Hallo,
Al jaren ben ik verliefd op het uiterlijk van een GTV 916. Het laatste jaar heb ik ook al in 3 GTV's proefgereden. Dit waren allemaal TB's. Ben ook van plan om er eentje binnenkort aan te schaffen.
De keuze voor een TB is natuurlijk de prestatie-prijs verhouding. Daarnaast is het geluid en trekkracht van de V6 icm de turbo subliem! Daarnaast denk ik ook dat je, mits onder 3500tpm, er zuiniger mee kan rijden dan een 3.0 V6.Een TS vind ik te sloom voor zo'n sportauto en een 3.0 nog te duur.
Ik heb al het enige opgezocht en weet dat de onderhoudshistorie (oa distributie) van groot belang is bij een TB anders kun je er nog op leeg lopen. Verder de nokkenassen door teveel klepspeling en net als alle andere GTV's de draagarmen. Hoe kun je de turbo controleren? Is er motorisch verschil tussen Phase1 en Phase2 bij de TB?
Met de auto zal jaarlijks zo'n 10.000 km gereden worden. Wat is ongeveer het verbruik bij normaal rijgedrag? En is een dergelijke auto aan te raden bij de genoemde kilometrage?
Ik overweeg wel om de GTV voor aankoop een DEKRA-keuring te laten onder gaan. Is dat aan te raden? Heeft iemand nog andere tips of aandachtspunten wbt een GTV TB?
Alvast bedankt.
Groeten Tim