kroehlur

155 2.5 V6 - waarom zo goedkoop?

di nov 08, 2005 11:37

Ik zit te kijken naar mogelijk een 155 te gaan kopen na de kerst ofzo.

Nu zie ik dat je best een V6 kan kopen voor niet al te veel geld - zeg maar tussen de 1500 en 2000. Waarom doen deze niet meer in de markt? Zijn er specifieke dinge waar je op moet letten bij deze auto's (behalve de gewone 155 dinge)?

Ik dacht dat de V6 eigenlijk de betrouwbaarste motor was van de hele reeks 155en dus komt de relatief lage prijzen enkel door de benzinekosten? En hoe veel zuipen die jongens eigenlijk?

Ik moet een auto hebben waar het hele gezin in kan (vanaf Mei 2006 4 persoon) en ook lange ritten terug naar het moederland kan maken zonder al te veel moeite. Daarvoor lijkt de V6 toch uitermate geschikt. Wij rijden in het algemeen veel snelwegkilometer's en niet zo gek veel in de stad, dus dat scheelt misschien ook.

Graag jullie advies.

Gebruikersavatar
Alfistroel
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 669
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:37
Locatie: Oosterhout
Contacteer: Website

RE: 155 2.5 V6 - waarom zo goedkoop?

di nov 08, 2005 12:20

Sja, die fiats he :D

Als 155 V6 rijder verbaas ik me ook wel eens.
Maar voor dit geld kan je wel een knappe auto kopen waar je nog veel plezier van hebt.
Motor is absolute kwaliteit mits goed onderhouden, maar dit geldt voor bijna alle Alfa motoren.

Qua verbruik zit ik gemiddeld net boven de 1 op 10 met een rustige rijstijl, dus vergelijkbaar of misschien beter dan menig viercilinder.
Laat de auto´s eens zien die je op het oog hebt?

Meld je ook even aan op ARTC155, veel veezessen zijn inmiddels bij ons bekent en zo kunnen we je bijstaan in je eventuele keuze.
Registerleider 155
alfa155register.nl

Alfa Romeo 155 V6 W.B Bianco Argento
807 Buske voor alle jong
Zakelijk accuding
Ooit:
Alfasud 1.5 TI 82
Alfetta 2.0 83
75 2.0 T.S 87
164 3.0 24V 94
155 2.5 V6 12V 94
33 S.W 1.5 94
33 S.W 1.7 94
155 2.5 V6 W.B 96

kroehlur

Re: RE: 155 2.5 V6 - waarom zo goedkoop?

di nov 08, 2005 12:41

Sja, die fiats he :D

Als 155 V6 rijder verbaas ik me ook wel eens.
Maar voor dit geld kan je wel een knappe auto kopen waar je nog veel plezier van hebt.
Motor is absolute kwaliteit mits goed onderhouden, maar dit geldt voor bijna alle Alfa motoren.

Qua verbruik zit ik gemiddeld net boven de 1 op 10 met een rustige rijstijl, dus vergelijkbaar of misschien beter dan menig viercilinder.
Laat de auto´s eens zien die je op het oog hebt?

Meld je ook even aan op ARTC155, veel veezessen zijn inmiddels bij ons bekent en zo kunnen we je bijstaan in je eventuele keuze.
http://62.58.172.77/for/viewtopic.php?t=5165 :wink:

Nou, deze bv?

Of deze?

Gebruikersavatar
ALFAHEIDA
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 918
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 21:23
Locatie: Sint Annaparochie
Contacteer: Website

RE: 155 2.5 V6 - waarom zo goedkoop?

di feb 07, 2006 12:49

Goeie koop zo'n 155V6 zeer betrouwbaar zelfs.
gowoon een jerrycan Duckhams 10w40 achterin zit je altijd goed.
Die van mij had 360.000 km gelopen. Heb em weggedaan puur omdat ik wat anders wilde.
Verder zijn het top auto's.
-159 1750 Tbi SW Ti
-164 Aut. 3.0 12v

Alfa-Corazon
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3274
Lid geworden op: vr dec 23, 2005 16:58

RE: 155 2.5 V6 - waarom zo goedkoop?

wo feb 08, 2006 23:17

Ik heb ooit ook eens gekeken naar zo'n auto.
Maar deze werd mij afgeraden omdat het onderhoud zo duur zou zijn of vaak niet volledig gedaan.
Omdat de motor maar net in de motorruimte zou passen schijnt het erg moeilijk te zijn om de distributie riem te vervangen. Er moet veel verwijderd worden.
Als de de riem vervangt ben je veel geld kwijt, vaak laten ze die maar zitten bij 'oudere" auto's.
Nogmaals het is mij aangepraat. Ik heb er geen gehad. :cry:
Ik vind ze wel helemaal top.
Maar de V6 heeft geen brede achterspatborden als ik mij dat goed herinner.
:-k

Mischien kan een ander lid hierover meer schrijven? :idea:
Laatst gewijzigd door Alfa-Corazon op za mar 04, 2006 22:29, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Raimon
Guru
Guru
Berichten: 1316
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:14
Locatie: Nieuwegein

RE: 155 2.5 V6 - waarom zo goedkoop?

do feb 09, 2006 01:41

Ik neem aan dat je met brede achterspatborden een Wide Body bedoelt?

