Pagina 1 van 1

Aankoopadvies alfa romeo junior 1600 gt

Geplaatst: do jan 21, 2010 14:52
door horsep0wer
Ik ben op zoek naar een alfa romeo junior bertone. Dat was de eerste wagen dat mijn vader ooit had. Ik zou graag opnieuw eentje kopen om volledig te restaureren omdat het prachtige wagens zijn.

Ik heb eigenlijk geen flauw idee wat een eerlijke prijs is voor zo'n wagen in te restaureren staat.

Ik heb een op het oog van 1973, die reeds gedeeltelijk gedemonteerd is. Alle onderdelen zijn erbij dus de wagen is wel compleet.
Er zijn ook enkele extra reserve-onderdelen bij, zoals: een complete deur met raam ed, achterlichten, sierlijsten en nog een motorblok dat volledig gereviseerd moet worden, maar waar zeker nog bruikbare stukken inzitten, en versnellingsbak.

De radiator is reeds volledig hersteld met een nieuw binnenwerk en opnieuw geverfd.

De vraagprijs voor deze wagen is 2500 euro alles in.

Is dit een eerlijke prijs? Of wat is de gangbare prijs voor zo'n wagen?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

RE: Aankoopadvies alfa romeo junior 1600 gt

Geplaatst: vr jan 22, 2010 10:21
door vV
hangt heel erg van de staat van de body af, want daar kan je behoorlijk op leeglopen als ie erg slecht is. Plaatwerk is erg kostbaar, lasuren ook wanneer je het niet zelf kan. Dan nog spuiten, bekleding, techniek. Nu ken ik je voorgeschiedenis en handigheid niet, maar over het algemeen is het aanschaffen van een reeds gerestaureerde of een erg goede die niet hoeft economisch gezien handiger. Na restauratie is hij maar een deel waard van wat ie gekost heeft namelijk. Als het is om (erg lang) te houden weet je als je het zelf doet wel wat je hebt, dat is de keerzijde. Het bedrag wat je noemt klinkt niet onaardig, maar zo zonder foto`s en staat body weinig van te zeggen.

Re: RE: Aankoopadvies alfa romeo junior 1600 gt

Geplaatst: wo feb 24, 2010 16:43
door Tom VDW
hangt heel erg van de staat van de body af, want daar kan je behoorlijk op leeglopen als ie erg slecht is. Plaatwerk is erg kostbaar, lasuren ook wanneer je het niet zelf kan. Dan nog spuiten, bekleding, techniek. Nu ken ik je voorgeschiedenis en handigheid niet, maar over het algemeen is het aanschaffen van een reeds gerestaureerde of een erg goede die niet hoeft economisch gezien handiger. Na restauratie is hij maar een deel waard van wat ie gekost heeft namelijk. Als het is om (erg lang) te houden weet je als je het zelf doet wel wat je hebt, dat is de keerzijde. Het bedrag wat je noemt klinkt niet onaardig, maar zo zonder foto`s en staat body weinig van te zeggen.
Kan ik mij bij aansluiten.
Verder moet je je ook afvragen of je er meteen in wil rijden of je het juist leuk vindt uurtjes in de garage te vertoeven.
Mijn Giulia is namelijk in verre van de concoursstaat, ik zal er waarschijnlijk veel meer geld insteken dan gewoon een nieuw volledig gerestaureerd exemplaar te kopen, maar ik vind het gewoon super om er zelf wat aan te doen en van te leren.