Noam Grootvriendt

Richtprijs Alfa Romeo Montreal

di jul 24, 2007 19:32

....
Laatst gewijzigd door Noam Grootvriendt op ma sep 10, 2007 15:21, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
GTV Boy
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2393
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:10
Locatie: Elsloo,Limburg

RE: Richtprijs Alfa Romeo Montreal

di jul 24, 2007 19:39

Hoi Noam en welkom hier.

:idea: Bel Wil Mertens even op.
Wil is de Montrealman bij uitatek en kan je alles haarfijn uitleggen.

Ga even naar de scarb site en kijk daar onder registerleiders.

Succes ermee.

Montreal Register
Will Mertens
Oud Boshoven 10
6002 NW Weert
Telefoon: 0495 536453
E-mail: montreal@alfaclub.nl
156 Sportwagon , 2003.
GTV 2.0 met Twinspark techniek, 1986.

Gebruikersavatar
KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6020
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 19:16
Locatie: Drenthe

RE: Richtprijs Alfa Romeo Montreal

di jul 24, 2007 20:09

Ik ben geen Montrealkenner ( helaas ) maar voor iedere oude Alfa gedt min of meer, wat de gek er voor over heeft. Als er roestblaasjes zichtbaar zijn op een auto die 10 jaar stilstaat in een verwarmde garage dan betekent dat hij maar 5 jaar gereden heeft. In die 5 jaar is de roest kennelijk weer opgedoken. Dan is de restauratie naar mijn mening maar matig uitgevoerd. Ik zou daarom zeer veel aandacht schenken aan de carroserie omdat bij slecht plaatwerk de vraagprijs vele malen hoger kan uitvallen dan vooraf begroot. En dan spreek ik al helemaal niet over de verkrijgbaarheid van onderdelen. Goed opletten dus. Neem een Alfakenner mee. Reserveer een groot budget voor onverwachte tegenvallers. Technisch zal de auto ook achterstand hebben.

Gebruikersavatar
berlinista
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2815
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 12:57
Locatie: Utreg city
Contacteer: Website

RE: Richtprijs Alfa Romeo Montreal

do jul 26, 2007 23:16

Wil zal je ook vertellen dat bij een dergelijk voertuig de zeer lastig af te stellen Spica injectie wel eens een probleem kan zijn.
Daarentegen HEB je wel wat.....
Een zeer goede Montreal doet naar mijn schatting een kleine 20K (wegens kleine markt!- niet vanwege de auto an sich!)

Een totale motorrevisie van een Montreal, inc Spica pomp et al, daarentegen , doet naar mijn schatting al gauw 10K.
Plaatwerk: Moeilijk!!!!
interieurdelen: Onverkrijgbaar!!!!

Beleving: Onvergetelijk!!!
Political correctness is a doctrine fostered by the delusional, illogical, liberal minority, and rabidly
promoted by an unscrupulous mainstream media, wich holds forth the proposition that it is entirely
possible to pick up a turd by the clean end

Noam Grootvriendt

RE: Richtprijs Alfa Romeo Montreal

za jul 28, 2007 16:28

...
Laatst gewijzigd door Noam Grootvriendt op ma sep 10, 2007 15:21, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
dibro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5251
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:08
Locatie: Venlo
Contacteer: Website

RE: Richtprijs Alfa Romeo Montreal

zo jul 29, 2007 01:43

Hier de link naar het autoweek-forum-topic, mét foto's van de bewuste Montreal :wink:
It's not easy, being green (kermit)

Gebruikersavatar
berlinista
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2815
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 12:57
Locatie: Utreg city
Contacteer: Website

RE: Richtprijs Alfa Romeo Montreal

zo jul 29, 2007 10:55

3K zou ik doen.
Dan wel de tijd en moeite nemen om te zien of ie lopen wil. Investeer daar dan wel wat munten in.
Accu. Olieen, filters, bougies enz.
Wellicht bougiekabels. Is dat het geval, dan kan je zelf, op je gemak, de remmen gangbaar maken, leidingen halen etc, en gaan kijken of het rijden wilt.
Let idd op de kachel enz (ventilator!) maar ook dit is met werk en geduld aan de praat te krijgen zonder kosten.
Check ook de bediening van de 'oogkleppen' op de koplampen.
Ik wens je HEEL VEEL succes, en laat het weten!
Als ie staat, zet m onder ' projecten en keep us informed....
Political correctness is a doctrine fostered by the delusional, illogical, liberal minority, and rabidly
promoted by an unscrupulous mainstream media, wich holds forth the proposition that it is entirely
possible to pick up a turd by the clean end

Gebruikersavatar
KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6020
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 19:16
Locatie: Drenthe

