Pagina 1 van 3

aankoopadvies gtv 2.0 v6 turbo

Geplaatst: do jun 12, 2008 21:36
door alfi
Overweeg de aanschaf van een gtv 2.0 v6 turbo, deze heeft een mooie sound , beetje zo als een Ferrari. Heb echter geen idee waar op te letten bij een gtv zeker met deze motorisatie. In Belgie denk ik maar 2 jaar ingevoerd nl : 1999 en 2000 . Weet er enkele te koop staan maar had graag info vooraf. Verbruik ?

RE: aankoopadvies gtv 2.0 v6 turbo

Geplaatst: do jun 12, 2008 22:32
door m.brandon
Ik heb er een gehad en ik ben er volledig failliet op gegaan. Let op alle delen die veel kracht te verduren krijgen. Dus:
- Koppeling (hulpkoppelingscylinder 2x in 1 jaar kapot bij mij)
- Complete voorwielophanging
- Aandrijflijn
- Remmen
- Stuurinrichting (stuurkogels etc.)

Motorisch zijn ze best sterk, zolang ze maar warm gereden zijn. Ik denk dat je dit goed kunt zien aan olieverbruik en lekkage, met name ook rond de turbo.

RE: aankoopadvies gtv 2.0 v6 turbo

Geplaatst: zo jun 15, 2008 11:07
door Robbie146
snuffel even hier rond, bergen info en aankooptips te vinden: www.alfa916register.nl

Rijd er zelf al 3 jaar mee rond zonder failliet te gaan :wink:

Vraag me wel af wat voor geluid je gehoord hebt, een Tb klinkt meer als een stofzuiger dan als een Arese V6, komt door de enorme demping van de Turbo in het uitlaattraject.
Met een paar vervanginspijpen (Ragazzon of zo) is er wel weer iets leuks van te maken :)

RE: aankoopadvies gtv 2.0 v6 turbo

Geplaatst: vr jun 27, 2008 22:58
door ebbr
Motorisch top die V6jes met Turbo! De mijne staat probleemloos inmiddels op 178.000km. Wordt wel es gezegd vaak kleppenstellen, ik heb dat nooit zo ondervonden.

Wel een slechte ophanging, draagarmen draagarmen en nog es draagarmen. Net weer een topic hierover gestart op de 916 site. Ga nu een afgekeurde draagarm met een powerflex rubber voorzien, hopen dat deze het langer zonder speling vol houdt. Veel alfa's hebben hier trouwens last van niet alleen de 916. Een draagarm kan je al snel ruim 300,= Euro ex plaatsing kosten afh. welke. Let hier dus op!

Koop een goede wellicht van een scarb lid of zo incl. history en facturen, achterstallig onderhouden kan je klauwen geld kosten.

Is en blijft wel een belevenis om in te rijden die TB en absoluut een classic in spe met dit blokje.

Verbruik korte ritten 1:7,5
normaal/langere rit 1:10 - 1:10,7

Gr Rene

RE: aankoopadvies gtv 2.0 v6 turbo

Geplaatst: vr jun 27, 2008 23:45
door m.brandon
Ik vind het echt de geniaalste Alfa die ik ooit gehad heb....het geluid en gevoel is echt verslavend...check onderstaand filmpje waarom ik en "ebbr" zo van deze auto houden (persoonlijk hou ik trouwens niet zo van die pop-off valve die hier in dit filmpje erop geknutseld is)...

http://www.youtube.com/watch?v=VGSQfytJwtY


Zie mijn eerdere commentaar m.b.t. de aandachspuntjes.
Mijn verbruik trouwens wel een stukje beroerder dan het jouwe "ebbr". Ik redde (veel stadsverkeer en secundaire wegen) eigenlijk niet meer dan 1 of 6. Kan ook aan het eerder genoemde verslavende accelereren liggen :lol:

RE: aankoopadvies gtv 2.0 v6 turbo

Geplaatst: za jun 28, 2008 00:03
door siegerdehaan89
waarom wil ik toch zo graag zo een GTV......


Ze zijn, voor mij, eigenlijk te duur... Benzineprijzen... Belasting.... VERZEKERING met 19 jaar......................


Een giulia betaal je geen belasting, verzekering 150 euri per jaar.... lpg bom drin...... Ook snel te maken en ook leuk.....





