Wat is een goede (inrui)lprijs voor een 156 2.0 TS 99?
Geplaatst: di sep 28, 2010 20:59
Ik ben een prachtige peugeot 406 coupé tegen gekomen en ik zit er sterk aan te denken hem te kopen. Het ding kost echter € 6.000 en als ik mijn alfa inruil krijg ik maar € 1.500 korting. Ik vraag mij sterk af of dit een goede deal is.
Mijn alfa is een zwarte 156 2.0 TS Berlina uit 1999 met iets meer dan 180.000 km.
Opties:
- Zwart leer (ziet er nog netjes uit)
- Houten stuurwiel
- Airco (vorig jaar nagenoeg volledig vernieuwd)
- 2 airbags
- alarm met afstandbediening
- etc. (volgens mij verder niks bijzonders)
Ik heb de auto in december 2008 gekocht. Sindsdien heb ik iets meer dan 30.000 km gereden en behoorlijk wat dingen vervangen. Nagenoeg alles heb ik door Wim Prins laten doen.
- Nieuwe radiateur
- 4 nieuwe GTA velgen (niet origineel, sinds een paar maanden nogmaals 2 nieuwe voorvelgen, omdat 1 stoeprandschade had en de ander een deuk)
- Nieuwe airbag module
- Distributieriem in januari 2009, bij zo'n 150.000 km. Inclusief balansriem en spanner, nokkenasversteller, klepdekselverpakking en waterpomp
- Nieuwe thermostaat
- Nieuwe benzinepomp
- Nieuwe wisserbladen
- Airco gerepareerd (filterdroger, condensor,slangen, etc. Ik heb begrepen dat hij hiermee nagenoeg nieuw is. Daarbij uiteraard ook service)
- Nieuw voor- en achterembleem
- Nieuwe speaker
- Nieuwe jvc radio/cd met mp3 aansluiting
- Nieuwe luchthoeveelheidsmeter
Ik heb hem dus altijd onderhouden alsof het een nieuwe auto was. En nagenoeg alles bij de dealer. De thermostaat heb ik zelf geïnstalleerd.
Opmerkingen:
- Ik vind dat hij stationair niet zo mooi loopt. Prins heeft hem echter meerdere keren gecontroleerd, maar hebben niks gevonden. M.a.w. het zal wel aan mij liggen.
- Altijd dealer onderhouden. Alle beurten netjes afgestempeld.
- De lak is niet zo mooi meer. Hij is nu wat vaal, maar met een keer goed poetsen komt het diepzwarte wel terug. Op verschillende plekken zijn er echter grotere en kleinere krassen. Naast wat typische parkeerkrassen, is op een paar plekjes de lak ook weg vanwege te enthousiast schoonspuiten.
- Er zit wat roest voor het rechter-achterwiel. Ik heb de dealer gevraagd hier naar te kijken, en vervolgens hebben zij er een gaatje in gedrukt. Mij werd verteld dat dat stuk (en een stukje van de bodem) doorgeroest was. Dit hoeft jarenlang plezier van de auto niet in de weg te staan, maar reparatie zal zo'n € 1.000 tot € 1.500 kosten.
- Bepaalde onderdelen zijn binnenkort, vanwege normale slijtage, aan vervanging toe, zoals de remschijven en 2 fuseekogels en 2 draagarmen voor.
- Wat roest bij de spiegels en onder de raamrubbers
Hij staat nu bij mijn ouders, waardoor ik geen foto's kan nemen. Ik heb ook geen recente foto's, en zeker geen recente foto's waar bepaalde details op staan. Ik hoop echter dat mijn beschrijving voldoende is.
Mag ik blij zijn dat ik hier nog € 1.500 krijg? Wat kan ik krijgen als ik hem zelf probeer te verkopen?
Mijn alfa is een zwarte 156 2.0 TS Berlina uit 1999 met iets meer dan 180.000 km.
Opties:
- Zwart leer (ziet er nog netjes uit)
- Houten stuurwiel
- Airco (vorig jaar nagenoeg volledig vernieuwd)
- 2 airbags
- alarm met afstandbediening
- etc. (volgens mij verder niks bijzonders)
Ik heb de auto in december 2008 gekocht. Sindsdien heb ik iets meer dan 30.000 km gereden en behoorlijk wat dingen vervangen. Nagenoeg alles heb ik door Wim Prins laten doen.
- Nieuwe radiateur
- 4 nieuwe GTA velgen (niet origineel, sinds een paar maanden nogmaals 2 nieuwe voorvelgen, omdat 1 stoeprandschade had en de ander een deuk)
- Nieuwe airbag module
- Distributieriem in januari 2009, bij zo'n 150.000 km. Inclusief balansriem en spanner, nokkenasversteller, klepdekselverpakking en waterpomp
- Nieuwe thermostaat
- Nieuwe benzinepomp
- Nieuwe wisserbladen
- Airco gerepareerd (filterdroger, condensor,slangen, etc. Ik heb begrepen dat hij hiermee nagenoeg nieuw is. Daarbij uiteraard ook service)
- Nieuw voor- en achterembleem
- Nieuwe speaker
- Nieuwe jvc radio/cd met mp3 aansluiting
- Nieuwe luchthoeveelheidsmeter
Ik heb hem dus altijd onderhouden alsof het een nieuwe auto was. En nagenoeg alles bij de dealer. De thermostaat heb ik zelf geïnstalleerd.
Opmerkingen:
- Ik vind dat hij stationair niet zo mooi loopt. Prins heeft hem echter meerdere keren gecontroleerd, maar hebben niks gevonden. M.a.w. het zal wel aan mij liggen.
- Altijd dealer onderhouden. Alle beurten netjes afgestempeld.
- De lak is niet zo mooi meer. Hij is nu wat vaal, maar met een keer goed poetsen komt het diepzwarte wel terug. Op verschillende plekken zijn er echter grotere en kleinere krassen. Naast wat typische parkeerkrassen, is op een paar plekjes de lak ook weg vanwege te enthousiast schoonspuiten.
- Er zit wat roest voor het rechter-achterwiel. Ik heb de dealer gevraagd hier naar te kijken, en vervolgens hebben zij er een gaatje in gedrukt. Mij werd verteld dat dat stuk (en een stukje van de bodem) doorgeroest was. Dit hoeft jarenlang plezier van de auto niet in de weg te staan, maar reparatie zal zo'n € 1.000 tot € 1.500 kosten.
- Bepaalde onderdelen zijn binnenkort, vanwege normale slijtage, aan vervanging toe, zoals de remschijven en 2 fuseekogels en 2 draagarmen voor.
- Wat roest bij de spiegels en onder de raamrubbers
Hij staat nu bij mijn ouders, waardoor ik geen foto's kan nemen. Ik heb ook geen recente foto's, en zeker geen recente foto's waar bepaalde details op staan. Ik hoop echter dat mijn beschrijving voldoende is.
Mag ik blij zijn dat ik hier nog € 1.500 krijg? Wat kan ik krijgen als ik hem zelf probeer te verkopen?