Snel terug naar Alfa! Advies gevraagd bij Alfa 156
Geplaatst: do sep 10, 2015 14:01
Hallo alfisti,
Van tijd tot tijd lees ik mee op jullie forum, maar ik ben duidelijk niet een reguliere 'poster'.
Nu wordt versterkt doordat we momenteel geen Alfa bezitten, maar een echte Japanner.
Betrouwbaar en handig als ie is... we, (mijn vrouw en ik) willen SNEL weer terug naar Alfa.
Sterker nog, mijn vrouw begon er over... dus het aanwakkeren van het Alfa-virus wat ik jarenlang geprobeerd heb is geslaagd!
Even een kleine inkijk in ons oude 'wagenpark'.
Mijn eerste auto: een 1991 33 Boxer 1.7 16v.
Tussendoor een Nissan Micra uit 1990.
Vervolgens een 1994 33 1.7 16v QV: Haat liefde vanwege een slechte motor en dus een hoop ellende.
Vervolgens samen met mijn vrouw deze Toledo 1.6 Stella uit 1999 gereden.
Toen mijn project vrouw-met-Alfa-virus geslaagd was, kwam deze prachtige 2004 GT 1.9 JTD in ons bezit.
Dieselen werd te duur vanwege minder rijden en we hebben inmiddels een klein dochtertje.
De GT verkocht om vervolgens eens iets extreem betrouwbaars en verstandigs te kopen... Deze 2002 Honda Jazz 1.4 I LS is ons huidige vervoersmiddel. Zeer ruim, dat is wel bijzonder voor zo'n klein ding.
Maar nu, hij staat te koop en we willen heel graag een 156 sportwagon
Ons dilemma is als volgt.
Ons budget is 3000 euro.
Mijn vrouw wil graag eentje met de vernieuwde voorkant en het liefst het gefacelifte interieur.
Ik wil heel graag een 2.5 V6, liefst met het gefacelifte interieur.
We kunnen beide een compromis sluiten, dus bijvoorbeeld een 1.8 maar dan met nieuwe voorkant naar de wens van mijn vrouw, maar met een mooi sportpakket naar mijn wens.
Of een 2.5 V6 naar mijn wens, eventueel met ouder voorkant, maar dan met het gefacelifte interieur en mooie (beige leren) stoelen om mijn vrouw te 'pleasen'.
Lastig...
De techniek van een 156 lijkt veel op die van een GT, daar ben ik van op de hoogte.
Waar ik graag jullie advies bij vraag is het verschil in brandstofverbruik tussen een 1.8 en een 2.5 V6.
Wij rijden vrij weinig en rustig, om vervolgens leuke en snellere vrijetijds-ritjes te maken.
Soms ook langere afstanden van tussen 120-230km, maar weinig korte.
Verder een vraag over de JTS. Ik wordt een beetje tureluurs van de slechte verhalen over die motor.
Mede daarom hebben we die vermeden bij de GT.
Ik heb er veel over gelezen maar kom er niet uit, waar moet ik nu op letten bij een aanschaf van de JTS.
Ik wil liever niet inleveren op performance en heb geen zin in een hoog olieverbruik van 1L, al is dat pas per 5000km.
Bij deze dus graag jullie kijk en advies bij de aanschaf van een 156 sportwagon op basis van deze (lastige) wensen.
Het wordt zeer gewaardeerd!
Met vriendelijke groet,
Karim Saleh
Van tijd tot tijd lees ik mee op jullie forum, maar ik ben duidelijk niet een reguliere 'poster'.
Nu wordt versterkt doordat we momenteel geen Alfa bezitten, maar een echte Japanner.
Betrouwbaar en handig als ie is... we, (mijn vrouw en ik) willen SNEL weer terug naar Alfa.
Sterker nog, mijn vrouw begon er over... dus het aanwakkeren van het Alfa-virus wat ik jarenlang geprobeerd heb is geslaagd!
Even een kleine inkijk in ons oude 'wagenpark'.
Mijn eerste auto: een 1991 33 Boxer 1.7 16v.
Tussendoor een Nissan Micra uit 1990.
Vervolgens een 1994 33 1.7 16v QV: Haat liefde vanwege een slechte motor en dus een hoop ellende.
Vervolgens samen met mijn vrouw deze Toledo 1.6 Stella uit 1999 gereden.
Toen mijn project vrouw-met-Alfa-virus geslaagd was, kwam deze prachtige 2004 GT 1.9 JTD in ons bezit.
Dieselen werd te duur vanwege minder rijden en we hebben inmiddels een klein dochtertje.
De GT verkocht om vervolgens eens iets extreem betrouwbaars en verstandigs te kopen... Deze 2002 Honda Jazz 1.4 I LS is ons huidige vervoersmiddel. Zeer ruim, dat is wel bijzonder voor zo'n klein ding.
Maar nu, hij staat te koop en we willen heel graag een 156 sportwagon
Ons dilemma is als volgt.
Ons budget is 3000 euro.
Mijn vrouw wil graag eentje met de vernieuwde voorkant en het liefst het gefacelifte interieur.
Ik wil heel graag een 2.5 V6, liefst met het gefacelifte interieur.
We kunnen beide een compromis sluiten, dus bijvoorbeeld een 1.8 maar dan met nieuwe voorkant naar de wens van mijn vrouw, maar met een mooi sportpakket naar mijn wens.
Of een 2.5 V6 naar mijn wens, eventueel met ouder voorkant, maar dan met het gefacelifte interieur en mooie (beige leren) stoelen om mijn vrouw te 'pleasen'.
Lastig...
De techniek van een 156 lijkt veel op die van een GT, daar ben ik van op de hoogte.
Waar ik graag jullie advies bij vraag is het verschil in brandstofverbruik tussen een 1.8 en een 2.5 V6.
Wij rijden vrij weinig en rustig, om vervolgens leuke en snellere vrijetijds-ritjes te maken.
Soms ook langere afstanden van tussen 120-230km, maar weinig korte.
Verder een vraag over de JTS. Ik wordt een beetje tureluurs van de slechte verhalen over die motor.
Mede daarom hebben we die vermeden bij de GT.
Ik heb er veel over gelezen maar kom er niet uit, waar moet ik nu op letten bij een aanschaf van de JTS.
Ik wil liever niet inleveren op performance en heb geen zin in een hoog olieverbruik van 1L, al is dat pas per 5000km.
Bij deze dus graag jullie kijk en advies bij de aanschaf van een 156 sportwagon op basis van deze (lastige) wensen.
Het wordt zeer gewaardeerd!
Met vriendelijke groet,
Karim Saleh