Pagina 1 van 1

GTV1750 rollend chassis met papieren? Wat is het waard?

Geplaatst: vr okt 04, 2024 10:44
door e90330
Door wat te veel projecten en voorkeur voor '80-'90 Alfa's, ben ik aan het overwegen om mijn '71 GTV1750, rollend chassis MET alle documenten (homologatie & inschrijving) te verkopen. Auto is voor volledige opmaak maar het zal waarschijnlijk niet door mij gebeuren. Wat ik mij afvraag is eigenlijk wat een eerlijke prijs is voor zoiets. Je ziet deze auto's zonder papieren voor 8-9k te koop staan, wat mij een dromers prijs lijkt, maar ik heb geen idee voor hoeveel ze echt van eigenaar wisselen. Ik wil daar een faire prijs op plakken zodat beide partijen er wat aan hebben.
Iemand een idee of ervaring mee?

Re: GTV1750 rollend chassis met papieren? Wat is het waard?

Geplaatst: vr okt 04, 2024 14:13
door giuliettaevo
Alles hangt af van de staat... Een harde koets betekent een besparing in plaatwerk en uren, tegenwoordig zijn dat hele flinke kostenposten bij deze auto's. Als je daar op kunt besparen is dat wel wat waard.

Laswerk hebben ze bijna allemaal wel maar er zit oa een groot verschil in origineel plaatwerk dat weggeroest is of andermans broddelwerk dat alweer weggeroest is.. andermans ellende oplappen is altijd meer werk.

En wat het waard is? Wat de gek er voor geeft...

Goede specialist kan je wel een indicatie geven maar zal het dan ook eerst zelf willen zien verwacht ik.

Re: GTV1750 rollend chassis met papieren? Wat is het waard?

Geplaatst: vr okt 04, 2024 14:58
door sebastiaan
Wat Remco zegt, en daar bovenop komt nog hoe compleet het spulletje is. De tijden dat je al die 1000 kleine dingetjes die je nodig hebt om zo'n auto op te bouwen makkelijk kon vinden zijn voorbij. Van stoelen (zeker mk1 1750!) tot chroomwerk, dash, klokken, handgrepen, etc. Het is allemaal schaars(er) en duur(der).

Ik verkocht nu 12 jaar ofzo geleden een complete Bert met APK, een hoop roest en lagen plamuur + matzwarte verf ;-) voor 3k€. Das war einmal.