RE: Richtprijs Alfa Romeo Montreal

zo jul 29, 2007 17:34

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Als ik die foto`s zo bekijk dan lijkt de carroserie best goed. Maar ik lees ook dat de auto niet wil lopen. Als je zelf niet handig bent dan kan het financieel wel es uit de hand gaan lopen vrees ik. Met 3 of 5 duizend euro ben je er niet. Onderdelen zijn vreselijk duur en een uur sleutelen is zo voorbij. Kortom, weet waar je aan begint. Je zal niet de eerste zijn die financieel leegloopt op een klassieker. Bedenk goed of je het financieel kunt dragen. Aankoop is 1, rijden is 2. Laat je droomauto geen nachtmerrie worden. :!:

Gebruikersavatar
berlinista
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2815
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 12:57
Locatie: Utreg city
Contacteer: Website

RE: Richtprijs Alfa Romeo Montreal

zo jul 29, 2007 18:10

dat is wel zo, maar in dezes is althans in de eerste instantie zelfs voor een beginnend sleutelaar wel een en ander te doen, om te weten hoe de vlag er bij hangt.
Wil ie weer lopen dan is dat alweer heel wat.
Dan heb je een paar honderd geinvesteerd, zoals aan spullen aangegeven in mijn laatste post.
Goed, dan valt het tegen. Heb je de auto dan voor een 3K staan, dan kun je snel weer afscheid nemen en er niet op verliezen.
De gok dus wel waard.

Ga in ieder geval ABSOLUUT niet zitten klooien met de afstelschroeven van de Spica!
Political correctness is a doctrine fostered by the delusional, illogical, liberal minority, and rabidly
promoted by an unscrupulous mainstream media, wich holds forth the proposition that it is entirely
possible to pick up a turd by the clean end

Gebruikersavatar
@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5998
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:09
Locatie: Nabij Friesland
Contacteer: Website

RE: Richtprijs Alfa Romeo Montreal

zo jul 29, 2007 18:35

Voor 3 absoluut meenemen. :!:
Grootste probleem lijkt me de inwendige vervuiling/vergomming van het brandstofsysteem. Remmetjes wil altijd weer klaar en uiteraard ALLE vloeistoffen (ook remvloeistof) verversen. Verder zij de banden naar 10 jaar stilstand echt brandhout.

De carosserie zie er zo wel aardig uit, maar getuige de bodyschutz die ik hier en daar aanschouw is hier wel wat ellende weggewerkt.
( Reden van overspuiten??)
Desontdanks echt een hele leuke basis, als je maar ruim geld achter de hand hebt en alle komende onvoorziene zaken kunt aanpakken: Anders is de pret er snel af.
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Gebruikersavatar
KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6020
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 19:16
Locatie: Drenthe

Re: RE: Richtprijs Alfa Romeo Montreal

zo jul 29, 2007 19:27

als je maar ruim geld achter de hand hebt en alle komende onvoorziene zaken kunt aanpakken: Anders is de pret er snel af.
Dat bedoel ik. Ik kan niet in je portomonnee kijken. jijzelf wel. Je zal die beslissing zelf moeten maken. Let wel, het valt bijna altijd tegen.

Gebruikersavatar
GTV Boy
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2393
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:10
Locatie: Elsloo,Limburg

RE: Richtprijs Alfa Romeo Montreal

zo jul 29, 2007 19:38

Heb je al contact gehad met Wil :?:
Ik geef je hier de beste tip die je kan hebben.
Zijn advies is het beste, geloof me.

Bel of mail hem!

Montreal Register
Will Mertens
Oud Boshoven 10
6002 NW Weert
Telefoon: 0495 536453
E-mail: montreal@alfaclub.nl
156 Sportwagon , 2003.
GTV 2.0 met Twinspark techniek, 1986.

Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8228
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:20
Locatie: Alfetta Transaxle Forum
Contacteer: Website

RE: Richtprijs Alfa Romeo Montreal

zo jul 29, 2007 21:28

Als je 15 jaar na restauratie een paar roestblaasjes ziet is ie netje gemaakt!
De echter rommel komt al na 2 -3 jaar naar buiten.

Probeer eens een opgeknapte alfa te vinden die na 15 jaar geen roestblaasjes vertoont! :wink:


Wel zou ik in elk geval een kenner meenemen of je goed laten inlichten zoals al aangeven.

Gebruikersavatar
Killer Kremp
Newbie
Newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: di feb 08, 2005 22:18
Locatie: Linne, Limburg

RE: Richtprijs Alfa Romeo Montreal

do aug 02, 2007 17:06

Noam,

Mag ik weten wat de stand van zaken is, want het gaat bij mij erg kriebelen... :evil:
75 3.0 V6 America 1988
145 2.0 QV 1996

Noam Grootvriendt

RE: Richtprijs Alfa Romeo Montreal

vr aug 03, 2007 18:07

...
Laatst gewijzigd door Noam Grootvriendt op ma sep 10, 2007 15:23, 1 keer totaal gewijzigd.

Terug naar “Aankoop adviezen en aandachtspunten”