Pagina 1 van 1
Advies aanschaf MiTo
Geplaatst: wo feb 06, 2013 13:35
door GT
Een familielid van mij wil mogelijk een Mito (met TCT-bak) aanschaffen dus werd mij gevraagd hierin advies te geven. Nu ben ik goed op de hoogte met betrekking tot de modernere Alfa's maar van deze jongste telg weet ik vrij weinig.
Derhalve de vraag; Wat zijn de specifieke pijnpunten van een Mito waar je op dient te letten bij aanschaf? (En in het bijzonder bij de TCT uitvoering)
Ik heb begrepen dat de vroege versies van de S&S software nogal wat irritatie gaf met filerijden, maar vanaf welke update is dit verholpen?
Ik hoor graag van jullie!
Gr,
Pelle
RE: Advies aanschaf MiTo
Geplaatst: wo feb 06, 2013 15:49
door kees artc6
RE: Advies aanschaf MiTo
Geplaatst: wo feb 06, 2013 16:35
door GT
Thanks, deze had ik gemist; echter mis ik ook in dit draadje mogelijke MiTo specifieke aandachtspunten (zoals bij andere Alfa's het airbagsensor-matje etc). Er zal vast wel iets zijn, of hebben ze deze Alfa dan echt perfect in elkaar gezet??
RE: Advies aanschaf MiTo
Geplaatst: wo feb 06, 2013 17:12
door Merijnnieuwenhuis
Bij mij is de blue and me een keer gereset, thats it.
RE: Advies aanschaf MiTo
Geplaatst: wo feb 06, 2013 21:17
door gaucho
Rij al bijna twee jaar een Mito diesel, geen problemen gehad behalve een keer een los slangetje waardoor het motormanagement een foutmelding gaf.
Van de introductie van de TCT herinner ik me dat er kritiek was in testverslagen over de werking van de TCT in combinatie met de S&S, maar ik heb daar zelf geen ervaring mee.
Echte aandachtpunten ben ik nooit tegengekomen, en op het Alfa Owners forum is de Mito afdeling redelijk actief:
http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-mito/
RE: Advies aanschaf MiTo
Geplaatst: za feb 09, 2013 22:08
door GT
Dank voor jullie reacties, ik ben op verschillende fora al een aantal puntjes tegengekomen. Ik zal deze binnenkort nog even posten.
Gr,
Pelle
RE: Advies aanschaf MiTo
Geplaatst: zo mar 16, 2014 20:17
door Botty
Ik hoor zo nu en dan wel eens wat over die regelblokken in de cilinderkop van Multi-air motoren?
Kost zo'n 800-1000 euro totaal aan reparatiekosten.
Over die T-Jet motoren in oude configuratie met DOHC-koppie hoor of lees je eigenlijk nooit iets negatiefs.
Wel erg benieuwd hoeveel km's die nu uiteindelijk aankunnen.
RE: Advies aanschaf MiTo
Geplaatst: zo mar 23, 2014 14:23
door Botty
Weet iemand zo het vervangingsinterval van de distributieriem:
* 1.4 T-Jet 155 pk DOHC motor ?
* 1.4 Multi-Air 170 pk: 120.000 km / 4 jaar
Re: RE: Advies aanschaf MiTo
Geplaatst: za mar 29, 2014 18:25
door Alexander92
Ik hoor zo nu en dan wel eens wat over die regelblokken in de cilinderkop van Multi-air motoren?
Kost zo'n 800-1000 euro totaal aan reparatiekosten.
Over die T-Jet motoren in oude configuratie met DOHC-koppie hoor of lees je eigenlijk nooit iets negatiefs.
Wel erg benieuwd hoeveel km's die nu uiteindelijk aankunnen.
Over het algemeen, als je juist onderhoud uitvoert, en ZEKER de JUISTE olie toepast, gaan deze blokken een autoleven mee.
De afstand van de d-riem durf ik niet uit m'n hoofd te zeggen, maar (zeker bij de t-jet) eventueel voor de deur te doen
RE: Advies aanschaf MiTo
Geplaatst: za apr 12, 2014 16:22
door ebbr
T-Jet is ook 4 jaar of 120k, fijne en snelle blokjes. Mijn MiTo had baklager problemen in de garantie verholpen en nog wat andere puntjes als vastlopende remmen en wiellagers op zeer jonge leeftijd. Geloof op zich best dat die tb blokjes paar ton halen. Mijn 916 tb had bij inruil er ook bijna 2ton op staan. Ben niet zo bang voor turbo's dus