Pagina 1 van 1

Spider 3.0 V6

Geplaatst: wo jan 02, 2008 23:29
door Bartolo
Hallo allen,

Ik ben hard aan het nadenken of ik niet die heerlijke 3.0 V6 zal aanschaffen in een Spider. Weten jullie of er zaken waar ik op dien te letten? Roesten e.d. zal bij deze Spiders niet echt aan de orde zijn. Dan heb je de gebruikelijke punten om op te letten (banden, lak, kap, algehele staat, onderhoudshistorie, e.d.).

Eenzelfde vraag als ik nu stel, is ook al eens op het forum geweest in 2005, zie link. Wellicht zijn er nu meer andere meningen??

Als ik over ga tot een aanschaf, gaat de Spider Type IV er uit (met wel wat pijn in het hart maar een 3.0 V6 vergoed dan wel wat :)) Graag hoor ik ook waarom ik het niet moet doen. Ben benieuwd :wink:

RE: Spider 3.0 V6

Geplaatst: do jan 03, 2008 10:34
door Marley164
Staat er niets over op het 916register :?: ;)

RE: Spider 3.0 V6

Geplaatst: do jan 03, 2008 22:40
door Bartolo
Dank voor de tip, heb ff snel gekeken maar nog niet iets concreets gevonden. Ik zal nog wat verder neuzen maar tips zijn hier ook welkom :)

RE: Spider 3.0 V6

Geplaatst: vr jan 04, 2008 02:41
door SpiderV6
Gewoon kijken wat de problemen zijn met de v6 blokken en wat de problemen zijn van de 916's.
Kap goed, electrisch goed, olie verbruik v6, tikken ed.
Er staan hier en op 916 forum genoeg genoemt waar je op moet letten.
Het is zowiezo geen goedkope auto om te onderhouden als je de mensen op t 916 forum hoort praten.

Ciao!

RE: Spider 3.0 V6

Geplaatst: di jan 22, 2008 13:00
door ebbr
De 916 is geheel verzinkt en deels kunstof, roesten doet hij dus eigenlijk niet. Ik heb zelf een V6 Turbo, die komt niet voor bij 'n spider. De 3.0 24V volgens mij vanaf '97 is een betrouwbaar blok. Zelfstellende nokkenas etc. De oudere 3.0 12V hoor je nog wel es vervelende dingen van. TS'jes kennen de algemene probleempjes maar is eigenlijk wat te licht voor een echte sportwagen (mijn idee?!) De 3.0 24 en de V6TB zijn aardig aan elkaar gewaagd, waarbij de TB op toeren gereden dient te worden om de kick te krijgen.

Belangerijkste aandachtspunt bij alle 916's is de ophanging, draagarmpjes spoorstanguiteinden etc. Draagarmen vervangen is vrij kostbaar, ook de airbagcomputer wil wel es de geest geven (let op de lampjes dus!) en de elektrische ramen (bestuurderkant meest gebruikt).

In het algemeen is mijn ervaring dat het een super auto is om te berijden, maar gemiddeld niet goedkoop in onderhoud. Hou genoeg marge aan bij de 'zo op het oog' vaak gunstige instapprijzen. Koop hem liever bij een dealer of liefhebber.

Wat betreft jouw type 4, niet zo'n rij kick als de 916 spider maar wel alvast een classic. Ik ga d'r een type 3 bij kopen hoop ik. Moeilijke beslissing voor jouw. Bij niet alle 916 spider (uitvoering) vind ik de lijn er goed uit komen, gesloten vind ik hem eigenlijk niet mooi, smaken verschillen. Bovendien altijd dakje er af 8)

Gr Rene

RE: Spider 3.0 V6

Geplaatst: za jan 26, 2008 21:47
door DAVE
"Ik heb zelf een V6 Turbo, die komt niet voor bij 'n spider." [-X

Komt wèl voor in de Spider, redelijk zeldzaam dat wel, ik denk nog geen 1000 stuks, vooral (of enkel?) in Italië geleverd.

Bij GTA in Diest staan er altijd wel enkele : http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=74687464

RE: Spider 3.0 V6

Geplaatst: wo jan 30, 2008 08:32
door ebbr
Had het inderdaad over puur nederlands geleverde auto's en hier is geen TB spider geleverd hoor! \:D/

De coupe 916 ofwel GTV wel dus die heb ik zelf ook 8) en jij ook zo te zien!