Die zijn er met V6 inderdaad maar weinig... Waarom? Misschien omdat de prestaties weinig verschilde met de toen net verschenen 2.0 16V en die motor in alle opzichten voordeliger was? (slechts een idee van mijn kant...)

Ik vind een SB V6 absoluut wel wat hebben. In die mooie antraciete kleur die je veel ziet, ogen ze erg sjiek...
156 SW 1.9 JTD

Gebruikersavatar
Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5074
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:46
Locatie: Mijn paddestoel. IK HAAT EGELS

Re: RE: 155 2.5 V6 - waarom zo goedkoop?

do feb 09, 2006 08:46

gowoon een jerrycan Duckhams 10w40 achterin zit je altijd goed.
Vind ik persoonlijk nogal hard om op te zitten.....
Wa gade doen ? DE POLIES BELLEN ? Afbeelding

Gebruikersavatar
yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8903
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:03
Locatie: Eindhoven

Re: RE: 155 2.5 V6 - waarom zo goedkoop?

do feb 09, 2006 11:06

gowoon een jerrycan Duckhams 10w40 achterin zit je altijd goed.
Vind ik persoonlijk nogal hard om op te zitten.....
Niet echt een lekkere hoogte, ook, zo'n jerrycan. Kom je maar net boven de tafel uit :roll:
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Gebruikersavatar
Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5074
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:46
Locatie: Mijn paddestoel. IK HAAT EGELS

RE: 155 2.5 V6 - waarom zo goedkoop?

do feb 09, 2006 15:43

heb jij een tafel in je 75 dan ? :shock:

nee ik snap 'm al, Heida gebruikt die jerrycan natuurlijk als kinderzitje ! :twisted:
Wa gade doen ? DE POLIES BELLEN ? Afbeelding

Gebruikersavatar
ALFAHEIDA
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 918
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 21:23
Locatie: Sint Annaparochie
Contacteer: Website

RE: 155 2.5 V6 - waarom zo goedkoop?

do feb 09, 2006 22:10

Yep, en dat keer 3.
Vandaar die Lancia Zeta.
-159 1750 Tbi SW Ti
-164 Aut. 3.0 12v

Gebruikersavatar
figlio del commesso
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 643
Lid geworden op: di dec 28, 2004 22:07
Locatie: Vught. N-Br

RE: 155 2.5 V6 - waarom zo goedkoop?

vr feb 10, 2006 10:36

Is onze deense vriend eigenlijk hier al weer terug of vind ie het nog steeds niet leuk hier ? En heeft ie inmiddels een V6 155 ?

Adios, JR

Gebruikersavatar
Giulia Bianca
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 851
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:00

RE: 155 2.5 V6 - waarom zo goedkoop?

vr feb 10, 2006 10:52

Niet meer gezien, jammer, vindt hem best aardig 8)
trasforma il meglio in massimo

Gebruikersavatar
yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8903
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:03
Locatie: Eindhoven

Re: RE: 155 2.5 V6 - waarom zo goedkoop?

vr feb 10, 2006 14:51

heb jij een tafel in je 75 dan ? :shock:
Een instrumententafel, ja :blue_lol:
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Gebruikersavatar
Raimon
Guru
Guru
Berichten: 1316
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:14
Locatie: Nieuwegein

Re: RE: 155 2.5 V6 - waarom zo goedkoop?

wo mar 08, 2006 19:39

Ik heb ooit ook eens gekeken naar zo'n auto.
Maar deze werd mij afgeraden omdat het onderhoud zo duur zou zijn of vaak niet volledig gedaan.
Omdat de motor maar net in de motorruimte zou passen schijnt het erg moeilijk te zijn om de distributie riem te vervangen. Er moet veel verwijderd worden.
Als de de riem vervangt ben je veel geld kwijt
Even een iets ouder topic opgegraven.

Is er iemand die meer over bovenstaande quote kan vertellen?
156 SW 1.9 JTD

Gebruikersavatar
Rob75
Guru
Guru
Berichten: 1224
Lid geworden op: ma jan 10, 2005 11:32
Locatie: Oud-Beijerland
Contacteer: Website

RE: 155 2.5 V6 - waarom zo goedkoop?

do mar 09, 2006 16:41

Over de bedoelde quote:

de v6 staat dwars voorin. Tussen distributie en wielkast past net je hand, dus tel uit je winst om de riem te vervangen.

Er zijn ook verhalen over het compleet uitbouwen van de motor voor de distributie maar dat is wel een indianenverhaal.

Naast de riem moet ook het koelsysteem (deels) leeg, doordat de waterpomp tussen de V zit en dus een koelslang los moet. Daarnaast de multiriem(en) etc. Bij een 164 (en de 12V 3.0 is qua bouwwijze vergelijkbaar) kost een distributiewissel zo'n 900 euro.

Ik denk dat je wel begript dat een "GTI-rijder" die een V6 koopt dat niet laat doen en dus een tijdbom achterlaat. Overigens is de V6 wel betrouwbaar, alleen moet net als altijd het onderhoud goed en op tijd worden gedaan.

Zelf was bovenstaande ook reden om er niet een te nemen en een TS te zoeken (8V met ketting!)

Beetje duidelijk verhaal zo?

Groet,

Rob

Terug naar “Aankoop adviezen en aandachtspunten”