Pagina 1 van 2

155 2.5 V6 - waarom zo goedkoop?

Geplaatst: di nov 08, 2005 11:37
door kroehlur
Ik zit te kijken naar mogelijk een 155 te gaan kopen na de kerst ofzo.

Nu zie ik dat je best een V6 kan kopen voor niet al te veel geld - zeg maar tussen de 1500 en 2000. Waarom doen deze niet meer in de markt? Zijn er specifieke dinge waar je op moet letten bij deze auto's (behalve de gewone 155 dinge)?

Ik dacht dat de V6 eigenlijk de betrouwbaarste motor was van de hele reeks 155en dus komt de relatief lage prijzen enkel door de benzinekosten? En hoe veel zuipen die jongens eigenlijk?

Ik moet een auto hebben waar het hele gezin in kan (vanaf Mei 2006 4 persoon) en ook lange ritten terug naar het moederland kan maken zonder al te veel moeite. Daarvoor lijkt de V6 toch uitermate geschikt. Wij rijden in het algemeen veel snelwegkilometer's en niet zo gek veel in de stad, dus dat scheelt misschien ook.

Graag jullie advies.

RE: 155 2.5 V6 - waarom zo goedkoop?

Geplaatst: di nov 08, 2005 12:20
door Alfistroel
Sja, die fiats he :D

Als 155 V6 rijder verbaas ik me ook wel eens.
Maar voor dit geld kan je wel een knappe auto kopen waar je nog veel plezier van hebt.
Motor is absolute kwaliteit mits goed onderhouden, maar dit geldt voor bijna alle Alfa motoren.

Qua verbruik zit ik gemiddeld net boven de 1 op 10 met een rustige rijstijl, dus vergelijkbaar of misschien beter dan menig viercilinder.
Laat de auto´s eens zien die je op het oog hebt?

Meld je ook even aan op ARTC155, veel veezessen zijn inmiddels bij ons bekent en zo kunnen we je bijstaan in je eventuele keuze.

Re: RE: 155 2.5 V6 - waarom zo goedkoop?

Geplaatst: di nov 08, 2005 12:41
door kroehlur
Sja, die fiats he :D

Als 155 V6 rijder verbaas ik me ook wel eens.
Maar voor dit geld kan je wel een knappe auto kopen waar je nog veel plezier van hebt.
Motor is absolute kwaliteit mits goed onderhouden, maar dit geldt voor bijna alle Alfa motoren.

Qua verbruik zit ik gemiddeld net boven de 1 op 10 met een rustige rijstijl, dus vergelijkbaar of misschien beter dan menig viercilinder.
Laat de auto´s eens zien die je op het oog hebt?

Meld je ook even aan op ARTC155, veel veezessen zijn inmiddels bij ons bekent en zo kunnen we je bijstaan in je eventuele keuze.
http://62.58.172.77/for/viewtopic.php?t=5165 :wink:

Nou, deze bv?

Of deze?

RE: 155 2.5 V6 - waarom zo goedkoop?

Geplaatst: di feb 07, 2006 12:49
door ALFAHEIDA
Goeie koop zo'n 155V6 zeer betrouwbaar zelfs.
gowoon een jerrycan Duckhams 10w40 achterin zit je altijd goed.
Die van mij had 360.000 km gelopen. Heb em weggedaan puur omdat ik wat anders wilde.
Verder zijn het top auto's.

RE: 155 2.5 V6 - waarom zo goedkoop?

Geplaatst: wo feb 08, 2006 23:17
door Alfa-Corazon
Ik heb ooit ook eens gekeken naar zo'n auto.
Maar deze werd mij afgeraden omdat het onderhoud zo duur zou zijn of vaak niet volledig gedaan.
Omdat de motor maar net in de motorruimte zou passen schijnt het erg moeilijk te zijn om de distributie riem te vervangen. Er moet veel verwijderd worden.
Als de de riem vervangt ben je veel geld kwijt, vaak laten ze die maar zitten bij 'oudere" auto's.
Nogmaals het is mij aangepraat. Ik heb er geen gehad. :cry:
Ik vind ze wel helemaal top.
Maar de V6 heeft geen brede achterspatborden als ik mij dat goed herinner.
:-k

Mischien kan een ander lid hierover meer schrijven? :idea:

RE: 155 2.5 V6 - waarom zo goedkoop?

