Pagina 1 van 1

166 2.5

Geplaatst: ma sep 15, 2014 23:35
door GTA287PK
Ik zit met een ietwat schuin oog een beetje te kijken naar een 166 V6. Omdat ik een beetje gemakzuchtig dreig te worden een automaat. En omdat ik geen zin heb in 25% bijtelling voor een zeg 10 jaar oude "toen 'ie nieuw was lekker dure" jongen ééntje van bouwjaar 2000 of ouder. Een drie liter "vertrouw" ik wel, maar wil een 2.5, gekoppeld aan een automaat, nu nog een beetje vooruit ? Ik snap dat 190 PK (ooit, dan) op anderhalve ton niet overdreven is, (hoe voelt het koppel in de praktijk ?) maar voordat ik eens iets ga bekijken zou ik wel wat gebruikerservaringen willen weten ! Ik vraag specifiek naar de 2.5 omdat ik twee auto's op LPG heb gevonden. Één super-98 zuipende Busso vind ik namelijk wel genoeg..

En hoe bedrijfszeker/slijtage/storingsgevoelig (of niet ??) zijn 166 automaten van bouwjaar 2000 of ouder ?

Re: 166 2.5

Geplaatst: di sep 16, 2014 11:08
door __1337__
En met 3.0 24v buizen en voetpakkingen + chip op zo'n 2.5 is hij qua PK bijna gelijk aan de 3.0 :). De 2.5 is volgens mij een oerdegelijke motor. De automaten hebben het bekende probleem dat de kachelradiateur (handbakken ook trouwens) nog wel eens wil gaan lekker op de ECU van de automaat (die heeft de handbak dan weer niet). Nadeel van de 4traps automaat is dat je op de snelweg veel toeren maakt en aangezien de busso niet bekend staat als stille motor kan dat nog wel eens storend zijn denk ik zo.

Re: 166 2.5

Geplaatst: di sep 16, 2014 12:05
door Frits
En verder.... ga gewoon eens proefrijden in een 2.5, pas dan weet je of de motor bevalt icm met de 166.
Over de proefritjes.... dat heb ik ruim een jaar geleden ook gedaan, er zat toen nogal wat puinzooi tussen de aangeboden 166´s. Dus laat je niet afschrikken, bij de eerste proefrit, als je denkt dat er wat pk´s missen.

Re: 166 2.5

Geplaatst: wo sep 17, 2014 14:15
door cmva
Het verschil gevoelsmatig tussen een 2.5 en een 3.0 is best groot, verbruiksverschil is te verwaarlozen

Re: 166 2.5

Geplaatst: wo sep 17, 2014 16:10
door GiuliaCorse
zijn 166 automaten van bouwjaar 2000 of ouder ?
Potver nooit gedacht dat mijn te koop staande 166 zou worden afgerekend wegens te jong. :roll:

Re: 166 2.5

Geplaatst: wo sep 17, 2014 17:00
door GTA287PK
Ik heb onlangs nog een Italiaan waar ik zaken mee doe (die kwam "even" buurten, struikelde over een half dozijn Alfa's en keek erg plezierigverrastchauvinistisch) geprobeerd uit te leggen dat ik m'n GTA (zeg waarde rond de 7000 euro) JAARLIJKS NÓG EEN KEER BETAAL aan fiscale bijtelling. Zijn Engels en het mijne is bovengemiddeld goed, aan de communicatie lag het niet.

"Dus je betaalt élk jaar rond de 7 mille kontzak-geld aan de fiscus, voor een 12 jaar oude Alfa, die net-wel net-niet 7 mille wáárd is ?? Als je meer dan 500 KM (!!!!) per jaar "privé" rijdt ? En niet , als je minder rijdt, ELKE centimeter wilt documenteren ?? " "Si, Sergio..."

Als "zakenkar" voor mij nóóit meer een auto, jonger dan 15 jaar. Heb er zo genoeg van dat ik zelfs overweeg m'n 156 Selespeed (1999, 3,8 ton op de teller) te voorzien van een frisse tor en die weer te gaan gebruiken. Kan ik overal ook weer "gewoon" parkeren: dochterkeLief heeft, toen zij er mee reed, élk stukje plaatwerk al gemodificatoo'd.

Wat kostte jouw 166 nieuw ?? Juist !! :mrgreen:

Re: 166 2.5

Geplaatst: do sep 18, 2014 12:38
door vV
Ik weet niet of de aanhanger er oo wel eens achter moet, maar de eerste serie 166 zakt enorm door bij de minste belading/kogeldruk. Zelfs met een lege trailer lag hij bijna al op de aanslag, is toen wel goed opgelost met hulpveren en koni geel rondom.
Had een 2,5 handbak (6 bak) , en daar had ik geen problemen met vermogen of koppel tekort, hing regelmatig een paardentrailer of autotrailer achter met belading.