Precies, en juist de eerste revisie JTS, zoals op de 156 geleverd is het meest bekend om die problemen (de 2.0 op de GT, van na 2004 is iets beter, de 1..9 en 2.2 ook)
komt er op neer dat je beter een twinspark kan zoeken, of als je echt vermogen wilt, de V6
Dit geldt voor ALLE JTS-en vanaf 2004 die beter zijn en is niet voorbehouden aan de GT dus.
Auto van voor 2004?? Informeer goed of die gemodificeerd is. Zowel TS-en na 200 en Jts-en Va( 2002 dus) Hebben last van olieverbruik.
Zoek dus een Ts van v o o r 2001 of een Ts of Jts vanaf 2004 dan heb je de meeste garantie op een goed exemplaar.
Het KAN overigens wel goed. Mijn eerdere 156 JTS was dus gemodificeerd en haalde kort voor zijn afscheid bij onze oosterburen nog gemakkelijk de opgegeven topsnelheid van 220 km/h (op de navi uiteraard) en dat bij een km stand van ruim 180 dkm. Een JTS die regelmatig goed op de staart wordt getrapt schijnt minder snel problemen te vertonen. Over het algemeen hebben de JTS-en bij onze oosterburen de klachten dus niet zoals op de Squadra site omschreven staat. Dat kan alleen voorkomen na langdurig hoog olieverbruik. In dat geval is de katalisator (dubbel) trouwens ook allang overleden.