: Alfetta GTV

Geplaatst: vr jul 13, 2007 13:44
door christ70
Ik heb een GTV van '80. De laatste met de dunne bumpertjes. Oorspronkelijk uit Italië, in '97 naar NL gekomen. Helaas hier een paar jaar buiten gestaan en op alle mogelijke plaatsen behoorlijk gaan roesten. Technisch wel okay. Electronica nooit van gehoord, electrisch een uitdaging wat kleine storinkjes betreft. Denk aan stekkers en massapunten. Ik tank meestal 98, soms ook 95. Wel altijd met loodvervanger al vermoed ik dat het Alfablok niet heel gevoelig is voor loodvrije sap.

Overigens, ik zat er aan te denken om mijn GTV wegens tijdgebrek te koop te zetten. Het is wel een project wat aandacht en dus tijd nodig heeft :lol:

Re: RE: Alfetta GTV

Geplaatst: za jul 14, 2007 12:45
door 147klaassie
Sorry, ff andere prioriteiten waardoor het me vooral aan TIJD ontbreekt!

Re: RE: Alfetta GTV

Geplaatst: wo jul 25, 2007 07:00
door Rob2000
Nog ff ten overvloede dan: Álle Alfa's roesten, zeker de door jou gewenste types!
Wat!! Ben je gek, de mijne niet hoor! 8) :lol:

Re: RE: Alfetta GTV

Geplaatst: do aug 02, 2007 14:55
door 147klaassie
Nog ff ten overvloede dan: Álle Alfa's roesten, zeker de door jou gewenste types!
Wat!! Ben je gek, de mijne niet hoor! 8) :lol:
Mijn 147 ook niet, maar daar krijgt ie met al die hufters die er op parkeerplaatsen steeds maar tegenaan menen te moeten rijden dan ook niet echt de kans voor!!!!!! :x

RE: Alfetta GTV

Geplaatst: wo aug 08, 2007 22:56
door _Pieter_
Allereerst, welkom hier!

Zie ook het Alfetta-GT forum, staat een hoop info op.
Zoals je al hebt gelezen is de GTV echt een roestbak (sorry hoor mensen), maar wel een hele mooie roestbak!
Form over function, italiaans design op zijn puurst, en helaas is er bij het ontwerp van de koets totaal niet nagedacht over eventuele roestvorming.

Alles zit gelasd, en de nare plekken (links en rechts onder de parafan, binnenkant kokers onder je achterzijramen) kunnen totaal weg zijn zonder dat je iets kan zien, omdat de rot van binnenuit komt. Voor een volledige lijst, zie de 75 aandachtspunten, en ga dan nog maar even door.
Omdat alles zo moeilijk bereikbaar is, hebben mensen de neiging tot dichtsmeren ipv lassen.

Ik heb een originele NL '79 GTV racer, en er is al gigantisch veel aan gelasd door vorige eigenaren. Toch is niet alle ellende verdwenen, en zijn er in mijn bezit nog wat plaatjes gelasd, 1 in de koker onder de B stijl, 1 bij de aanhechting van de stabi, en 1 in de motorklepafwatering / voorscherm.

En er is een hoop ellende die ik met Owatrol heb kunnen inperken, en hier en daar maar zo laat omdat ik niet wil weten hoe erg het is. Dat is het voordeel van een racer, het hoeft niet snaarstrak. Foto's staan in de Race Corner, Racen - Technisch.

Maar er zijn zeker goede exemplaren te koop, maar ga voor die goede carrosserie. Overige reparaties zijn ook duur, maar een rotte koets betekent einde oefening.

Groeten, Pieter

RE: Alfetta GTV

Geplaatst: di aug 14, 2007 12:45
door chanterech
Ik heb al een aantal jaar een GTV uit 1980, chromen bumper. Ik heb zelf nog helemaal geen problemen met de koets gehad, maar hij staat dan ook vooral binnen. Nat en koud is echt funest. Je zal hem echt binnen moeten houden en alleen met mooi weer naar buiten doen.

Re: RE: Alfetta GTV

Geplaatst: di dec 18, 2007 17:48
door GT GTV GTV6
Ik heb al een aantal jaar een GTV uit 1980, chromen bumper. Ik heb zelf nog helemaal geen problemen met de koets gehad, maar hij staat dan ook vooral binnen. Nat en koud is echt funest. Je zal hem echt binnen moeten houden en alleen met mooi weer naar buiten doen.
Je hebt een PB :wink: