Pagina 1 van 3

AANDACHTSPUNTEN 164??

Geplaatst: do nov 10, 2005 08:53
door Robert 75 V6
Ik ben bezig met een 164, wie weet waar ik op moet letten??

ALVAST BEDANKT VOOR DE TIPS..................

RE: AANDACHTSPUNTEN 164??

Geplaatst: do nov 10, 2005 10:01
door Raimon
Misschien heb je hier wat aan:

http://www.alfa164club.nl/phpBB2/viewto ... t=aanschaf

Als je nog wat verder zoekt, zal er op dat forum nog wel het een en ander naar boven komen! Succes!

RE: AANDACHTSPUNTEN 164??

Geplaatst: ma nov 28, 2005 09:08
door AlfettaOwner
Achterste dwarsbalk wielophanging, vaak onderhevig aan roest.
Voorste subframe idemdito.
Roestgevoelig in achterschermen:
-kokerbalk rond plastik dop
-bevestigingen kunststof binnenschermen
-bevestingingsklemmen kabel ABS sensor links en rechts

Verder geen noemenswaardige zaken, gewoon prima carroserie zeer goede sportsedan. :jumping:

RE: AANDACHTSPUNTEN 164??

Geplaatst: ma nov 28, 2005 09:58
door ronald
Controleer de handrem. Vaak blijft het asje wat je remklauw ingaat hangen. :!:

RE: AANDACHTSPUNTEN 164??

Geplaatst: ma nov 28, 2005 15:00
door bert
-afgebeulde remmen.
-motorsteunen.
-silent blocs met name achter. Anders veel overstuur.
-handrem is een probleem en soms moet echt de klauw worden vervangen.
-ventilatiemotor verwarmingssysteem.
-met modellen met ECC opletten dat je geen getik/gerommel uit dashboard hoort bij inschakelen contact.
Servo-motoren zijn kaduuk en je kan niet langer luchttoevoer regelenen voor bijvoorbeeld ontwasening. Zijn duur en
dashboard moet eruit.

Met name de laatste twee punten zijn vaak de reden om een 164 te verkopen want reparatie staat niet
in verhouding tot dagwaarde. Modellen na 1991 veel minder elektroproblemen. TS Super zijn nog sterker.

Goede auto's maar let op bij modellen met ECC of servo-motoren werken. 164 slaat bij koud/vochtig weer
snel aan en ontwaseming moet werken.

RE: AANDACHTSPUNTEN 164??

Geplaatst: ma nov 28, 2005 20:03
door AlfettaOwner
Hmm, schijnbaar heb ik een uitzonderlijk model...
Alhoewel.....modellen met ECC opletten dat je geen getik/gerommel uit dashboard hoort bij inschakelen contact.
Servo-motoren zijn kaduuk en je kan niet langer luchttoevoer regelenen voor bijvoorbeeld ontwasening. Zijn duur en
dashboard moet eruit.


Ik hoor momenteel ook een vreemd geluid in het dashboard :schrik:
Maar s ff nader inspecteren..

Die silentblocks achter kosten echt bijna nop en zijn redelijk makkelijk te vervangen.
Remmen lijkt me normaal onderhoud wat je bij elke auto kunt tegenkomen evenals motorsteunen.
Ook de handrem hoort onder dat rijtje thuis, onderhoudt scheelt het halve werk en dat geldt voor elke auto.

Lijkt me geen specifieke slijtage :roll:

RE: AANDACHTSPUNTEN 164??

Geplaatst: di nov 29, 2005 00:49
door lex thissen
Hoi..

Alleen ooit een druklager preventief laten vervangen ( zat een tik in ).
De auto was een 91er en fully loaded: ecc, leer/ elec v en a, etc etc nooit geen enkel probleem gehad.

Kortom.. een super fijne reis auto :!:

Ik weet alleen niet hoe ze er nu aan toe zijn :roll:

Lex.

RE: AANDACHTSPUNTEN 164??

Geplaatst: wo aug 02, 2006 23:08
door Raimon
Zijn er nog mensen die aanvullingen hebben op bovenstaande? En dan met name met betrekking tot het motorische deel van een V6 12v.

RE: AANDACHTSPUNTEN 164??

Geplaatst: do aug 03, 2006 08:54
door yuri 75 V6
Een V6 12v zal wat dat betreft niet al te veel verschillen van een V6 12v in een 75. Kan weinig mis mee, mits goed onderhouden (distributieriem) en met enig beleid gereden (niet koud trappen).

RE: AANDACHTSPUNTEN 164??

Geplaatst: do aug 03, 2006 09:54
door bralfa
verdelerkap van een v6-12 is behoorlijk aan de prijs.... Dus wordt ook nog wel eens overgeslagen bij onderhoud. Uitlaatnokkenas van de 12V is ook een puntje om op te letten.

RE: AANDACHTSPUNTEN 164??

Geplaatst: do aug 03, 2006 10:31
door Raimon
Als die uitlaatnokkenas niet helemaal honderd meer is, hoor je hem dan tikken oid?

En waar moet ik qua kosten aan denken voor een distributiewissel bij een V6? Ergens op dit forum las ik rond de 500 Euro, klopt dit ongeveer?

Re: RE: AANDACHTSPUNTEN 164??

Geplaatst: do aug 03, 2006 11:33
door bralfa
Als die uitlaatnokkenas niet helemaal honderd meer is, hoor je hem dan tikken oid?

En waar moet ik qua kosten aan denken voor een distributiewissel bij een V6? Ergens op dit forum las ik rond de 500 Euro, klopt dit ongeveer?
Tikken van de nokkenas is wat slechter te horen bij een v6 dan bij een TS. Ook staan de uitlaatkleppen vaak wat beroerder... bij een 164 is het best een k klus om er bij te komen.... 500 euro voor distributiewissel is denk ik voor een 24 V. Voor een 12 klepper wat goedkoper. Maar er zijn denk ik wel wat huidige V6 piloten die dat kunnen zeggen.

RE: AANDACHTSPUNTEN 164??

Geplaatst: do aug 03, 2006 20:53
door bert
Altijd minimaal even via olievuldop naar binnen spieken en op kleur letten en een bruine, vrij glanzende nokkenas is vaak aan vervanging toe inclusief stoters.
Een adres in provincie Utrecht waar het laten vervangen van de distributieriem je niet de kop hoeft te kosten. Een echte liefhebber en levert goed werk.

http://www.alfaexpert.nl

Re: RE: AANDACHTSPUNTEN 164??

Geplaatst: do aug 03, 2006 22:11
door Dottore M
Uitlaatnokkenas van de 12V is ook een puntje om op te letten.
Dat mag ik hopen ja, want waar zit die dan ? ;)

Re: RE: AANDACHTSPUNTEN 164??

Geplaatst: vr aug 04, 2006 01:18
door yuri 75 V6
Uitlaatnokkenas van de 12V is ook een puntje om op te letten.
Dat mag ik hopen ja, want waar zit die dan ? ;)
als-ie er namelijk zit, is er iets bijzonders met je blokje aan de hand 8)