Pagina 1 van 1
Nieuwe MiTo
Geplaatst: za nov 29, 2014 21:01
door Henri737
Hallo vrienden,
Een goede kennis gaat een MiTo kopen, welke uitvoering moet hij zich op richten en om welke uitvoering moet hij met een wijde boog omheen lopen?
Groet,
Henri
Re: Nieuwe MiTo
Geplaatst: zo nov 30, 2014 12:33
door Darkman76
Heel simpel de snelste!
Re: Nieuwe MiTo
Geplaatst: zo nov 30, 2014 13:08
door rednal
Maar net wat hij wil, geen specifieke min punten per type motor of bouwjaren bekend (bij mij)
Wij rijden zelf met de minst vermogende (1.3 JTD) voor dagelijks gebruik een meer dan prima auto.
Re: Nieuwe MiTo
Geplaatst: zo nov 30, 2014 14:49
door GT 75V6
Neem vooral de Twinair niet. Heb daar laatst mee gereden maar het geluid van zo'n 2 cilinder is énorm wennen... Bij het optrekken hoor je zelfs resonanties in het dashboard. Die motor doet enorm afbreuk aan de Mito. Maarja, alles vanwege de CO2-emissies helaas... Het verbruik is volgens de fabriek 1:23, maar volgens de boordcomputer was het over de afgelopen 1.000 km. nog niet eens 1:13. Omdat je flink moet trappen om vooruit te komen. Het slaat zo door allemaal... Bedenk je dan eens dat je met een 3.2 V6 met een beetje beleid 1:9,5 kunt halen. Staat toch in geen enkele verhouding allemaal. Je bent gek als je voor € 20.000 een nieuwe 2-cilinder bestelt als je voor € 8.000 in een dikke 3.2 kunt sturen. Dan kun je wel dingen over onderhoudskosten, wegenbelasting en verbruik gaan roepen, maar wat denk je dat je afschrijft op een nieuwe auto? En wat schrijf je nog af op een 3.2 van € 8.000? Precies...
Onder de streep denk ik dat een bijv. 10 jaar oude V6 je per maand minder kost, en je hebt er zó ontzettend veel meer auto voor.
Maar aangezien besloten is dat het een Mito wordt: als ik er 1 zou mogen uitzoeken zou ik voor de 1.3 JTDm gaan en die laten chippen bij Squadra. Ik denk dat je er dan zeker een fijn karretje aan hebt!
Re: Nieuwe MiTo
Geplaatst: zo nov 30, 2014 16:15
door Quadrifoglio Verde
Ik rijd sinds een paar maand ook in een nieuwe Mito JTD. Hij heeft 80 pk, maar is voor normaal gebruik vlot zat, hij heeft immers wel genoeg koppel. Een snelle auto is het niet, maar je kunt hem zoals gezegd laten chippen (heb ik nog niet gedaan, ik overweeg het wel, op de snelweg is wat extra vermogen welkom). Verder rijdt de auto heel volwassen, hij voelt echt niet aan als een kleine auto en is lekker stil.
Heb daarvoor ook met de Twinair 105pk proefgereden en dat is inderdaad niks: veel toeren en weinig snelheid; lijkt me niet goed voor het verbruik en de levensduur van de motor. Ook schakelt de vijfbak van de JTD prettiger dan de zesbak van de Twinair. Heb later in een Punto in de 100pk versie gereden en die pakte duidelijk beter op bij lage toerentallen. Op die manier is ermee te leven, maar de JTD is prettiger. Succes!
Re: Nieuwe MiTo
Geplaatst: ma dec 01, 2014 10:33
door lesleym1991
2c is leuk voor een Panda en de Ypsilon. Maar voor een Mito is het niks. Overigens weegt de Ypsilon minder dus is het wel leuker
Re: Nieuwe MiTo
Geplaatst: ma dec 08, 2014 12:23
door ebbr
de grote vraag is wat mag het kosten (aanschaf) en wat mogen de km-kosten zijn.
-Voor de leuk is het idd simpel: de 1.4 QV 170PK of de 1.4turbo (T-jet met 155PK) die er niet veel voor onder doet...
Ik vind trouwens die twin-airtjes prima blokjes, klinkt als een boxer mij betreft niets mis mee als je van niet 'regulier' houdt
Maar ja gaan het om km-kosten kan je beter een dieseltje nemen....
aandachtspunten: bij de 155PK de versnellingsbaklagers, bij de multi-airs de modules en allen stabilisator stangetjes met speling op den duur....