Pagina 1 van 1
alfa 166 3.0 24v
Geplaatst: do jul 28, 2011 16:25
door alfanerd1986
Ik kan me auto inruilen tegen een alfa 166 3.0 24v.
Waar moet ik op letten en wat zijn de aandachts punten.
Om de hoeveel km/jaar moet de distrubutie riem worden vervangen enz.
Graag alle info welkom.
RE: alfa 166 3.0 24v
Geplaatst: do jul 28, 2011 17:28
door Geert-Jan
Ga er maar vanuit dat het onderhoud een stuk duurder is dan een twinspark motor. Alle onderdelen zoals waterpomp, koppeling, distri+rollen etc is al duurder in aanschaf, en van wat ik me heb laten vertellen kost het je ook nog eens goed veel geld om dingen zoals waterpomp en distributie te vervangen.
Gebruik de zoekfunctie anders eens, of google.. het is allemaal al een keer uitgelegd.
Re: RE: alfa 166 3.0 24v
Geplaatst: do jul 28, 2011 18:21
door Rainier155
Ga er maar vanuit dat het onderhoud een stuk duurder is dan een twinspark motor. Alle onderdelen zoals waterpomp, koppeling, distri+rollen etc is al duurder in aanschaf, en van wat ik me heb laten vertellen kost het je ook nog eens goed veel geld om dingen zoals waterpomp en distributie te vervangen.
Gebruik de zoekfunctie anders eens, of google.. het is allemaal al een keer uitgelegd.
+1
RE: alfa 166 3.0 24v
Geplaatst: do jul 28, 2011 20:09
door alfanerd1986
kon het niet vinden op google maar is de 3 liter blok sterker dan de ts motors ?
RE: alfa 166 3.0 24v
Geplaatst: do jul 28, 2011 23:15
door rednal
Wat dacht je wat zeg, een 3 liter heeft maar 6 bougies en een 2 liter wel 8
RE: alfa 166 3.0 24v
Geplaatst: do jul 28, 2011 23:30
door dibro
Als ik het goed heb moet de distributie-boel bij een V6 net als bij een 16VTS elke 60000 km of elke 3 jaar vervangen worden.
Verder wat Geert-Jan zegt, en bovendien is een 166 en zeker een 3.0 ook als -ie stilstaat een stuk duurder dan een 155-je.
En als je toch wil rijden, en geen rekening houdt met onderhoud, of dat domweg niet of niet goed laat doen of zelf doet, is -ie lekker toch zo'n kilometer of 3 eerder door die liter benzina heen.
Maar mooi zijn ze wel.