Sja.


Een Juul heb ik al gehad, een gtv nog niet. :D



Maar de meningen verschillen wel heel erg. De een gaat failliet door de auto, de ander kost hem geen drol..... Ik denk dat je het allemaal zelf moet ondervinden?!

RE: aankoopadvies gtv 2.0 v6 turbo

Geplaatst: za jun 28, 2008 09:04
door Robbie146
Kost geen drol bestaat niet, een 916 kost gewoon geld :)

RE: aankoopadvies gtv 2.0 v6 turbo

Geplaatst: za jun 28, 2008 10:28
door GTV
Koop toch gewoon een LADA (is ook nog een stuk sneller :lol: )
http://www.youtube.com/watch?v=FohJ07xf ... re=related

RE: LADA

Geplaatst: za jun 28, 2008 15:13
door DENNIS
Koop toch gewoon een LADA (is ook nog een stuk sneller :lol: )
:shock:

RE: aankoopadvies gtv 2.0 v6 turbo

Geplaatst: za jun 28, 2008 15:50
door Marley164
Dan ook ff laten zien hoe die L.A.D.A wordt afgestraft door een 155 Q4 hè ;) 8) :twisted:

http://nl.youtube.com/watch?v=KWwTyZ_ueNs&NR=1

Re: RE: aankoopadvies gtv 2.0 v6 turbo

Geplaatst: za jun 28, 2008 18:19
door GTV
Dan ook ff laten zien hoe die L.A.D.A wordt afgestraft door een 155 Q4 hè ;) 8) :twisted:

http://nl.youtube.com/watch?v=KWwTyZ_ueNs&NR=1
Die LADA komt gewoon z'n vermogen niet kwijt op 2 wielen :jumping: :wink:
(ps die Q4 komt idd lekker van z'n plek)

RE: aankoopadvies gtv 2.0 v6 turbo

Geplaatst: zo jun 29, 2008 00:31
door rz
ik heb vroeger een 164 2,0 V6 turbo gehad.
motor ging nooit kapot, hoe hard ik ook probeerde :lol:
alleen langzaam rijden gaat zéér moeilijk, daarom een verbruik van 1 op 7
was veel sneller dan een 3,0.

RE: aankoopadvies gtv 2.0 v6 turbo

Geplaatst: zo jun 29, 2008 10:25
door m.brandon
Datzelfde probleem had ik inderdaad met mijn GTV V6 TB. Je kunt het gewoon niet laten om haar de sporen te geven. Daarvoor is de kick te groot. Je lijkt serieus wel een junkie :lol:

RE: aankoopadvies gtv 2.0 v6 turbo

Geplaatst: ma jun 30, 2008 19:03
door ebbr
Inderdaad, net terug van SPA Italia over de duitse autobaan, tjonge jonge wat bleef dat ding toch weer gaan! Grrrr terwijl ik normaal zo'n rustige jongen ben :driving:

Ooit al es gezegd deze TB (zie klaverblad 121 de rode) doe ik nooit meer weg. Maar voor een echte goede Junior Zagato, Giulia of Bert hmmmm :-k

Zo zie je maar weer wat je niet hebt....


Maar om bij die tips te blijven, goedkoop rijden is het niet nogmaals die draagarmpjes...maar ja daar heb ik langzaamaan haat liefde verhouding mee. Want juist dat onderstel maakt hem ook weer messcherp. (Passief meesturende achteras he!).

RE: aankoopadvies gtv 2.0 v6 turbo

Geplaatst: do jul 03, 2008 20:47
door alfi
Bedankt voor de info, heb me ondertussen ingelogt op het 916 forum

Het daar de nodige info gevonden

Heb mij ondertussen eentje aangeschaft : een donkergrijze met 93.000 km op de teller en de nodige onderhoudsfacturen.
Werd enkele jaren geleden ingevoerd uit Italie.

Kleppen dienen wel nog gesteld te worden.

Was vanaf de eerste proefrit positief verrast door het weggedrag en de directe sturing. Rijdt echt wel sportiever dan mijn 156 , 155 , 75 .
Ook het motorgeluid is echt wel verslavend, zal het moeilijk hebben om het verbruik binnen de perken te houden.