Geplaatst: do feb 09, 2006 01:41
door Raimon
Ik neem aan dat je met brede achterspatborden een Wide Body bedoelt?

Die zijn er met V6 inderdaad maar weinig... Waarom? Misschien omdat de prestaties weinig verschilde met de toen net verschenen 2.0 16V en die motor in alle opzichten voordeliger was? (slechts een idee van mijn kant...)

Ik vind een SB V6 absoluut wel wat hebben. In die mooie antraciete kleur die je veel ziet, ogen ze erg sjiek...

Re: RE: 155 2.5 V6 - waarom zo goedkoop?

Geplaatst: do feb 09, 2006 08:46
door Michel
gowoon een jerrycan Duckhams 10w40 achterin zit je altijd goed.
Vind ik persoonlijk nogal hard om op te zitten.....

Re: RE: 155 2.5 V6 - waarom zo goedkoop?

Geplaatst: do feb 09, 2006 11:06
door yuri 75 V6
gowoon een jerrycan Duckhams 10w40 achterin zit je altijd goed.
Vind ik persoonlijk nogal hard om op te zitten.....
Niet echt een lekkere hoogte, ook, zo'n jerrycan. Kom je maar net boven de tafel uit :roll:

RE: 155 2.5 V6 - waarom zo goedkoop?

Geplaatst: do feb 09, 2006 15:43
door Michel
heb jij een tafel in je 75 dan ? :shock:

nee ik snap 'm al, Heida gebruikt die jerrycan natuurlijk als kinderzitje ! :twisted:

RE: 155 2.5 V6 - waarom zo goedkoop?

Geplaatst: do feb 09, 2006 22:10
door ALFAHEIDA
Yep, en dat keer 3.
Vandaar die Lancia Zeta.

RE: 155 2.5 V6 - waarom zo goedkoop?

Geplaatst: vr feb 10, 2006 10:36
door figlio del commesso
Is onze deense vriend eigenlijk hier al weer terug of vind ie het nog steeds niet leuk hier ? En heeft ie inmiddels een V6 155 ?

Adios, JR

RE: 155 2.5 V6 - waarom zo goedkoop?

Geplaatst: vr feb 10, 2006 10:52
door Giulia Bianca
Niet meer gezien, jammer, vindt hem best aardig 8)

Re: RE: 155 2.5 V6 - waarom zo goedkoop?

Geplaatst: vr feb 10, 2006 14:51
door yuri 75 V6
heb jij een tafel in je 75 dan ? :shock:
Een instrumententafel, ja :blue_lol:

Re: RE: 155 2.5 V6 - waarom zo goedkoop?

Geplaatst: wo mar 08, 2006 19:39
door Raimon
Ik heb ooit ook eens gekeken naar zo'n auto.
Maar deze werd mij afgeraden omdat het onderhoud zo duur zou zijn of vaak niet volledig gedaan.
Omdat de motor maar net in de motorruimte zou passen schijnt het erg moeilijk te zijn om de distributie riem te vervangen. Er moet veel verwijderd worden.
Als de de riem vervangt ben je veel geld kwijt
Even een iets ouder topic opgegraven.

Is er iemand die meer over bovenstaande quote kan vertellen?

RE: 155 2.5 V6 - waarom zo goedkoop?

Geplaatst: do mar 09, 2006 16:41
door Rob75
Over de bedoelde quote:

de v6 staat dwars voorin. Tussen distributie en wielkast past net je hand, dus tel uit je winst om de riem te vervangen.

Er zijn ook verhalen over het compleet uitbouwen van de motor voor de distributie maar dat is wel een indianenverhaal.

Naast de riem moet ook het koelsysteem (deels) leeg, doordat de waterpomp tussen de V zit en dus een koelslang los moet. Daarnaast de multiriem(en) etc. Bij een 164 (en de 12V 3.0 is qua bouwwijze vergelijkbaar) kost een distributiewissel zo'n 900 euro.

Ik denk dat je wel begript dat een "GTI-rijder" die een V6 koopt dat niet laat doen en dus een tijdbom achterlaat. Overigens is de V6 wel betrouwbaar, alleen moet net als altijd het onderhoud goed en op tijd worden gedaan.

Zelf was bovenstaande ook reden om er niet een te nemen en een TS te zoeken (8V met ketting!)

Beetje duidelijk verhaal zo?

Groet,

Rob